REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sparaliżowane unijne dotacje dla firm na Mazowszu

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Mariusz Gawrychowski

REKLAMA

Setki mazowieckich przedsiębiorców nie mogą złożyć wniosków o unijne dotacje, bo nie działa generator wniosków Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych.

Od kilku dni nic innego nie robię, tylko siedzę przed komputerem i staram się wypełnić wniosek o dotację. System, który wymyśliła Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych (MJWPU), albo nie działa przez kilka godzin, albo zawiesza się po wypełnieniu kilku rubryk - opowiada GP właściciel małej firmy z Warszawy.

REKLAMA

REKLAMA

W podobnej sytuacji jak on jest kilkuset innych przedsiębiorców, którzy przygotowują wnioski o unijne dotacje z mazowieckiego regionalnego programu operacyjnego. Muszą go wypełnić za pośrednictwem internetu w przygotowanym przez MJWPU aplikacji - Mazowieckim Elektronicznym Wniosku Aplikacyjnym (MEWA).

Z licznych sygnałów, które od kilku dni docierają do GP, wynika, że przygotowany przez MJWPU generator wniosków przestał działać. W poniedziałek był niedostępny przez większość dnia.

- Tylko przez godzinę mogłem w nim się zalogować. I nie było mowy o napisaniu nawet kilku linijek tekstu, bo od razu MEWA zawieszała się - mówi GP przedsiębiorca z Radomia. Według niego wczoraj generator działał trochę lepiej, ale MJWPU sprawiła beneficjentom inną niespodziankę - zniknęła jej strona internetowa.

REKLAMA

- Źle napisana instrukcja, długie okresy, gdy generator nie działa, czy usterki techniczne tworzące we wniosku błędy, które mogą doprowadzić do jego odrzucenia, to tylko niektóre problemy, z którymi muszą się borykać przedsiębiorcy z Mazowsza - podkreśla Ewa Fedor, ekspert ds. funduszy unijnych Konfederacji Pracodawców Prywatnych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Mamy problemy z generatorem wniosków - przyznaje w rozmowie z GP Lidia Krawczyk z MJWPU.

Dodaje, że wynikają one z dużego zainteresowania dotacjami, co przekłada się na dużą liczbę użytkowników, którzy chcą napisać wniosek. To przeciąża serwery.

Dodatkowo ok. 90 proc. awarii wynika z nieprawidłowej jego obsługi przez przedsiębiorców.

- Od dziś uruchamiamy dla przedsiębiorców darmowe szkolenia z obsługi generatora. Zaś od 15 września będzie on dostępny w wersji off-line i przy wypełnianiu wniosku nie trzeba będzie być połączonym z internetem - mówi Lidia Krawczyk.

Tłumaczy także, że liczne okresy, w których generator nie jest dostępny, wynikają z jego ulepszania. W samej jednostce powstał nawet zespół pracowników, którzy zajmują się wyszukiwaniem możliwych błędów systemu podczas wypełniania wniosku.

Te wszystkie problemy mogą się spotęgować w ostatnich dniach naboru wniosków (kończy się on 22 września). Wówczas jest składane nawet 90 proc. wszystkich aplikacji o wsparcie,

- Może się zdarzyć, że MEWA tego nie wytrzyma i wysiądzie - uważa Ewa Fedor.

Szacuje, że o pieniądze może starać się nawet 2-3 tys. przedsiębiorców, co będzie rekordem w skali kraju.

Z tego powodu MJWPU apeluje do przedsiębiorców o to, by nie odkładali momentu wysłania wniosku do ostatniego dnia konkursu.

- Przygotowujemy się na taką ewentualność. Jeśli generator nie będzie działał, to firma będzie mogła złożyć wniosek w formie papierowej, a wersję elektroniczną dosłać później - mówi Lidia Krawczyk.

291 mln zł wynosi budżet konkursu na dotacje dla firm na Mazowszu

Mariusz Gawrychowski

mariusz.gawrychowski@infor.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA