REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

15 mln euro z UE dla spółek na dofinansowanie prospektów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Małgorzata Kwiatkowska
Małgorzata Kwiatkowska

REKLAMA

Już 45 wniosków trafiło do PARP o dofinansowanie z UE w ramach programu, z którego mogą korzystać m.in. spółki planujące debiut na GPW i NewConnect.

Nabór wniosków rozpoczął się 16 czerwca i będzie trwać aż do wyczerpania alokacji na dany rok. W ramach Działania 3.3 o dofinansowanie mogą starać się między innymi mali i średni przedsiębiorcy - mówi Monika Karwat-Bury z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

REKLAMA

REKLAMA

W puli 50 mln euro

Działanie 3.3 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka umożliwia małym i średnim firmom uzyskanie dofinansowania na usługi doradcze w zakresie przygotowania dokumentacji i analiz niezbędnych do pozyskania inwestora zewnętrznego, np. przez wejście na rynek NewConnect (NC) albo rynek podstawowy warszawskiej giełdy. Przedsiębiorcy mogą wnioskować o dofinansowanie 50 proc. kosztów przygotowania dokumentu informacyjnego bądź prospektu emisyjnego. Na Działanie 3.3 przeznaczonych zostało 50 mln euro, w tym na 2008 rok 15 mln. 45 wniosków, które wpłynęły do PARP, obejmuje dofinansowanie na kwotę przekraczającą 44 mln zł.

- Spotkaliśmy spółki, które byłyby zainteresowane skorzystaniem z programu. Obecnie współpracujemy z firmą, która specjalizuje się w dotacjach unijnych. Przygotowujemy się do tego, aby właściwie każdy klient, z którym będziemy pracować, mógł skorzystać z tego rodzaju dofinansowania - mówi Marcin Duszyński, prezes Capital One Advisors, która wprowadza firmy na NewConnect.

REKLAMA

Chociaż wiele zależy od rozwoju sytuacji na rynkach akcji, na NewConnect za pośrednictwem Capital One Advisors może trafić w tym roku pięć spółek. Szef autoryzowanego doradcy (AD) spodziewa się, że wszystkie będą próbowały korzystać z tego rodzaju dofinansowania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Obecnie koszty doradztwa finansowego, z jakimi powinny liczyć się spółki zainteresowane NewConnect, wynoszą od około 50 tys. do 100 tys. zł, a koszty usług prawnych i audytorskich to dodatkowe 100 tys. zł.

Do poszukiwania dodatkowych środków na przygotowania do wejścia na NewConnect spółki powinny skłonić m.in. działania GPW, twórcy nowego rynku.

- Zmienia się jego kształt. Na początku wiele spółek pojawiało się na NewConnect spontanicznie. Teraz giełda zmienia podejście, planuje między innymi weryfikację autoryzowanych doradców. Polityka się zaostrza i doradcy będą ponosili większą odpowiedzialność za przygotowanie firm do debiutu oraz zapewnienie bezpieczeństwa inwestycji. A to kosztuje - dodaje Marcin Duszyński.

Jak ocenia się wniosek

W ramach Działania 3.3 nie została określona minimalna wielkość dofinansowania na projekt.

Dofinansowane jest przekazywane na zasadzie refundacji poniesionych wydatków, w formie płatności pośrednich i płatności końcowej. PARP ocenia formalnie wniosek o dofinansowanie w ciągu 10 dni roboczych. Wniosek o dofinansowanie, który spełnia wymagania formalne, jest przekazywany do oceny merytorycznej, którą przeprowadza Komisja Konkursowa. Ocena merytoryczna trwa do 30 dni roboczych.

- Przewidywany termin podpisania umowy o dofinansowaniu projektu to trzy miesiące od momentu złożenia wniosku o dofinansowanie - mówi Monika Karwat-Bury.

Finansowanie firm za pośrednictwem NewConnect

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

MAŁGORZATA KWIATKOWSKA

malgorzata.kwiatkowska@infor.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA