REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

PwC: gospodarce potrzeba wizji zrównoważonego rozwoju

REKLAMA

W Polsce brakuje zachęt do stałej edukacji dorosłych, innowacyjności oraz aktywizacji niepełnosprawnych - takie główne wnioski zawarto w zaprezentowanym w Warszawie raporcie firmy PwC "Wizja zrównoważonego rozwoju dla polskiego biznesu 2050".

Raport to efekt współpracy firmy doradczej PwC, Ministerstwa Gospodarki i Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Dokument tworzono od marca 2011 roku przy udziale 150 przedstawicieli krajowych firm i instytucji.

REKLAMA

REKLAMA

"Wyzwania ostatniego okresu, ciągła i szybka zmiana okoliczności gospodarczych sprawia, że rośnie rola sprawnej komunikacji społecznej. Raport PwC w części realizuje te potrzeby" - powiedziała podczas prezentacji raportu podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki Grażyna Henclewska.

"Diagnozując stan wyjściowy stwierdziliśmy, że od wielu lat Polska ma najniższy wskaźnik zaufania społecznego (wzajemnego) w Europie. Dodatkowo krajowi brakuje infrastruktury, mamy ją na poziomie 20 proc. średniej unijnej. Oficjalny wskaźnik bezrobocia wynosi 12 proc., ale wskaźnik osób nieaktywnych zawodowo jest w Polsce dwukrotnie większy. W naszym kraju pracuje 20 proc. niepełnosprawnych, natomiast w UE - ponad 50 proc. - wyliczała współautorka raportu Aleksandra Stanek-Kowalczyk z PwC.

Stwierdziła, że chociaż perspektywa roku 2050 wydaje się bardzo odległa, wiele działań należy rozpocząć już dzisiaj, a dotyczy to zarówno zmian w systemach i strukturze np. w sektorze energetycznym, ale też postaw i zachowań.

PwC poinformował, że przygotowanie raportu wiązało się z przeprowadzeniem 14 spotkań dialogowych z udziałem 150 osób. Gospodarzami sesji było 9 różnych organizacji zaś w spotkaniach prezesów wzięło udział 42 szefów dużych firm.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

"Ten proces nie był łatwy, ale zrealizowaliśmy go w tempie budzącym uznanie w innych krajach, które od lat pracują nad takimi raportami" - powiedziała podczas prezentacji Mirella Panek Owsiańska z Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Z raportu wynika, że środowiska biznesowe widzą swoją rolę w inicjowaniu dialogu i współpracy wewnątrz i na zewnątrz organizacji, współpracy ze szkolnictwem, stwarzaniu warunków umożliwiających godzenie ról społecznych i zawodowych oraz promocji i wdrażaniu rozwiązań i technologii przyjaznych dla środowiska.

 

Przedstawiciele biznesu zadeklarowali też chęć współpracy i dzielenia się doświadczeniami z administracją publiczną w podnoszeniu poziomu przejrzystości i etyki w biznesie oraz w promowaniu odpowiedzialności społecznej w biznesie.

REKLAMA

"Biznes staje się partnerem, ma nie tylko obowiązki, ale i prawa" - podsumował Jacek Misiak z Ministerstwa Gospodarki. Jego zdaniem w raporcie słusznie położono nacisk na edukację i zmiany wzorców zachowania konsumentów, bo od tego zależą zmiany w gospodarce.

Zadaniem raportu było włączenie środowiska biznesu w dyskusję o wyzwaniach stojących przed Polską, uwzględnienie postulatów tego środowiska w rządowych planach strategicznych oraz opracowanie dokumentu zawierającego wskazówki i inspiracje dla firm przygotowujących plany strategiczne.

Pod koniec spotkania związanego z prezentacją raportu przedstawiciele 41 firm podpisali się pod deklaracją na rzecz zrównoważonego rozwoju. Potwierdzili zaangażowanie w działania zmierzające do osiągnięcia celów strategicznych zawartych w raporcie "Wizja zrównoważonego rozwoju dla polskiego biznesu 2050".

"Wizja 2050" definiuje najważniejsze wyzwania i wskazuje konkretne działania niezbędne do realizacji celów zrównoważonego rozwoju w sześciu głównych obszarach: kapitał społeczny, kapitał ludzki, infrastruktura, zasoby naturalne, energia, a także jakość państwa i instytucji publicznych.

Forum Odpowiedzialnego Biznesu utworzone w 2000 roku jest organizacją pozarządową, która zajmuje się upowszechnianiem społecznej odpowiedzialności biznesu.

Firma doradcza PwC działa w 158 krajach, zatrudnia 169 tysięcy osób oferując usługi z zakresu audytu, doradztwa biznesowego oraz doradztwa podatkowego i prawnego.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA