REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

15 mln euro z UE dla spółek na dofinansowanie prospektów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Małgorzata Kwiatkowska
Małgorzata Kwiatkowska

REKLAMA

Już 45 wniosków trafiło do PARP o dofinansowanie z UE w ramach programu, z którego mogą korzystać m.in. spółki planujące debiut na GPW i NewConnect.

Nabór wniosków rozpoczął się 16 czerwca i będzie trwać aż do wyczerpania alokacji na dany rok. W ramach Działania 3.3 o dofinansowanie mogą starać się między innymi mali i średni przedsiębiorcy - mówi Monika Karwat-Bury z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

REKLAMA

W puli 50 mln euro

REKLAMA

Działanie 3.3 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka umożliwia małym i średnim firmom uzyskanie dofinansowania na usługi doradcze w zakresie przygotowania dokumentacji i analiz niezbędnych do pozyskania inwestora zewnętrznego, np. przez wejście na rynek NewConnect (NC) albo rynek podstawowy warszawskiej giełdy. Przedsiębiorcy mogą wnioskować o dofinansowanie 50 proc. kosztów przygotowania dokumentu informacyjnego bądź prospektu emisyjnego. Na Działanie 3.3 przeznaczonych zostało 50 mln euro, w tym na 2008 rok 15 mln. 45 wniosków, które wpłynęły do PARP, obejmuje dofinansowanie na kwotę przekraczającą 44 mln zł.

- Spotkaliśmy spółki, które byłyby zainteresowane skorzystaniem z programu. Obecnie współpracujemy z firmą, która specjalizuje się w dotacjach unijnych. Przygotowujemy się do tego, aby właściwie każdy klient, z którym będziemy pracować, mógł skorzystać z tego rodzaju dofinansowania - mówi Marcin Duszyński, prezes Capital One Advisors, która wprowadza firmy na NewConnect.

Chociaż wiele zależy od rozwoju sytuacji na rynkach akcji, na NewConnect za pośrednictwem Capital One Advisors może trafić w tym roku pięć spółek. Szef autoryzowanego doradcy (AD) spodziewa się, że wszystkie będą próbowały korzystać z tego rodzaju dofinansowania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Obecnie koszty doradztwa finansowego, z jakimi powinny liczyć się spółki zainteresowane NewConnect, wynoszą od około 50 tys. do 100 tys. zł, a koszty usług prawnych i audytorskich to dodatkowe 100 tys. zł.

Do poszukiwania dodatkowych środków na przygotowania do wejścia na NewConnect spółki powinny skłonić m.in. działania GPW, twórcy nowego rynku.

- Zmienia się jego kształt. Na początku wiele spółek pojawiało się na NewConnect spontanicznie. Teraz giełda zmienia podejście, planuje między innymi weryfikację autoryzowanych doradców. Polityka się zaostrza i doradcy będą ponosili większą odpowiedzialność za przygotowanie firm do debiutu oraz zapewnienie bezpieczeństwa inwestycji. A to kosztuje - dodaje Marcin Duszyński.

Jak ocenia się wniosek

W ramach Działania 3.3 nie została określona minimalna wielkość dofinansowania na projekt.

Dofinansowane jest przekazywane na zasadzie refundacji poniesionych wydatków, w formie płatności pośrednich i płatności końcowej. PARP ocenia formalnie wniosek o dofinansowanie w ciągu 10 dni roboczych. Wniosek o dofinansowanie, który spełnia wymagania formalne, jest przekazywany do oceny merytorycznej, którą przeprowadza Komisja Konkursowa. Ocena merytoryczna trwa do 30 dni roboczych.

- Przewidywany termin podpisania umowy o dofinansowaniu projektu to trzy miesiące od momentu złożenia wniosku o dofinansowanie - mówi Monika Karwat-Bury.

Finansowanie firm za pośrednictwem NewConnect

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

MAŁGORZATA KWIATKOWSKA

malgorzata.kwiatkowska@infor.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
6 miesięcy vacatio legis i gotowy projekt deregulacyjny to za mało. Deregulacja musi przyspieszyć

Przedsiębiorcy pozytywnie oceniają 6 miesięcy vacatio legis i gotowy projekt deregulacyjny zakładający uproszczenie prowadzenia działalności nierejestrowanej czy milczącą zgodę w wyszczególnionych w ustawie zagadnieniach gospodarczych, ale to za mało. Deregulacja musi przyspieszyć.

Warto udzielić pełnomocnictwa lub prokury w CEIDG

Prowadzenie własnej firmy to nie tylko pasja i satysfakcja, ale także szereg obowiązków, które co do zasady przedsiębiorca powinien wykonywać osobiście sprawując zarząd nad swoim przedsiębiorstwem. Chodzi tu przede wszystkim o zawieranie umów, czy kontakty z urzędami i sądami. Wraz z rozwojem firmy może okazać się, że konieczne będzie delegowanie części zadań związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem na inne osoby. Aktualnie, każdy przedsiębiorca wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) może ustanowić pełnomocnika lub prokurenta, który będzie reprezentować go w sprawach pozostających w związku z prowadzoną przez tego przedsiębiorcę działalnością gospodarczą.

Biznesowy challenge z dala od zgiełku

Rozmowa z Agnieszką Najberek, dyrektorką sprzedaży MICE w Hotelu Arłamów, o trendach w budowaniu dobrostanu i integracji pracowników.

Outsourcing obsługi prawnej firmy

Ciągle następujące, dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników.

REKLAMA

Polubownie czy przez sąd – jak najlepiej dochodzić należności w TSL?

W branży TSL nawet niewielkie opóźnienia w płatnościach mogą prowadzić do utraty płynności, a w skrajnych przypadkach – do upadłości firmy. Skuteczna windykacja to często kwestia przetrwania, a nie tylko egzekwowania prawa. Co zatem wybrać: sąd czy polubowne rozwiązanie?

KPO ruszyło z kopyta: prawie 112 mld zł rozdysponowane, kolejne miliardy w drodze

Prawie 112 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy już zakontraktowane, ale to dopiero początek. Polska szykuje się na kolejną wypłatę – aż 28 mld zł może trafić do kraju jeszcze przed jesienią. Tymczasem wszystkie inwestycje z KPO są już uruchomione, a wypłaty nabierają tempa.

Prezes BCC: Przedsiębiorcy potrzebują przewidywalności i stabilności. Apel przedsiębiorców

1 czerwca 2025 roku odbyła się druga tura wyborów prezydenckich, w której, najwięcej głosów otrzymał Karol Nawrocki. Oficjalne zaświadczenie o wyborze ma zostać wręczone 11 czerwca 2025 r. Po ogłoszeniu wyników przedstawiciele środowisk gospodarczych wyrazili oczekiwanie, że nowy prezydent będzie współpracował z rządem w sprawach istotnych dla polskiej gospodarki.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. Przedsiębiorcy mówią o odbieraniu renty geograficznej

Przedsiębiorcy Pomorza Zachodniego mówią o odbieraniu im renty geograficznej. Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. W Kołbaskowie i Rosówku tworzą się kilkukilometrowe korki.

REKLAMA

Kody kreskowe a system kaucyjny w 2025 roku

Już od 1 października 2025 roku w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Choć dla wielu konsumentów oznacza to przede wszystkim zwrot pieniędzy za plastikowe butelki i puszki, za jego działaniem stoi precyzyjnie zaprojektowany mechanizm. Jednym z kluczowych, choć często niedostrzeganych elementów są kody kreskowe – to właśnie one umożliwiają identyfikację opakowań i prawidłowe naliczanie kaucji.

Kodeks Dobrych Praktyk PZPA – nowe standardy etyczne i operacyjne w branży taxi oraz dostaw aplikacyjnych

Kodeks Dobrych Praktyk - oddolna inicjatywa samoregulacyjnej branży platformowej taxi oraz dostaw na aplikacje. Dokument określa obowiązki pomiędzy partnerami aplikacyjnymi, aplikacjami a kierowcami i kurierami.

REKLAMA