REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

PwC: gospodarce potrzeba wizji zrównoważonego rozwoju

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

W Polsce brakuje zachęt do stałej edukacji dorosłych, innowacyjności oraz aktywizacji niepełnosprawnych - takie główne wnioski zawarto w zaprezentowanym w Warszawie raporcie firmy PwC "Wizja zrównoważonego rozwoju dla polskiego biznesu 2050".

Raport to efekt współpracy firmy doradczej PwC, Ministerstwa Gospodarki i Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Dokument tworzono od marca 2011 roku przy udziale 150 przedstawicieli krajowych firm i instytucji.

REKLAMA

REKLAMA

"Wyzwania ostatniego okresu, ciągła i szybka zmiana okoliczności gospodarczych sprawia, że rośnie rola sprawnej komunikacji społecznej. Raport PwC w części realizuje te potrzeby" - powiedziała podczas prezentacji raportu podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki Grażyna Henclewska.

"Diagnozując stan wyjściowy stwierdziliśmy, że od wielu lat Polska ma najniższy wskaźnik zaufania społecznego (wzajemnego) w Europie. Dodatkowo krajowi brakuje infrastruktury, mamy ją na poziomie 20 proc. średniej unijnej. Oficjalny wskaźnik bezrobocia wynosi 12 proc., ale wskaźnik osób nieaktywnych zawodowo jest w Polsce dwukrotnie większy. W naszym kraju pracuje 20 proc. niepełnosprawnych, natomiast w UE - ponad 50 proc. - wyliczała współautorka raportu Aleksandra Stanek-Kowalczyk z PwC.

Stwierdziła, że chociaż perspektywa roku 2050 wydaje się bardzo odległa, wiele działań należy rozpocząć już dzisiaj, a dotyczy to zarówno zmian w systemach i strukturze np. w sektorze energetycznym, ale też postaw i zachowań.

PwC poinformował, że przygotowanie raportu wiązało się z przeprowadzeniem 14 spotkań dialogowych z udziałem 150 osób. Gospodarzami sesji było 9 różnych organizacji zaś w spotkaniach prezesów wzięło udział 42 szefów dużych firm.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

"Ten proces nie był łatwy, ale zrealizowaliśmy go w tempie budzącym uznanie w innych krajach, które od lat pracują nad takimi raportami" - powiedziała podczas prezentacji Mirella Panek Owsiańska z Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Z raportu wynika, że środowiska biznesowe widzą swoją rolę w inicjowaniu dialogu i współpracy wewnątrz i na zewnątrz organizacji, współpracy ze szkolnictwem, stwarzaniu warunków umożliwiających godzenie ról społecznych i zawodowych oraz promocji i wdrażaniu rozwiązań i technologii przyjaznych dla środowiska.

 

Przedstawiciele biznesu zadeklarowali też chęć współpracy i dzielenia się doświadczeniami z administracją publiczną w podnoszeniu poziomu przejrzystości i etyki w biznesie oraz w promowaniu odpowiedzialności społecznej w biznesie.

REKLAMA

"Biznes staje się partnerem, ma nie tylko obowiązki, ale i prawa" - podsumował Jacek Misiak z Ministerstwa Gospodarki. Jego zdaniem w raporcie słusznie położono nacisk na edukację i zmiany wzorców zachowania konsumentów, bo od tego zależą zmiany w gospodarce.

Zadaniem raportu było włączenie środowiska biznesu w dyskusję o wyzwaniach stojących przed Polską, uwzględnienie postulatów tego środowiska w rządowych planach strategicznych oraz opracowanie dokumentu zawierającego wskazówki i inspiracje dla firm przygotowujących plany strategiczne.

Pod koniec spotkania związanego z prezentacją raportu przedstawiciele 41 firm podpisali się pod deklaracją na rzecz zrównoważonego rozwoju. Potwierdzili zaangażowanie w działania zmierzające do osiągnięcia celów strategicznych zawartych w raporcie "Wizja zrównoważonego rozwoju dla polskiego biznesu 2050".

"Wizja 2050" definiuje najważniejsze wyzwania i wskazuje konkretne działania niezbędne do realizacji celów zrównoważonego rozwoju w sześciu głównych obszarach: kapitał społeczny, kapitał ludzki, infrastruktura, zasoby naturalne, energia, a także jakość państwa i instytucji publicznych.

Forum Odpowiedzialnego Biznesu utworzone w 2000 roku jest organizacją pozarządową, która zajmuje się upowszechnianiem społecznej odpowiedzialności biznesu.

Firma doradcza PwC działa w 158 krajach, zatrudnia 169 tysięcy osób oferując usługi z zakresu audytu, doradztwa biznesowego oraz doradztwa podatkowego i prawnego.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rząd opóźnia obowiązek raportowania ESG. Raportowanie dopiero od 2028 i 2029 r. [projekt ustawy przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy odraczający o dwa lata obowiązek raportowania ESG dla firm. Nowe przepisy mają ograniczyć biurokratyczne obciążenia i dać przedsiębiorcom więcej czasu na dostosowanie się do unijnych regulacji.

Jak założyć klub fitness lub siłownię? [Poradnik eksperta]

Obecnie w Polsce działa ponad trzy tysiące siłowni i klubów fitness, z czego przeważająca większość funkcjonuje w ramach większych sieci. Dbanie o zdrowie i kondycję fizyczną stało się globalnym i nieprzemijającym trendem, co można zawdzięczać m.in. influencerom z branży fitness (trenerom i instruktorom).

Dlaczego Polacy nie ufają zagranicznym sklepom online? [Raport]

Zagraniczne firmy napotykają na poważną barierę na polskim rynku e-commerce – brak zaufania. Aż 2/3 Polaków unika zakupów w zagranicznych e-sklepach z obawy o zwroty, reklamacje i autentyczność produktów. Kluczową rolę w decyzjach zakupowych odgrywają opinie innych klientów. Pokonanie tej nieufności to klucz do sukcesu w polskim e-handlu.

Rząd podwyższy w 2026 r. płacę minimalną tylko o wskaźnik inflacji - przedsiębiorcy chwalą takie rozwiązanie, dlaczego

Płaca minimalna w 2026 roku wzrośnie o 140 złotych brutto do kwoty 4806 złotych. To mniejszy wzrost niż w minionych latach, ale przedsiębiorcy przyznają, że jest to kompromis pomiędzy możliwościami przedsiębiorców, a oczekiwaniami pracowników.

REKLAMA

Szczęście i spełnienie może iść w parze

Rozmowa z dr Mary E. Anderson, autorką książki „Radość osiągania” – o tym, jak być szczęśliwym wysoko efektywnym człowiekiem.

Ludzie wciąż listy piszą, ale polecone wysyłają głównie urzędy. Rynek pocztowy w Polsce ma się dobrze

Jednak główną siłą napędową pozostają wciąż usługi kurierskie, które odpowiadają za 73,3 proc. wartości rynku i 56,5 proc. jego wolumenu. Mimo dominacji tego segmentu, istotną rolę wciąż odgrywają przesyłki listowe.

Miód podrożeje, bo prawo wymaga zmiany etykiet na słoikach a to kosztuje

Równo za rok na sklepowych półkach pojawią się nowe etykiety miodu, wynikające z przyjętej unijnej dyrektywy. Wprowadzają one niepozorną, ale mogącą narobić sporo zamieszania zmianę. Jednocześnie nielegalny handel miodem rozwija się niemal bez nadzoru.

Rolnicy radzą sobie dużo lepiej z długami niż firmy przetwarzające plony ich pracy

Polska żywność ma się dobrze, ale kondycja finansowa branży już mniej. Sektor rolno-spożywczy musi oddać wierzycielom 760,6 mln zł, a wiarygodność płatnicza przetwórców i dostawców staje się coraz większym problemem. Nie dotyczy to rolników, którzy na ogół są wiarygodni finansowo.

REKLAMA

Małe firmy z dużymi obawami przed kolejnym wysokim wzrostem płacy minimalnej

Duże wzrosty płacy minimalnej w ostatnich latach hamują wzrost małych i średnich firm. Poza bezpośrednim obciążeniem kosztami pracowniczymi oznaczają dla przedsiębiorców skokowy wzrost koszt w postaci coraz wyższych składek ZUS.

Umowa z influencerem krok po kroku

Szybki rozwój marketingu internetowego otworzył przed markami i twórcami zupełnie nowe perspektywy współpracy. W dobie cyfrowej rewolucji, influencerzy stali się kluczowymi partnerami w promocji produktów i usług, oferując unikatowy sposób docierania do odbiorców (potencjalnych klientów marek). Współpraca z twórcami, choć niezwykle efektywna, wiąże się jednak z szeregiem wyzwań prawnych, które wymagają szczególnej uwagi. Odpowiednie uregulowanie wzajemnych praw i obowiązków jest fundamentem sukcesu i bezpieczeństwa obu stron, minimalizując ryzyko sporów i nieporozumień.

REKLAMA