REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Średnia europejska firma oszczędza dzięki e-fakturom 150 tys. euro rocznie, a przedsiębiorstwo, wystawiające miesięcznie 20 tys. faktur, zyskuje 3 mln euro.

Przestawienie się na rozliczanie poprzez faktury elektroniczne przynosi korzyści wystawcom i klientom - przekonują dostawcy prądu, usług telekomunikacyjnych czy telewizyjnych.

REKLAMA

REKLAMA

- Wprowadziliśmy elektroniczne faktury w styczniu 2008 roku. Zgodę na wystawianie e-faktur wyraziło już ponad 65 tysięcy osób, blisko połowa abonentów - mówi Violetta Józefczyk z wielkopolskiej telewizji kablowej Inea.

Telekomunikacja Polska wprowadziła e-fakturę w 2007 roku. Według rzecznika Wojciecha Jabczyńskiego korzysta z niej ponad 75 tys. klientów.

Dla klienta korzystanie z e-faktury to przede wszystkim wygoda - nie musi się obawiać, ze listonosz nie dotrze i nie będzie mógł uregulować płatności. Co więcej, ma do dokumentów dostęp w każdym czasie.

REKLAMA

Firmy promujące to rozwiązanie lubią podkreślać jego ekologiczność, ale trudno też ukryć, że dzięki temu sporo mogą oszczędzić.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Unia, która od dłuższego czasu promuje ideę zastępowania tradycyjnych faktur elektronicznymi, wyliczyła, że pełny koszt (papier, wysyłka, księgowanie) faktury papierowej wynosi 15 euro. Wdrożenie e-fakturowania pozwala zaoszczędzić 80 proc.

Zdaniem Wojciecha Jabczyńskiego z TP w Polsce w masowym upowszechnieniu e-faktur przeszkadza zbyt niska świadomość klientów o korzyściach, bezpieczeństwie i wygodzie.

- Dochodzą też obawy przed urzędami, chociaż faktura TP spełnia wszelkie wymogi, aby na jej podstawie można było np. odliczyć wydatki na dostęp do internetu. Dla części klientów problemem jest brak dostępu do sieci - wylicza Jabczyński.

Jakub Bojanowski, partner w firmie Deloitte, dostrzega bariery prawne.

- E-faktury są stosowane głównie w relacjach pomiędzy firmami. Upowszechnienie nie będzie możliwe bez nowelizacji ustawy o podpisie elektronicznym - mówi.

Wśród wielu barier prawnych można wymienić takie, jak: ograniczenie form e-faktur do podpisu kwalifikowanego lub EDI czy brak jasnych zasad ustalania momentu odebrania e-faktury.

Dlatego według ekspertów konieczna jest nowelizacja ustawy, która weszła w życie w 2005 roku. Według Bojanowskiego wtedy upowszechnianie e-faktur mogłoby „ruszyć z kopyta”

Jego obawy budzi jednak to, że bardzo często ustawodawca lub urzędnicy stwarzają bariery, które podważają sens całego przedsięwzięcia. Podaje tu przykład popularnego w zeszłym roku elektronicznego PIT-u - podatnik może złożyć deklarację w formacie elektronicznym, ale musi powiadomić o tym urząd listownie.

E-faktury obniżają koszty firm i klientów 

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

Marek Jaślan

Dyskusja „E-faktura - kryzys zachętą do innowacyjnych rozwiązań w firmie” w Krajowej Izbie Gospodarczej (Warszawa, ul. Trębacka 4) 23 lutego o godz. 14.00

 

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. UE zaostrza przepisy. Mniej chemikaliów w składzie i cyfrowy paszport

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. W UE zaostrza się przepisy o bezpieczeństwie zabawek. Lista zakazanych w zabawkach chemikaliów się wydłuża. Dodatkowo Parlament Europejski wprowadza cyfrowy paszport ułatwiający kontrolę spełniania norm bezpieczeństwa przez zabawkę.

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

REKLAMA

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA