REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sukces firm zależy od tego, jak dbają o rozwój pracowników

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Sukces wielu firm zależy od tego, czy doceniają kapitał intelektualny i społeczny pracowników i czy chcą dbać o jego rozwój - napisał w liście do uczestników konferencji nt. społecznej odpowiedzialności biznesu minister w kancelarii premiera Michał Boni.

Społeczna odpowiedzialność biznesu - CSR (Corporate Social Responsibility) - polega na prowadzeniu przedsiębiorstwa w sposób uwzględniający dialog z różnymi grupami społecznymi przy jednoczesnej dbałości o osiąganie zysków.

REKLAMA

REKLAMA

Środowa konferencja, zorganizowana przez PKPP Lewiatan, spółkę doradczą Deloitte i NSZZ "Solidarność", była podsumowaniem rozpoczętego w kwietniu 2009 r. konkursu na działania podejmowane przez firmy w ramach CSR. W liście do jej uczestników Boni podkreślił, że w perspektywie krótkoterminowej, na czas kryzysu lub zaraz po nim, rząd musi skupić się na zapewnieniu przedsiębiorcom stabilizacji działania. Ale Polska powinna - zdaniem ministra - zacząć również budować przewagi konkurencyjne tam, gdzie będą one miały zastosowanie za 10 czy 20 lat.

Według Boniego, w perspektywie kilkunastu lat szczególnie ważne dla przedsiębiorstw powinny być edukacja młodych pokoleń, reforma polityki społecznej i zachęcanie Polaków do wydłużania aktywności zawodowej. Zadanie rządu w tym zakresie będzie polegało na zbudowaniu wśród przedsiębiorców poczucia odpowiedzialności za przyszłe pokolenia - napisał minister.

"Czołówka polskiego biznesu doskonale rozumie, że polityka społecznej odpowiedzialności musi mieć wymiar strategiczny, bo inaczej nie przynosi efektów. Nie jest to utopia, lecz droga warta naśladowania przez wszystkie firmy w Polsce" - powiedziała prezydent PKPP Lewiatan Henryka Bochniarz.

REKLAMA

W konkursie wyróżniono 20 firm, które najlepiej przygotowały i zrealizowały programy CSR, a także opracowały najlepsze metody informowania na ich temat. Wyróżnione firmy to: Cemex, Citi Handlowy, Coca Cola, Danone, Grupa Żywiec, GlaxoSmitxKline, ING Bank Śląski, Kompania Piwowarska, Metro Group, PGNiG, PKN Orlen, PKP Energetyka, Polkomtel, PTC, Samsung, Sanitec Koło, Telekomunikacja Polska, Timberland, Tesco i UPS Polska. W sumie wyróżniono 32 różne działania CSR.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Np. bank Citi Handlowy organizuje w szkołach, wśród studentów i nauczycieli szkolenia mające kształtować nawyk oszczędzania czy umiejętność dokonywania racjonalnych zakupów. Firma Danone realizuje w ramach CSR program, którego celem jest walka z niedożywieniem dzieci. GlaxoSmithKline pomaga dzieciom biednym, znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej, mającym utrudniony dostęp do edukacji.

Kształcenie młodzieży z techników handlowych i szkół zawodowych w zakresie nowoczesnych metod handlu - to przykład wyróżnionej praktyki SCR firmy Metro Group. Propagowanie honorowego krwiodawstwa jest celem programu spółki PKP Energetyka. Firma Polkomtel pomaga służbom ratowniczym: GOPR, TOPR i WOPR, przekazuje im sprzęt i środki do komunikacji. TP opracowała z kolei program społeczny, dzięki któremu dzieci przebywające w szpitalach otrzymują karty telefoniczne, aby mogły dzwonić do rodziców.

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA