REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Konsumenci najczęściej skarżą się na firmy handlowe

REKLAMA

Z przypadkami nierzetelnego postępowania firm konsumenci zetknęli się najczęściej w handlu detalicznym i hurtowym - wynika z badania "Rzetelność polskich firm okiem konsumenta", przygotowanego przez Millward Brown SMG/KRC.

 

REKLAMA

Aż 32 proc. wszystkich badanych konsumentów oceniło, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy miało do czynienia z nierzetelnymi firmami. Z tej grupy 42 proc. stwierdziło, że problem dotyczył firm handlowych - poinformowała w czwartek w komunikacie firma Millward Brown SMG/KRC. Przygotowała ona badanie na zlecenie Rzetelnej Firmy - programu, który promuje uczciwość płatniczą i pomaga przedsiębiorcom w walce z zatorami płatniczymi.

 

W ciągu ostatniego roku niemal połowa oszukanych respondentów z brakiem rzetelności spotkała się podczas zakupów, zarówno w sklepach tradycyjnych, jak i internetowych.

 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Millward Brown poinformował też, że 14 proc. spośród uczestników badania, którzy potwierdzili spotkanie z nierzetelną firmą, na niesolidne przedsiębiorstwa natknęło się w branży budowlanej i mieszkaniowej. Tyle samo respondentów, głównie pracowników fizycznych, wskazało na problemy, jakie napotkali korzystając z usług firm ubezpieczeniowych, banków oraz otwartych funduszy emerytalnych. Mniejszy odsetek odpowiedzi wskazywał na firmy z sektora telekomunikacyjnego (9 proc.), komunalnego (7 proc.) oraz transportowego (6 proc.).

 

Klienci zwracają m.in. uwagę na nieterminową realizację zamówień przez firmy różnych branż, a także nieodpowiednią jakość produktów i usług - wskazało tak odpowiednio 42 proc. i 34 proc. badanych.

 

Istotną przeszkodą w swobodnym korzystaniu z towarów i usług jest też dla części konsumentów niejasna oferta. Aż 28 proc. badanych z tego powodu zostało wprowadzonych w błąd. Polacy zwrócili również uwagę na brak możliwości reklamacji produktu lub usługi (8 proc. badanych).

 

Na nieterminowość polskich przedsiębiorstw wskazują w szczególności pracownicy umysłowi, osoby na kierowniczych stanowiskach oraz przedstawiciele wolnych zawodów, tacy jak lekarze i prawnicy. Z kolei pracownicy fizyczni najczęściej wskazują na niską jakość oferowanych towarów i usług.

 

"Badanie pokazuje, że polskie firmy mają jeszcze wiele do nadrobienia w kwestii rzetelnego prowadzenia swojej działalności. Obuwie, które rozpada się po pierwszym deszczu, niedostarczony na czas sprzęt RTV i AGD czy niedbale przeprowadzony remont mieszkania to rzeczy, z którymi Polacy nadal się spotykają. Dlatego konieczny jest ostrożny wybór towarów i usług, w oparciu nie tylko o cenę, ale także opinię o firmie" - stwierdził cytowany w komunikacie prezes Rzetelnej Firmy, Waldemar Sokołowski.

 

Badanie "Rzetelność polskich firm okiem konsumenta" zostało przeprowadzone w sierpniu 2011 r. na grupie 300 Polaków z co najmniej średnim wykształceniem, zamieszkujących miasta powyżej 50 tys. mieszkańców.

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA