REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sukces firm zależy od tego, jak dbają o rozwój pracowników

REKLAMA

Sukces wielu firm zależy od tego, czy doceniają kapitał intelektualny i społeczny pracowników i czy chcą dbać o jego rozwój - napisał w liście do uczestników konferencji nt. społecznej odpowiedzialności biznesu minister w kancelarii premiera Michał Boni.

Społeczna odpowiedzialność biznesu - CSR (Corporate Social Responsibility) - polega na prowadzeniu przedsiębiorstwa w sposób uwzględniający dialog z różnymi grupami społecznymi przy jednoczesnej dbałości o osiąganie zysków.

REKLAMA

REKLAMA

Środowa konferencja, zorganizowana przez PKPP Lewiatan, spółkę doradczą Deloitte i NSZZ "Solidarność", była podsumowaniem rozpoczętego w kwietniu 2009 r. konkursu na działania podejmowane przez firmy w ramach CSR. W liście do jej uczestników Boni podkreślił, że w perspektywie krótkoterminowej, na czas kryzysu lub zaraz po nim, rząd musi skupić się na zapewnieniu przedsiębiorcom stabilizacji działania. Ale Polska powinna - zdaniem ministra - zacząć również budować przewagi konkurencyjne tam, gdzie będą one miały zastosowanie za 10 czy 20 lat.

Według Boniego, w perspektywie kilkunastu lat szczególnie ważne dla przedsiębiorstw powinny być edukacja młodych pokoleń, reforma polityki społecznej i zachęcanie Polaków do wydłużania aktywności zawodowej. Zadanie rządu w tym zakresie będzie polegało na zbudowaniu wśród przedsiębiorców poczucia odpowiedzialności za przyszłe pokolenia - napisał minister.

"Czołówka polskiego biznesu doskonale rozumie, że polityka społecznej odpowiedzialności musi mieć wymiar strategiczny, bo inaczej nie przynosi efektów. Nie jest to utopia, lecz droga warta naśladowania przez wszystkie firmy w Polsce" - powiedziała prezydent PKPP Lewiatan Henryka Bochniarz.

REKLAMA

W konkursie wyróżniono 20 firm, które najlepiej przygotowały i zrealizowały programy CSR, a także opracowały najlepsze metody informowania na ich temat. Wyróżnione firmy to: Cemex, Citi Handlowy, Coca Cola, Danone, Grupa Żywiec, GlaxoSmitxKline, ING Bank Śląski, Kompania Piwowarska, Metro Group, PGNiG, PKN Orlen, PKP Energetyka, Polkomtel, PTC, Samsung, Sanitec Koło, Telekomunikacja Polska, Timberland, Tesco i UPS Polska. W sumie wyróżniono 32 różne działania CSR.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Np. bank Citi Handlowy organizuje w szkołach, wśród studentów i nauczycieli szkolenia mające kształtować nawyk oszczędzania czy umiejętność dokonywania racjonalnych zakupów. Firma Danone realizuje w ramach CSR program, którego celem jest walka z niedożywieniem dzieci. GlaxoSmithKline pomaga dzieciom biednym, znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej, mającym utrudniony dostęp do edukacji.

Kształcenie młodzieży z techników handlowych i szkół zawodowych w zakresie nowoczesnych metod handlu - to przykład wyróżnionej praktyki SCR firmy Metro Group. Propagowanie honorowego krwiodawstwa jest celem programu spółki PKP Energetyka. Firma Polkomtel pomaga służbom ratowniczym: GOPR, TOPR i WOPR, przekazuje im sprzęt i środki do komunikacji. TP opracowała z kolei program społeczny, dzięki któremu dzieci przebywające w szpitalach otrzymują karty telefoniczne, aby mogły dzwonić do rodziców.

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA