REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

15 mln euro z UE dla spółek na dofinansowanie prospektów

Małgorzata Kwiatkowska
Małgorzata Kwiatkowska

REKLAMA

Już 45 wniosków trafiło do PARP o dofinansowanie z UE w ramach programu, z którego mogą korzystać m.in. spółki planujące debiut na GPW i NewConnect.

Nabór wniosków rozpoczął się 16 czerwca i będzie trwać aż do wyczerpania alokacji na dany rok. W ramach Działania 3.3 o dofinansowanie mogą starać się między innymi mali i średni przedsiębiorcy - mówi Monika Karwat-Bury z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

REKLAMA

W puli 50 mln euro

REKLAMA

Działanie 3.3 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka umożliwia małym i średnim firmom uzyskanie dofinansowania na usługi doradcze w zakresie przygotowania dokumentacji i analiz niezbędnych do pozyskania inwestora zewnętrznego, np. przez wejście na rynek NewConnect (NC) albo rynek podstawowy warszawskiej giełdy. Przedsiębiorcy mogą wnioskować o dofinansowanie 50 proc. kosztów przygotowania dokumentu informacyjnego bądź prospektu emisyjnego. Na Działanie 3.3 przeznaczonych zostało 50 mln euro, w tym na 2008 rok 15 mln. 45 wniosków, które wpłynęły do PARP, obejmuje dofinansowanie na kwotę przekraczającą 44 mln zł.

- Spotkaliśmy spółki, które byłyby zainteresowane skorzystaniem z programu. Obecnie współpracujemy z firmą, która specjalizuje się w dotacjach unijnych. Przygotowujemy się do tego, aby właściwie każdy klient, z którym będziemy pracować, mógł skorzystać z tego rodzaju dofinansowania - mówi Marcin Duszyński, prezes Capital One Advisors, która wprowadza firmy na NewConnect.

Chociaż wiele zależy od rozwoju sytuacji na rynkach akcji, na NewConnect za pośrednictwem Capital One Advisors może trafić w tym roku pięć spółek. Szef autoryzowanego doradcy (AD) spodziewa się, że wszystkie będą próbowały korzystać z tego rodzaju dofinansowania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Obecnie koszty doradztwa finansowego, z jakimi powinny liczyć się spółki zainteresowane NewConnect, wynoszą od około 50 tys. do 100 tys. zł, a koszty usług prawnych i audytorskich to dodatkowe 100 tys. zł.

Do poszukiwania dodatkowych środków na przygotowania do wejścia na NewConnect spółki powinny skłonić m.in. działania GPW, twórcy nowego rynku.

- Zmienia się jego kształt. Na początku wiele spółek pojawiało się na NewConnect spontanicznie. Teraz giełda zmienia podejście, planuje między innymi weryfikację autoryzowanych doradców. Polityka się zaostrza i doradcy będą ponosili większą odpowiedzialność za przygotowanie firm do debiutu oraz zapewnienie bezpieczeństwa inwestycji. A to kosztuje - dodaje Marcin Duszyński.

Jak ocenia się wniosek

W ramach Działania 3.3 nie została określona minimalna wielkość dofinansowania na projekt.

Dofinansowane jest przekazywane na zasadzie refundacji poniesionych wydatków, w formie płatności pośrednich i płatności końcowej. PARP ocenia formalnie wniosek o dofinansowanie w ciągu 10 dni roboczych. Wniosek o dofinansowanie, który spełnia wymagania formalne, jest przekazywany do oceny merytorycznej, którą przeprowadza Komisja Konkursowa. Ocena merytoryczna trwa do 30 dni roboczych.

- Przewidywany termin podpisania umowy o dofinansowaniu projektu to trzy miesiące od momentu złożenia wniosku o dofinansowanie - mówi Monika Karwat-Bury.

Finansowanie firm za pośrednictwem NewConnect

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

MAŁGORZATA KWIATKOWSKA

malgorzata.kwiatkowska@infor.pl

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

REKLAMA

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA