REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Od 28 czerwca będzie można ubiegać się o dotacje na tworzenie małych firm

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Od 28 czerwca br. Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa będzie przyjmowała wnioski na tworzenie i rozwój małych firm na terenach wiejskich. W tym naborze wypełnianie formularza ma być łatwiejsze, a warunki przyznawania pieniędzy - korzystniejsze.

W drugim naborze wniosków na "Tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw" w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 Agencja ułatwiła ubieganie się o unijne pieniądze. Przygotowała nowy, łatwiejszy do wypełnienia wniosek - informuje Departament Komunikacji Społecznej ARiMR.

REKLAMA

Nowy formularz, który należy wypełnić w komputerze, sam będzie wskazywał popełnione błędy, takie jak np. wpisany nieprawidłowego numer PESEL czy złe daty. Został on tak przygotowany, że wymusza wypełnienie wszystkich wymaganych rubryk - wniosku z pustymi, niewypełnionymi miejscami nie będzie można wydrukować i złożyć w ARiMR. Nie będzie przypadków odrzucenia wniosków z powodu niewypełnienia wymaganych pól, co w poprzednim naborze zdarzało się bardzo często.

Nadal jednak można wypełniać ręcznie "tradycyjny" wniosek, którego druk można pobrać ze strony internetowej Agencji. Dokumenty będą przyjmowane w oddziałach regionalnych ARiMR do 9 lipca br.

O przyznanie dofinansowania mogą ubiegać się osoby lub firmy, które chcą utworzyć lub rozwinąć działalność, tworząc mikrofirmy na terenach wiejskich. Z pomocy mogą także skorzystać firmy działające w gminach miejsko-wiejskich, które świadczą usługi dla rolnictwa lub leśnictwa.

Mikroprzedsiębiorstwem jest firma zatrudniająca mniej niż 10 pracowników, a jej roczny obrót roczny nie przekracza 2 mln euro.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Pieniądze można dostać na różne rodzaje działalności, m.in. takie jak: usługi dla ludności, sprzedaż hurtowa i detaliczna, rzemiosło i rękodzielnictwo, roboty i usługi budowlane, usługi turystyczne, transportowe, komunalne, przetwórstwo produktów rolnych, magazynowanie lub przechowywanie towarów, wytwarzanie produktów energetycznych z biomasy. Lista rodzajów działalności gospodarczej, na które można otrzymać pomoc, obejmuje ponad 350 pozycji.

W tym roku pomoc na utworzenie mikrofirm będzie udzielana na korzystniejszych warunkach niż poprzednio. Na utworzenie jednego miejsca pracy będzie można otrzymać 100 tys. zł, dwóch - 200 tys. zł, a gdy wnioskodawca zatrudni 3 lub więcej osób, dostanie 300 tys. zł.

Dotychczas, by otrzymać refundację w wysokości 300 tys. zł, trzeba było utworzyć co najmniej pięć nowych miejsc pracy. Miejsca pracy wnioskodawca musi utrzymać przez co najmniej dwa lata.

Agencja wypłaci pieniądze po zrealizowaniu projektu. O kolejności otrzymania pomocy zdecyduje liczba punktów, które ARiMR przyzna na podstawie rankingu czyli kryteriów określonych w rozporządzeniu ministerstwa rolnictwa. Preferowane będą projekty z regionów uboższych, zwłaszcza tych z dużym bezrobociem.

W pierwszym naborze, w maju 2009 r., wpłynęło do Agencji ok. 5 tys. wniosków na kwotę ok. 809 mln zł. Średnio przedsiębiorcy ubiegali się o 200 tys. zł. W tym roku ARiMR szacuje, że pieniędzy starczy dla 6 tys. chętnych. W sumie do rozdysponowania jest 1,2 mld zł. Najwięcej środków przewidzianych jest dla województw: mazowieckiego, małopolskiego i wielkopolskiego.

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

REKLAMA

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

REKLAMA

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

REKLAMA