REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firmy chcą preferencji podatkowych od samorządów miast

REKLAMA

Podlascy przedsiębiorcy oczekują od samorządów największych miast w regionie - Białegostoku, Łomży i Suwałk - jeszcze większych preferencji w podatkach lokalnych i dalszego rozwoju infrastruktury transportowej.

Przedstawiciele organizacji zrzeszających przedsiębiorców, kupców i rzemieślników z regionu rozmawiali o tym w Białymstoku na Podlaskim Forum Gospodarczym z marszałkiem województwa podlaskiego Jarosławem Dworzańskim, prezydentem Białegostoku Tadeuszem Truskolaskim, prezydentem Łomży Mieczysławem Czerniawskim oraz prezydentem Suwałk Czesławem Renkiewiczem.

REKLAMA

REKLAMA

Przewodnicząca Podlaskiego Forum Gospodarczego, radna sejmiku Danuta Kaszyńska podkreśliła, że konieczny jest lepszy dialog na temat zmian ustawowych dotyczących sytuacji finansowej i gospodarczej samorządów. Prezes Izby Przemysłowo-Handlowej Witold Karczewski apelował, by władze miast uchwalały przyjazne przedsiębiorcom podatki lokalne. Mówił, że firmy w regionie oczekują dalszego rozwoju infrastruktury, głównie modernizacji sieci kolejowej Warszawa-Białystok, bo zła komunikacja odstrasza potencjalnych inwestorów.

Prezydent Białegostoku Tadeusz Truskolaski mówił, że nie da się jednocześnie bardziej obniżać podatków lokalnych i mieć pieniądze na inwestycje, choć podkreślał, że miasto bardzo chce współpracować z przedsiębiorcami (w Białymstoku są uchwalone przez radnych preferencje podatkowe w zamian za tworzenie nowych miejsc pracy). Truskolaski podkreślał, że budżet miasta na 2012 r. jest rekordowy w historii pod względem zaplanowanych dochodów i wydatków. Powiedział, że miasto zaplanowało wydatki inwestycyjne na poziomie 598 mln zł. Mówił, że to pieniądze, które trafią do przedsiębiorców, bo miasto będzie ogłaszać przetargi na te inwestycje.

REKLAMA

Prezydent Suwałk Czesław Renkiewicz mówił, że Suwałki wydały w 2011 r. na inwestycje 60 mln zł i był to rok rekordowy. Jedną z inwestycji jest budowa sali koncertowej na 700 widzów. Inwestycja ma być dokończona w 2012 r. Mówił, że w Suwałkach czeka na inwestorów około 40 ha gruntów przygotowanych dla inwestorów w Suwalskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej. W Suwałkach również są uchwalone preferencje dla firm w podatkach lokalnych w zamian za nowe miejsca pracy.

Prezydent Łomży Mieczysław Czerniawski chce skorzystać z doświadczeń Białegostoku i Suwałk w budowie parków naukowo-technologicznych. Łomża chciałaby powołać park przemysłowy. Czerniawski liczy na wymianę informacji na ten temat. Park Naukowo-Technologiczny Polska Wschód w Suwałkach ma być gotowy do września. 2012 to główny rok budowy Białostockiego Parku Naukowo-Technologicznego. W budżecie miasta na br. są na ten cel 102 mln zł. W marcu ruszy nabór firm do parku. Łomża przygotowuje się także do uruchomienia w mieście podstrefy Suwalskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Są wskazane grunty, wkrótce wniosek o powołanie podstrefy trafi do ministra gospodarki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Prezydenci mówili, że niepokoją ich plany Ministerstwa Finansów dotyczące zmniejszania długu publicznego. Podkreślali, że jeżeli samorządy będą musiały ograniczać swój deficyt, nie będzie inwestycji, a co za tym idzie rozwoju gospodarczego, a przedsiębiorcy "nie będą mieli co robić". Prezydent Suwałk mówił, że to środki unijne kształtują dochody budżetów miast. Prezydent Białegostoku dodawał, że każda pożyczona przez miasto w kredycie złotówka przynosi złotówkę z dotacji z UE i przekonywał, że warto się na takie cele zadłużać. Żadne z dużych miast w regionie nie przekracza dopuszczalnego poziomu zadłużenia.

Od marszałka województwa podlaskiego Jarosława Dworzańskiego samorządowcy usłyszeli m.in., że w nowej perspektywie finansowej UE w Podlaskiem pieniędzy na dotacje nie powinno być mniej niż dotychczas. Pieniądze mają głównie wspierać przedsiębiorczość oraz rozwój, a nie - jak dotychczas - infrastrukturę społeczną, czyli np. budowy sal sportowych, widowiskowych.

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA