REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zabawki magnetyczne pod nadzorem

Piasecka-Sobkiewicz Małgorzata

REKLAMA

W sprzedaży nie mogą znajdować się zabawki bez informacji dla klientów na opakowaniu, że zawierają magnes lub części magnetyczne.

NOWE PRAWO

REKLAMA

REKLAMA

Od dzisiaj obowiązują przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z 3 czerwca 2008 r. w sprawie wprowadzenia środków przewidzianych przepisami o ogólnym bezpieczeństwie produktów w odniesieniu do zabawek magnetycznych (Dz.U. nr 105, poz. 668). Na producentów zabawek magnetycznych został nałożony obowiązek umieszczania na opakowaniach dodatkowej informacji w języku polskim o tym, że zawierają one magnes lub części magnetyczne. Ostrzeżenie musi być zamieszczone w widocznym miejscu, aby konsument mógł zapoznać się z nim zanim jeszcze zdecyduje się na zakup towaru. Zabawki bez takiego ostrzeżenia nie mogą być wprowadzane na rynek, importerzy nie mogą ich sprowadzać, a dystrybutorzy dostarczać konsumentom. Natomiast zabawki, które już się znajdują na rynku, powinny być natychmiast wycofane z obrotu.

Aby zabawka uznana została za magnetyczną, powinna być przeznaczona dla dzieci do 14 lat i zawierać przynajmniej jeden magnes albo część magnetyczną. Chodzi przede wszystkim o magnesy i części magnetyczne osadzone luźno i łatwo dające się oddzielić od zabawki w normalnych warunkach używania jej przez dziecko. Zasada ta dotyczy nawet takich przedmiotów, w których magnes lub część magnetyczna znajduje się w osłonie ochronnej albo jest zabudowany w zabawce.

Do uregulowania bezpieczeństwa zabawek magnetycznych kraje unijne zostały zobowiązane decyzją Komisji Wspólnot Europejskich z 21 kwietnia 2008 r. Nałożyła na nie obowiązek zapewnienia, że zabawki magnetyczne wprowadzane na rynek lub udostępniane na nim muszą zawierać ostrzeżenie o zagrożeniu stwarzanym dla zdrowia i bezpieczeństwa.

Magnesy wprawdzie stosuje się w zabawkach od dawna, ale teraz stały się silniejsze i łatwiej je oderwać, mimo że są mocowane tą samą techniką co dawniej. Dlatego częściej mogą powodować poważniejsze wypadki, np. prowadzić do przedziurawienia, zakażenia lub zatkania jelit. Przedostanie się magnesu do płuc wymaga natychmiastowego zabiegu chirurgicznego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

SZERSZA PERSPEKTYWA - RYNEK

19 kwietnia 2007 r. w USA Komisja Bezpieczeństwa Produktów Konsumenckich (CPSC) wydała ostrzeżenie dla rodziców o zagrożeniach dla zdrowia i bezpieczeństwa związanych z zabawkami magnetycznymi.

18 mln zabawek magnetycznych wycofali w 2007 roku producenci, większość z rynku europejskiego

MaŁgorzata Piasecka-SOBKIEWICZ

malgorzata.piasecka@infor.pl

Podstawa prawna

• Rozporządzenie Rady Ministrów z 3 czerwca 2008 r. w sprawie wprowadzenia środków przewidzianych przepisami o ogólnym bezpieczeństwie produktów w odniesieniu do zabawek magnetycznych (Dz.U. nr 105, poz. 668).

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA