reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Przedsiębiorcy mają obowiązek przekazywania danych na żądanie UOKiK

Przedsiębiorcy mają obowiązek przekazywania danych na żądanie UOKiK

Przedsiębiorcy zobowiązani są do przekazywania wszelkich potrzebnych danych i dokumentów na żądanie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Za niedopełnienie tego obowiązku grozi im sankcja finansowa nawet do 50 milionów euro.

Skuteczne prowadzenie postępowań przez UOKiK wymaga uzyskania szczegółowych informacji od przedsiębiorców. Dlatego Urząd często wielokrotnie zwraca się o ich przekazanie, gdyż mogą okazać się bardzo pomocne w wyjaśnieniu danej sprawy. Dotyczy to nie tylko podmiotów, którym zarzuca się stosowanie nieuczciwych praktyk, ale wszystkim mogącym posiadać istotne informacje.


Wezwanie UOKiK określa:

• zakres potrzebnych informacji,

• cel w jakim są zbierane oraz

• termin na udzielenie odpowiedzi.


Ponadto przedsiębiorca informowany jest o sankcjach, jakie grożą za nieprzekazanie żądanych informacji. A może to być kara pieniężna w wysokości nawet 50 milionów euro.


Dlatego, aby uniknąć konsekwencji finansowych przedsiębiorca powinien pamiętać o kilku podstawowych zasadach:

• należy odpowiadać na pytania UOKiK,

• przekazywane informacje powinny być nie tylko prawdziwe, ale również w pełni dotyczyć prośby UOKiK,

• odpowiedzi muszą być przekazane w wyznaczonym przez Urząd terminie.


Od początku 2010 roku Urząd wydał osiem decyzji nakładających kary pieniężne za nieudzielenie  informacji, o które prosił. Najniższa nałożona kara wyniosła 8216 zł, zaś najwyższa 150000 zł.

oprac. Alicja Fal

reklama

Czytaj także

INFORLEX Twój Biznes Covid-19 i tarcza antykryzysowa98.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Pomysł na biznes

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Diana Renata Bożek

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama