REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Od 28 czerwca będzie można ubiegać się o dotacje na tworzenie małych firm

REKLAMA

Od 28 czerwca br. Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa będzie przyjmowała wnioski na tworzenie i rozwój małych firm na terenach wiejskich. W tym naborze wypełnianie formularza ma być łatwiejsze, a warunki przyznawania pieniędzy - korzystniejsze.

W drugim naborze wniosków na "Tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw" w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 Agencja ułatwiła ubieganie się o unijne pieniądze. Przygotowała nowy, łatwiejszy do wypełnienia wniosek - informuje Departament Komunikacji Społecznej ARiMR.

REKLAMA

Nowy formularz, który należy wypełnić w komputerze, sam będzie wskazywał popełnione błędy, takie jak np. wpisany nieprawidłowego numer PESEL czy złe daty. Został on tak przygotowany, że wymusza wypełnienie wszystkich wymaganych rubryk - wniosku z pustymi, niewypełnionymi miejscami nie będzie można wydrukować i złożyć w ARiMR. Nie będzie przypadków odrzucenia wniosków z powodu niewypełnienia wymaganych pól, co w poprzednim naborze zdarzało się bardzo często.

Nadal jednak można wypełniać ręcznie "tradycyjny" wniosek, którego druk można pobrać ze strony internetowej Agencji. Dokumenty będą przyjmowane w oddziałach regionalnych ARiMR do 9 lipca br.

O przyznanie dofinansowania mogą ubiegać się osoby lub firmy, które chcą utworzyć lub rozwinąć działalność, tworząc mikrofirmy na terenach wiejskich. Z pomocy mogą także skorzystać firmy działające w gminach miejsko-wiejskich, które świadczą usługi dla rolnictwa lub leśnictwa.

Mikroprzedsiębiorstwem jest firma zatrudniająca mniej niż 10 pracowników, a jej roczny obrót roczny nie przekracza 2 mln euro.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Pieniądze można dostać na różne rodzaje działalności, m.in. takie jak: usługi dla ludności, sprzedaż hurtowa i detaliczna, rzemiosło i rękodzielnictwo, roboty i usługi budowlane, usługi turystyczne, transportowe, komunalne, przetwórstwo produktów rolnych, magazynowanie lub przechowywanie towarów, wytwarzanie produktów energetycznych z biomasy. Lista rodzajów działalności gospodarczej, na które można otrzymać pomoc, obejmuje ponad 350 pozycji.

W tym roku pomoc na utworzenie mikrofirm będzie udzielana na korzystniejszych warunkach niż poprzednio. Na utworzenie jednego miejsca pracy będzie można otrzymać 100 tys. zł, dwóch - 200 tys. zł, a gdy wnioskodawca zatrudni 3 lub więcej osób, dostanie 300 tys. zł.

Dotychczas, by otrzymać refundację w wysokości 300 tys. zł, trzeba było utworzyć co najmniej pięć nowych miejsc pracy. Miejsca pracy wnioskodawca musi utrzymać przez co najmniej dwa lata.

Agencja wypłaci pieniądze po zrealizowaniu projektu. O kolejności otrzymania pomocy zdecyduje liczba punktów, które ARiMR przyzna na podstawie rankingu czyli kryteriów określonych w rozporządzeniu ministerstwa rolnictwa. Preferowane będą projekty z regionów uboższych, zwłaszcza tych z dużym bezrobociem.

W pierwszym naborze, w maju 2009 r., wpłynęło do Agencji ok. 5 tys. wniosków na kwotę ok. 809 mln zł. Średnio przedsiębiorcy ubiegali się o 200 tys. zł. W tym roku ARiMR szacuje, że pieniędzy starczy dla 6 tys. chętnych. W sumie do rozdysponowania jest 1,2 mld zł. Najwięcej środków przewidzianych jest dla województw: mazowieckiego, małopolskiego i wielkopolskiego.

 

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

REKLAMA

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA