REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

84 proc. firm nie planuje zwolnień pracowników

REKLAMA

84 proc. firm nie planuje w najbliższych miesiącach zmniejszenia zatrudnienia, 65 proc. z nich chce pozostawić je na takim samym poziomie - wynika z badań agencji doradztwa personalnego i pracy tymczasowej Randstad, zaprezentowanych na wtorkowej konferencji prasowej.

Badania przeprowadzone zostały we wrześniu przez Randstad we współpracy z TNS OBOP wśród 300 firm zatrudniających powyżej 10 osób (na stałe i tymczasowo). Odpowiedzi udzielały osoby odpowiedzialne za politykę kadrową, a pytania dotyczyły planów na najbliższe sześć miesięcy.

REKLAMA

REKLAMA

Dyrektor zarządzający firmy Randstad Kajetan Słonina poinformował, że zmniejszenie zatrudnienia deklaruje 14 proc. pytanych, a zwiększenie 19 proc. Za szczególnie istotne uznał to, że tylko 2 proc. badanych przedsiębiorców nie wie, jak w najbliższym czasie zachowa się w kwestiach personalnych.

"Pół roku wcześniej niepewność co do polityki personalnej deklarowało ok. 20 proc. ankietowanych. Teraz jest ich 10 razy mniej. To dowód, że w ostatnich sześciu miesiącach sytuacja na polskim rynku pracy się ustabilizowała" - powiedział Słonina. Jego zdaniem, może to wynikać z faktu, że aż 23 proc. pytanych stwierdziło, że w Polsce nie ma kryzysu, a kolejne 18 proc. - że jest, ale skończy się w ciągu najbliższych sześciu miesięcy.

Randstad pytał również o zatrudnienie pracowników tymczasowych. 80 proc. ankietowanych zadeklarowało, że pozostawi je na takim samym poziomie jak obecnie, 10 proc., że je zwiększy, 5 proc. ograniczy, a kolejne 5 proc. nie miało zdania w tej sprawie.

Rzeczniczka prasowa Randstad Roma Głowacka poinformowała, że zwiększenie zatrudnienia - zarówno tymczasowego jak i stałego - planują firmy największe, zatrudniające powyżej 250 pracowników, z centralnej Polski. O zwolnieniach myślą natomiast najmniejsi przedsiębiorcy, w których pracuje do 50 osób, mający siedziby przede wszystkim na zachodzie i północy kraju.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

"Zatrudnienie chcą zwiększać przede wszystkim firmy usługowe. Redukcje przewidują natomiast najczęściej firmy zajmujące się pośrednictwem finansowym" - powiedziała Głowacka.

Odpowiadając na pytanie dotyczące płac, 76 proc. pytanych firm zadeklarowało pozostawienie ich na obecnym poziomie. Natomiast wzrost wynagrodzeń planuje 13 proc. z nich, 5 proc. ich obniżenie a 6 proc. nie wie jeszcze jak postąpi.

Przedsiębiorcy wypowiadali się również w kwestii sytuacji gospodarczej w Polsce. 58 proc. z nich przewiduje stagnację, 10 proc. recesję, 26 proc. wzrost gospodarczy, a 6 proc. nie ma zdania.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA