REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Auta po leasingu staniały nawet o 30 proc.

Marcin Jaworski

REKLAMA

Auta sprzedawane przez firmy leasingowe i zarządzające flotami są o 10-30 proc. tańsze niż przed rokiem. Nowi klienci tych firm musza się jednak liczyć ze wzrostem miesięcznych czynszów.

Firmy leasingowe i zarządzające flotami mają poważny problem: zbliża się czas wymiany samochodów, a one nie mogą sprzedać używanych obecnie aut po zakładanej cenie.

REKLAMA

- Mamy załamanie cen na rynku używanych aut w Polsce. Podobnie jest w całej Europie - mówi Tomasz Stelter, odpowiedzialny za sprzedaż używanych aut w LeasePlan.

REKLAMA

Z danych jego firmy wynika, że w tym roku jego firma sprzedaje auta o 10-30 proc. taniej niż rok temu. Podobnie rzecz się ma np. w ALD Automotive, gdzie trzyletni Ford Focus 1,6 TDCi był sprzedawany rok temu za 37 tys. zł, a w tym cena spadła to 31 tys. zł. Nieco lepiej wartość trzyma Skoda Octavia Tour Combi, której ceny obecnie to około 36,5 tys. zł, wobec 38,5 tys. zł rok wcześniej. Takie spadki to efekt mocnej złotówki, która sprawia, że opłacalny jest import aut z zagranicy, zarówno z UE, jak i USA, a do tego sprzedawcy nowych aut są w stanie obniżyć ceny, nawet o 10-15 proc. Spadają ceny również aut używanych.

- Dodatkowo nabywcy na rynku wtórnym niezbyt chętnie kupują takie auta, bo powszechnie uznaje się, że są one dużo bardziej wyeksploatowane niż samochody od osób prywatnych. Są one co prawda serwisowane regularnie w ASO i tankowane dobrej jakości paliwem, ale tak do końca nie wiadomo, kto i jak takim samochodem jeździł - mówi Eliza Kamińska z EurotaxGlass's.

Dodaje, że dodatkowym elementem wpływającym na ceny jest fakt, że po upływie kontraktu na rynek trafia duża liczba, często takich samych samochodów, które zarządzający flotami chcą sprzedać szybko.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dla firm z branży to problem, bo przy podpisywaniu kontaktów ustalają tzw. wartość rezydualną, czyli szacunkową kwotę, za jaką są w stanie sprzedać auto po trzech latach. W uproszczeniu, różnica między nią a kosztem zakupu jest podstawą do szacowania, jak wysoki miesięczny czynsz będzie musiał płacić klient. Na szczęście dla obecnych klientów ryzyko sprzedaży poniżej założonej ceny obciąża firmy leasingowe i CFM, które stosują tzw. leasing operacyjny. Mniejsze powody do zadowolenia mogą mieć przyszli klienci.

- Obniżenie wartości rezydualnej automatycznie podwyższa ratę miesięczną - mówi Tomasz Ślepowroński, dyrektor zarządzający ALD Automotive.

Dodaje, że zwiększanie poziomu bezpieczeństwa przez obniżenie ceny końcowej pojazdu będzie naturalnym ruchem firm z tej branży. Można jednak zakładać, że firmy będą starały się ratować, ostro negocjując niższe ceny zakupu nowych aut. Może być tym łatwiejsze, że dealerzy liczą, że zakupy flotowe pozwolą poprawić dynamikę sprzedaży aut, która po dobrym początku roku (25 proc. wzrostu), ostatnio spadła do 12 proc.

Na szczęście klientom nie grozi też przerzucenie na nich ryzyka spadku wartości aut.

- W żadnym wypadku ryzyko wartości rezydualnej nie powinno być przekładane na klienta, bo jego brak to istota naszej oferty - mówi Paweł Partycki, szef działu sprzedaży w Arval.

Wynajem długoterminowy opiera się na leasingu operacyjnym, czyli bez możliwości odkupu samochodów po okresie wynajmu z usługami serwisowymi.

Porównanie wartości aut flotowych (w tys. zł)

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

Marcin Jaworski

marcin.jaworski@infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA