REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sparaliżowane unijne dotacje dla firm na Mazowszu

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Mariusz Gawrychowski

REKLAMA

Setki mazowieckich przedsiębiorców nie mogą złożyć wniosków o unijne dotacje, bo nie działa generator wniosków Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych.

Od kilku dni nic innego nie robię, tylko siedzę przed komputerem i staram się wypełnić wniosek o dotację. System, który wymyśliła Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych (MJWPU), albo nie działa przez kilka godzin, albo zawiesza się po wypełnieniu kilku rubryk - opowiada GP właściciel małej firmy z Warszawy.

REKLAMA

W podobnej sytuacji jak on jest kilkuset innych przedsiębiorców, którzy przygotowują wnioski o unijne dotacje z mazowieckiego regionalnego programu operacyjnego. Muszą go wypełnić za pośrednictwem internetu w przygotowanym przez MJWPU aplikacji - Mazowieckim Elektronicznym Wniosku Aplikacyjnym (MEWA).

Z licznych sygnałów, które od kilku dni docierają do GP, wynika, że przygotowany przez MJWPU generator wniosków przestał działać. W poniedziałek był niedostępny przez większość dnia.

REKLAMA

- Tylko przez godzinę mogłem w nim się zalogować. I nie było mowy o napisaniu nawet kilku linijek tekstu, bo od razu MEWA zawieszała się - mówi GP przedsiębiorca z Radomia. Według niego wczoraj generator działał trochę lepiej, ale MJWPU sprawiła beneficjentom inną niespodziankę - zniknęła jej strona internetowa.

- Źle napisana instrukcja, długie okresy, gdy generator nie działa, czy usterki techniczne tworzące we wniosku błędy, które mogą doprowadzić do jego odrzucenia, to tylko niektóre problemy, z którymi muszą się borykać przedsiębiorcy z Mazowsza - podkreśla Ewa Fedor, ekspert ds. funduszy unijnych Konfederacji Pracodawców Prywatnych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Mamy problemy z generatorem wniosków - przyznaje w rozmowie z GP Lidia Krawczyk z MJWPU.

Dodaje, że wynikają one z dużego zainteresowania dotacjami, co przekłada się na dużą liczbę użytkowników, którzy chcą napisać wniosek. To przeciąża serwery.

Dodatkowo ok. 90 proc. awarii wynika z nieprawidłowej jego obsługi przez przedsiębiorców.

- Od dziś uruchamiamy dla przedsiębiorców darmowe szkolenia z obsługi generatora. Zaś od 15 września będzie on dostępny w wersji off-line i przy wypełnianiu wniosku nie trzeba będzie być połączonym z internetem - mówi Lidia Krawczyk.

Tłumaczy także, że liczne okresy, w których generator nie jest dostępny, wynikają z jego ulepszania. W samej jednostce powstał nawet zespół pracowników, którzy zajmują się wyszukiwaniem możliwych błędów systemu podczas wypełniania wniosku.

Te wszystkie problemy mogą się spotęgować w ostatnich dniach naboru wniosków (kończy się on 22 września). Wówczas jest składane nawet 90 proc. wszystkich aplikacji o wsparcie,

- Może się zdarzyć, że MEWA tego nie wytrzyma i wysiądzie - uważa Ewa Fedor.

Szacuje, że o pieniądze może starać się nawet 2-3 tys. przedsiębiorców, co będzie rekordem w skali kraju.

Z tego powodu MJWPU apeluje do przedsiębiorców o to, by nie odkładali momentu wysłania wniosku do ostatniego dnia konkursu.

- Przygotowujemy się na taką ewentualność. Jeśli generator nie będzie działał, to firma będzie mogła złożyć wniosek w formie papierowej, a wersję elektroniczną dosłać później - mówi Lidia Krawczyk.

291 mln zł wynosi budżet konkursu na dotacje dla firm na Mazowszu

Mariusz Gawrychowski

mariusz.gawrychowski@infor.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Warto udzielić pełnomocnictwa lub prokury w CEIDG

Prowadzenie własnej firmy to nie tylko pasja i satysfakcja, ale także szereg obowiązków, które co do zasady przedsiębiorca powinien wykonywać osobiście sprawując zarząd nad swoim przedsiębiorstwem. Chodzi tu przede wszystkim o zawieranie umów, czy kontakty z urzędami i sądami. Wraz z rozwojem firmy może okazać się, że konieczne będzie delegowanie części zadań związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem na inne osoby. Aktualnie, każdy przedsiębiorca wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) może ustanowić pełnomocnika lub prokurenta, który będzie reprezentować go w sprawach pozostających w związku z prowadzoną przez tego przedsiębiorcę działalnością gospodarczą.

Biznesowy challenge z dala od zgiełku

Rozmowa z Agnieszką Najberek, dyrektorką sprzedaży MICE w Hotelu Arłamów, o trendach w budowaniu dobrostanu i integracji pracowników.

Outsourcing obsługi prawnej firmy

Ciągle następujące, dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników.

Polubownie czy przez sąd – jak najlepiej dochodzić należności w TSL?

W branży TSL nawet niewielkie opóźnienia w płatnościach mogą prowadzić do utraty płynności, a w skrajnych przypadkach – do upadłości firmy. Skuteczna windykacja to często kwestia przetrwania, a nie tylko egzekwowania prawa. Co zatem wybrać: sąd czy polubowne rozwiązanie?

REKLAMA

KPO ruszyło z kopyta: prawie 112 mld zł rozdysponowane, kolejne miliardy w drodze

Prawie 112 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy już zakontraktowane, ale to dopiero początek. Polska szykuje się na kolejną wypłatę – aż 28 mld zł może trafić do kraju jeszcze przed jesienią. Tymczasem wszystkie inwestycje z KPO są już uruchomione, a wypłaty nabierają tempa.

Prezes BCC: Przedsiębiorcy potrzebują przewidywalności i stabilności. Apel przedsiębiorców

1 czerwca 2025 roku odbyła się druga tura wyborów prezydenckich, w której, najwięcej głosów otrzymał Karol Nawrocki. Oficjalne zaświadczenie o wyborze ma zostać wręczone 11 czerwca 2025 r. Po ogłoszeniu wyników przedstawiciele środowisk gospodarczych wyrazili oczekiwanie, że nowy prezydent będzie współpracował z rządem w sprawach istotnych dla polskiej gospodarki.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. Przedsiębiorcy mówią o odbieraniu renty geograficznej

Przedsiębiorcy Pomorza Zachodniego mówią o odbieraniu im renty geograficznej. Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. W Kołbaskowie i Rosówku tworzą się kilkukilometrowe korki.

Kody kreskowe a system kaucyjny w 2025 roku

Już od 1 października 2025 roku w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Choć dla wielu konsumentów oznacza to przede wszystkim zwrot pieniędzy za plastikowe butelki i puszki, za jego działaniem stoi precyzyjnie zaprojektowany mechanizm. Jednym z kluczowych, choć często niedostrzeganych elementów są kody kreskowe – to właśnie one umożliwiają identyfikację opakowań i prawidłowe naliczanie kaucji.

REKLAMA

Kodeks Dobrych Praktyk PZPA – nowe standardy etyczne i operacyjne w branży taxi oraz dostaw aplikacyjnych

Kodeks Dobrych Praktyk - oddolna inicjatywa samoregulacyjnej branży platformowej taxi oraz dostaw na aplikacje. Dokument określa obowiązki pomiędzy partnerami aplikacyjnymi, aplikacjami a kierowcami i kurierami.

Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

REKLAMA