REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kobiety dobrze zarządzają finansami w biznesie

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Etyka, dobra organizacja pracy i motywowanie zespołu - to według firmy doradczej Deloitte cechy kobiet zarządzających finansami w biznesie. Mężczyzn charakteryzuje głównie umiejętność podejmowania odważnych decyzji. Oba style zarządzania dają porównywalne efekty.

Na podstawie zaprezentowanych w poniedziałek rezultatów ogólnopolskiego badania specjaliści z firmy Deloitte stwierdzili, że styl zarządzania kobiet i mężczyzn finansami firm istotnie się różni, zmienia się stereotypowy podział ról w biznesie, a określenie "słaba płeć" to przeżytek.

REKLAMA

"Kobiety przede wszystkim charakteryzują się wysoką etyką zawodową, organizują dobrze pracę sobie i zespołowi, dobrze motywują ludzi z którymi pracują, dążą do perfekcji, rozwijają się i kształcą" - mówiła o wskazywanych przez respondentów cechach kobiecego stylu zarządzania dyrektor w dziale audytu Deloitte Marta Towpik.

Z kolei styl męski charakteryzuje się głównie podejmowaniem odważnych decyzji. "Mężczyźni dobrze działają w stresie, są zorientowani na rezultaty finansowe decyzji" - mówiła.

REKLAMA

Dodała, że chociaż badanie dotyczyło zarządzania finansami, to płynące z niego wnioski rozciągają się na inne obszary. "Obalony został stereotyp, że mężczyzna zarabia pieniądze, a kobieta dba o dom" - podkreśliła Towpik. Dodała, że 90 proc. ankietowanych kobiet i 70 proc. mężczyzn uznało powyższe stwierdzenie za zdecydowanie nieprawdziwe.

Połowa respondentów oceniła też, że nie jest prawdą stwierdzenie, iż mężczyźni lepiej od kobiet sprawdzają się na kierowniczych stanowiskach. Kobiety częściej deklarowały, że lepiej współpracuje im się z mężczyznami, a mężczyźni - z kobietami. Jednak znacząco większy odsetek ankietowanych - bez względu na płeć - wskazywał, że woleli by mieć za szefa mężczyznę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W opinii uczestników badania, nieprawdziwe są stwierdzenia, że kobiety otrzymują mniej atrakcyjne szkolenia, są awansowane rzadziej niż mężczyźni, są zwalniane w pierwszej kolejności i zarabiają na tym samym stanowisku mniej od mężczyzn.

Respondenci uważają, że firmy zazwyczaj umożliwiają pogodzenie pracy na kierowniczym stanowisku z wychowywaniem dzieci czy elastyczne kształtowanie czasu pracy kobietom posiadającym małe dzieci. Zdecydowana większość ankietowanych uznała też za nieprawdziwe stwierdzenie, że kierownictwo firmy niechętnie patrzy na urlopy macierzyńskie.

REKLAMA

Analizując z kolei część badania poświęconą możliwości dalszego awansu, np. ze stanowiska szefa finansów na prezesa firmy, Partner w dziale Konsultingu Deloitte Krzysztof Pniewski zwrócił uwagę, że z odpowiedzi wynika, iż na tym stanowisku bardziej pożądane są cechy charakteryzujące mężczyzn.

Ogólnopolskie badanie wśród zarządzających finansami osób na stanowiskach kierowniczych Deloitte przeprowadziło w lutym 2011 r. Na internetową ankietę odpowiedziało prawie 350 respondentów, wśród których więcej było kobiet. Firma zaznaczyła, że aby umożliwić lepsze porównanie, odpowiedzi przeliczono tak, jakby wśród ankietowanych było tyle samo kobiet i mężczyzn.

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Susza rolnicza może w tym roku być wcześniej

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej prognozuje, że susza rolnicza może w tym roku rozwinąć się wcześniej. W raporcie podał także, ze prognozy dotyczące opadów są optymistyczne.

Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

REKLAMA

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

REKLAMA

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

REKLAMA