REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pogorszyły się nastroje wśród przedsiębiorców

REKLAMA

Pogorszyły się nastroje wśród przedsiębiorców - wynika z badania Barometru Bezpieczeństwa w Obrocie Gospodarczym (BOG) wykonywanego przez Biuro Informacji Gospodarczej InfoMonitor. Firmy sygnalizują nasilenie problemu nieterminowego regulowania należności - poinformował na konferencji prasowej we wtorek prezes InfoMonitora Mariusz Hildebrand.

Jak powiedział Hildebrand, w odczuciu właścicieli firm i osób odpowiadających za finanse w ciągu ostatnich trzech miesięcy spadło bezpieczeństwo w obrocie gospodarczym.

REKLAMA

Badanie wykazało, że tzw. wskaźnik bezpieczeństwa zmalał w lipcu do 1,44 pkt, tj. o 2,37 pkt w stosunku do marca br. Jest on najniższy od początku przeprowadzania badania, czyli od listopada 2007 r.; wówczas jego wartość wynosiła 25,7 proc. Wskaźnik ten może przyjmować wartość od minus 100 do plus 100.

REKLAMA

"Badani deklarują nasilenie się problemu nieterminowego spłacania należności przez swoich partnerów biznesowych. Już 35 proc. ankietowanych deklaruje, że nieterminowe spłaty przekraczają połowę należności" - mówił prezes. Dodał, że problem ten narasta od roku. Dla porównania w sierpniu 2008 r. 23 proc. firm sygnalizowano, że połowę należności otrzymują po terminie.

Badanie przeprowadzono od 22 czerwca do 10 lipca metodą wywiadów telefonicznych. Przebadanych zostało 200 firm z sektora finansów, dostawców usług masowych i przedsiębiorców indywidualnych.

Jak podkreślił Hildebrand, najgorzej sytuację oceniają przedsiębiorcy indywidualni, a najlepiej dostawcy usług masowych - firmy energetyczne, telewizje kablowe, telefoniczne itp.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Według prezesa, w obliczu kryzysu firmy redukują koszty działalności. Najczęściej polega to na ograniczeniu inwestycji, co zrobił niemal co drugi przedsiębiorca - i na cięciach w zatrudnieniu - takie działania podjęła lub zamierza podjąć co trzecia firma. Obniżkę płac planuje zaledwie 8 proc. ankietowanych firm.

94 proc. badanych uważa, że jego firma poradzi sobie w kryzysie. Największy optymizm wyrażają przedstawiciele sektora finansów i usług masowych, a najwięcej obaw mają indywidualni przedsiębiorcy.

Ankietowani różnie oceniają obecną sytuację gospodarczą. 52 proc. uważa, że jest to spowolnienie gospodarcze. Co czwarty badany obecną sytuację postrzega jako kryzys finansowy, a dla 15 proc. jest to stagnacja. 8 proc. mówi wręcz o recesji. Podzielone są też oceny na temat tego, co jest największym zagrożeniem dla gospodarki; 21 proc. firm wskazuje na spadek akcji kredytowej, 20 proc. - na podwyższenie podatków, 19 proc. - spadek produkcji, 17 proc. - ograniczenie inwestycji i 17 proc. - na bezrobocie.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA