REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Konkurs na najbardziej innowacyjną śląską firmę

REKLAMA

Do końca lutego przedsiębiorcy, wykorzystujący w swoich firmach nowatorskie rozwiązania, mogą zgłaszać się do konkursu na najbardziej innowacyjną śląską firmę oraz instytucję badawczo-rozwojową. Konkurs pod nazwą "Innowator Śląska 2010" zorganizowano po raz trzeci.

O tytuł mogą ubiegać się tzw. mikroprzedsiębiorcy, małe i średnie firmy oraz instytucje sektora badawczo-rozwojowego, mające siedzibę w woj. śląskim. Konkurs, we współpracy z regionalnym samorządem, ogłosiło Regionalne Centrum Innowacji i Transferu Technologii przy Górnośląskiej Agencji Przekształceń Przedsiębiorstw, wspierające wdrażanie innowacyjnych rozwiązań w regionie.

REKLAMA

REKLAMA

"Innowator Śląska" skierowany jest do przedsiębiorców, którzy mogą poszczycić się sukcesami w opracowaniu własnych technologii, innowacyjnych rozwiązań produkcyjnych, usługowych, marketingowych, organizacyjnych lub wdrażaniu nowych technologii. Chodzi też o promocję innowacyjnych firm i wspieranie ich rozwoju, a tym samym poprawę wizerunku regionu.

Eksperci oceniają, że za kilka lat, gdy Polska zacznie tracić pozycję "kraju taniej siły roboczej", jakim jest dziś dla zagranicznych inwestorów, o atrakcyjności inwestowania może przesądzić właśnie otwartość na innowacje. W ich wdrażaniu ma pomóc tworzona na Śląsku sieć wspierania innowacji i transferu technologii.

Śląskie było pierwszym regionem w kraju, które przyjęło regionalną strategię innowacji i rozpoczęło budowę Śląskiego Systemu Innowacji, służącego jej wdrożeniu. Jego elementem jest Regionalne Centrum Innowacji i Transferu Technologii przy Górnośląskiej Agencji Przekształceń Przedsiębiorstw; to właśnie tam należy kierować zgłoszenia konkursowe.

REKLAMA

Organizatorzy konkursu chcą poprzez promocję innowacyjnych firm z woj. śląskiego wspierać ich rozwój, a przy tym poprawić wizerunek regionu i jego przedsiębiorców, pokazując dobre przykłady. Chodzi też o to, by zachęcić innych do szukania nowych rozwiązań technologicznych, wprowadzania zmian w wewnętrznej organizacji pracy i szkoleń w tym zakresie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przedsięwzięcie organizowane jest w ramach projektu Enterprise Europe Network. To europejska sieć, której zadaniem jest wspieranie małych firm i doradzanie im w kwestii unijnych strategii politycznych, programów i możliwości finansowania. Sieć skupia kilkaset organizacji, m.in. izb handlowych, regionalnych agencji rozwoju oraz ośrodków technologii na uczelniach wyższych. Do dyspozycji firm jest dzięki niej kilka tysięcy doświadczonych specjalistów w prawie 40 krajach.

Prace dotyczące wsparcia innowacyjnej gospodarki trwają na Śląsku od 10 lat. Efektem ma być stworzenie spójnej sieci instytucji - podmiotów otoczenia biznesu, placówek badawczo-rozwojowych, uczelni wspierających innowacyjność.

Na Śląsku jest ponad sto ośrodków badawczych i instytucji wspierających biznes, które chcą pomagać małym i średnim firmom, wspierając ich konkurencyjność i innowacyjność. Wdrażanie innowacji do praktyki wciąż napotykało jednak bariery. Teraz, dzięki unijnym środkom na wsparcie innowacyjności, śląskie firmy i instytucje mogą starać się o konkretne pieniądze, np. na zakup i wdrożenie technologii czy patentów.

Marek Błoński (PAP)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Troska i zrozumienie w kontakcie z pacjentami – klucz do profesjonalnej opieki zdrowotnej
    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    REKLAMA

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    REKLAMA

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    Czekoladowa inflacja (chocoflation) przed Wielkanocą? Trzeci rok z rzędu produkcja kakao jest mniejsza niż popyt

    Ceny kakao gwałtownie rosną, ponieważ 2024 r. to trzeci z rzędu rok, gdy podaż nie jest w stanie zaspokoić popytu. Z analiz Allianz Trade wynika, że cenę za to będą płacić konsumenci.

    REKLAMA