REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jesienią firmy zaczną wymieniać floty aut

Marcin Jaworski

REKLAMA

Przedsiębiorcy sygnalizują firmom zajmującym się wynajmem i zarządzaniem samochodami chęć wymiany floty. Oznacza to, że tę branżę, której kryzys do tej pory nie dotknął, czeka wzrost popytu.

Menedżerowie firm z branży CFM, czyli zajmującej się wynajmem i zarządzaniem autami, spodziewają się zwiększonego popytu na swoje usługi i auta.

REKLAMA

- W I półroczu, w stosunku do końca 2008 roku przybyło firmom z tej branży około 7 tys. aut - mówi Katarzyna Pydych z firmy Keralla monitorującej ten rynek.

Z jej danych wynika, że łącznie firmy z tej branży miały prawie 131 tys. aut. Wzrosła też liczba klientów branży CFM, z niecałych 12,5 tys. do niemal 14 tys.

- Aż 3/4 ankietowanych firm odnotowało wzrost liczby aut, a tylko 1/4 spadek - mówi Katarzyna Pydych.

Ten wzrost nie zawsze oznaczał zakup nowych aut.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- W ostatnim okresie widać było większe zainteresowanie ofertą na wynajem w krótkich terminach, do 12 miesięcy, góra na 24 miesiące, samochodów używanych - mówi Grzegorz Łozowski, prezes Armada Fleet Management.

REKLAMA

W ten sposób firmy obniżały koszty, jednocześnie nie wiążąc się z firmą trzyletnim kontraktem na wynajem. Inną metodą było przedłużenie umowy najmu. Zarządzający spodziewają się, że teraz, gdy kryzys nie okazał się aż tak dotkliwy, firmy zaczną kupować nowe auta.

- Ci, którzy pod koniec ubiegłego roku i na początku tego przedłużali umowy wynajmu, teraz zaczynają podejmować decyzje o wymianie floty - mówi Paweł Partycki, szef działu sprzedaży w Arval.

Dodaje, że początku podpisywania konkretnych umów spodziewa się już we wrześniu, kiedy zaczyna się fala obniżek i promocji na auta, zarówno dla klientów indywidualnych, jak i firm.

- Euro na poziomie 4 zł lub niżej oznaczać będzie obniżki cen nowych aut. Spodziewamy się wzmożonych zakupów i nowych kontraktów leasingowych - mówi Ireneusz Tymiński z KBC Autolease Polska.

Decyzjom o wynajmie sprzyjają też niskie stopy procentowe.

- Efekt tego jest korzystny dla klienta, bo miesięczna rata stała się jeszcze bardziej atrakcyjna w porównaniu z ratą kredytu - mówi Grzegorz Łozowski.

W tych warunkach zarządzający spodziewają się, że ci, którzy do tej pory wstrzymywali się z decyzją o wymianie samochodów, teraz ją podejmą. To oznacza, że na rynku może pojawić się więcej samochodów używanych: tych po wynajmie, jak również tych sprowadzonych przy coraz niższym kursie euro. Taka sytuacja mogłaby spowodować obniżkę cen tzw. wartości rezydualnej, czyli tej, którą firma spodziewa się uzyskać przy sprzedaży aut. A im ona niższa, tym większe ryzyko wzrostu rat leasingowych.

- Nie obawiamy się wzrostu rat leasingowych, gdyż w końcówce roku będzie on łagodzony obniżkami cen nowych aut - uspokaja Ireneusz Tymiński.

Rynek wynajmu i zarządzania autami w Polsce

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

MARCIN JAWORSKI

marcin.jaworski@infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA