REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

15 mln euro z UE dla spółek na dofinansowanie prospektów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Małgorzata Kwiatkowska
Małgorzata Kwiatkowska

REKLAMA

Już 45 wniosków trafiło do PARP o dofinansowanie z UE w ramach programu, z którego mogą korzystać m.in. spółki planujące debiut na GPW i NewConnect.

Nabór wniosków rozpoczął się 16 czerwca i będzie trwać aż do wyczerpania alokacji na dany rok. W ramach Działania 3.3 o dofinansowanie mogą starać się między innymi mali i średni przedsiębiorcy - mówi Monika Karwat-Bury z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

REKLAMA

W puli 50 mln euro

REKLAMA

Działanie 3.3 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka umożliwia małym i średnim firmom uzyskanie dofinansowania na usługi doradcze w zakresie przygotowania dokumentacji i analiz niezbędnych do pozyskania inwestora zewnętrznego, np. przez wejście na rynek NewConnect (NC) albo rynek podstawowy warszawskiej giełdy. Przedsiębiorcy mogą wnioskować o dofinansowanie 50 proc. kosztów przygotowania dokumentu informacyjnego bądź prospektu emisyjnego. Na Działanie 3.3 przeznaczonych zostało 50 mln euro, w tym na 2008 rok 15 mln. 45 wniosków, które wpłynęły do PARP, obejmuje dofinansowanie na kwotę przekraczającą 44 mln zł.

- Spotkaliśmy spółki, które byłyby zainteresowane skorzystaniem z programu. Obecnie współpracujemy z firmą, która specjalizuje się w dotacjach unijnych. Przygotowujemy się do tego, aby właściwie każdy klient, z którym będziemy pracować, mógł skorzystać z tego rodzaju dofinansowania - mówi Marcin Duszyński, prezes Capital One Advisors, która wprowadza firmy na NewConnect.

Chociaż wiele zależy od rozwoju sytuacji na rynkach akcji, na NewConnect za pośrednictwem Capital One Advisors może trafić w tym roku pięć spółek. Szef autoryzowanego doradcy (AD) spodziewa się, że wszystkie będą próbowały korzystać z tego rodzaju dofinansowania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Obecnie koszty doradztwa finansowego, z jakimi powinny liczyć się spółki zainteresowane NewConnect, wynoszą od około 50 tys. do 100 tys. zł, a koszty usług prawnych i audytorskich to dodatkowe 100 tys. zł.

Do poszukiwania dodatkowych środków na przygotowania do wejścia na NewConnect spółki powinny skłonić m.in. działania GPW, twórcy nowego rynku.

- Zmienia się jego kształt. Na początku wiele spółek pojawiało się na NewConnect spontanicznie. Teraz giełda zmienia podejście, planuje między innymi weryfikację autoryzowanych doradców. Polityka się zaostrza i doradcy będą ponosili większą odpowiedzialność za przygotowanie firm do debiutu oraz zapewnienie bezpieczeństwa inwestycji. A to kosztuje - dodaje Marcin Duszyński.

Jak ocenia się wniosek

W ramach Działania 3.3 nie została określona minimalna wielkość dofinansowania na projekt.

Dofinansowane jest przekazywane na zasadzie refundacji poniesionych wydatków, w formie płatności pośrednich i płatności końcowej. PARP ocenia formalnie wniosek o dofinansowanie w ciągu 10 dni roboczych. Wniosek o dofinansowanie, który spełnia wymagania formalne, jest przekazywany do oceny merytorycznej, którą przeprowadza Komisja Konkursowa. Ocena merytoryczna trwa do 30 dni roboczych.

- Przewidywany termin podpisania umowy o dofinansowaniu projektu to trzy miesiące od momentu złożenia wniosku o dofinansowanie - mówi Monika Karwat-Bury.

Finansowanie firm za pośrednictwem NewConnect

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

MAŁGORZATA KWIATKOWSKA

malgorzata.kwiatkowska@infor.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA