REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pracodawca musi zadbać o zdrowie pracownika

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Bożena Walewska-Zielecka

REKLAMA

Prawie 25 proc. pracowników odczuwa zmęczenie, a co szósty wykazuje oznaki wypalenia. Przeszło 50 proc. uskarża się na bóle kręgosłupa, 30 proc. na bóle głowy i migreny - wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie firmy Medicover.

Raport z badań wskazuje na czynniki, które mają wpływ nie tylko na efektywność pracowników, ale również na ich motywację do pracy. Okazuje się, iż uciążliwe dolegliwości kadry pracowniczej mają wpływ na spadek wydajności w przedsiębiorstwach.

REKLAMA

REKLAMA

Blisko 25 proc. pracowników właśnie w pracy odczuwa zmęczenie, co szósty wykazuje zaś oznaki wypalenia. Przeszło 50 proc. wszystkich badanych uskarża się na bóle kręgosłupa, zmęczenie oczu, a 30 proc. - na bóle głowy i migreny. Nie ma więc wątpliwości, iż uciążliwe dolegliwości w bezpośredni sposób przekładają się na spadek wydajności przedsiębiorstw.

Z punktu widzenia osób zarządzających polskimi przedsiębiorstwami Raport może okazać się jednym z ważniejszych źródeł informacji zarządczej. Wiedza wynikająca z niego, choć nie gwarantuje firmie sukcesu, może być istotnym wsparciem dla tych wszystkich przedsiębiorców, którzy chcą zoptymalizować warunki pracy, np. inwestując w zdrowie pracowników.

Z raportu wynika, iż niektórzy pracownicy, mimo że obecni w pracy, w praktyce niewiele wnoszą do organizacji, są mało efektywni - właśnie ze względu na wspomniane problemy zdrowotne.

Nieefektywna obecność w pracy to zjawisko wciąż słabo w Polsce znane, a przecież z punktu widzenia pracodawcy potencjalnie niezwykle groźne. Skalę problemu unaoczniły badania przeprowadzone kilka lat temu w Stanach Zjednoczonych. Nieefektywna obecność w pracy uznana została wtedy za największe obciążenie finansowe dla przedsiębiorców, a wynikała ona ze złego stanu zdrowia pracowników.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Z Raportu Medicover wynika, że co siódmy pracownik przez co najmniej dwie godziny dziennie pracuje na minimalnych obrotach lub nie pracuje wcale. Niektórzy wydłużają ten okres do ponad czterech godzin. Dla statystycznego przedsiębiorcy zatrudniającego 100 osób oznacza to stratę 120 tys. zł rocznie.

Pakiet medyczny, czyli faktycznie możliwość korzystania z prywatnej opieki medycznej, może być rozwiązaniem problemów pracowników i pracodawców. Sami pracownicy wskazują na zintegrowaną opiekę medyczną jako najbardziej pożądany dodatek do wynagrodzenia. Obecnie z takiego rozwiązania korzysta 27 proc. pracowników. To doskonały sposób ich motywowania i zwiększania efektywności.

Dla pracodawców może się on okazać wyjątkowo trafną inwestycją, bo jedna złotówka zainwestowana w pakiet kompleksowej opieki medycznej może przynieść nawet kilka złotych zwrotu.

KTO WZIĄŁ UDZIAŁ W BADANIU

Raport o zadowoleniu z pracy i postawach prozdrowotnych wysoko wykwalifikowanych pracowników przedsiębiorstw działających na polskim rynku został opracowany na podstawie badania zleconego przez Medicover i przeprowadzonego przez Instytut Badań Rynkowych Gemius. Celem badania było określenie stopnia zadowolenia z pracy osób zatrudnionych w firmach działających na rynku polskim. Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview). I wzięło w nim udział 1051 pracowników małych, średnich i dużych przedsiębiorstw posiadających wyższe kwalifikacje.

Pełna treść Raportu www.medicover.pl.

BOŻENA WALEWSKA-ZIELECKA

zastępca dyrektora ds. klinicznych w Medicover. Odpowiedzialna za jakość opieki medycznej i rozwój merytoryczny kadry medycznej. Współtwórca Raportu

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Warto udzielić pełnomocnictwa lub prokury w CEIDG

Prowadzenie własnej firmy to nie tylko pasja i satysfakcja, ale także szereg obowiązków, które co do zasady przedsiębiorca powinien wykonywać osobiście sprawując zarząd nad swoim przedsiębiorstwem. Chodzi tu przede wszystkim o zawieranie umów, czy kontakty z urzędami i sądami. Wraz z rozwojem firmy może okazać się, że konieczne będzie delegowanie części zadań związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem na inne osoby. Aktualnie, każdy przedsiębiorca wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) może ustanowić pełnomocnika lub prokurenta, który będzie reprezentować go w sprawach pozostających w związku z prowadzoną przez tego przedsiębiorcę działalnością gospodarczą.

Biznesowy challenge z dala od zgiełku

Rozmowa z Agnieszką Najberek, dyrektorką sprzedaży MICE w Hotelu Arłamów, o trendach w budowaniu dobrostanu i integracji pracowników.

Outsourcing obsługi prawnej firmy

Ciągle następujące, dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników.

Polubownie czy przez sąd – jak najlepiej dochodzić należności w TSL?

W branży TSL nawet niewielkie opóźnienia w płatnościach mogą prowadzić do utraty płynności, a w skrajnych przypadkach – do upadłości firmy. Skuteczna windykacja to często kwestia przetrwania, a nie tylko egzekwowania prawa. Co zatem wybrać: sąd czy polubowne rozwiązanie?

REKLAMA

KPO ruszyło z kopyta: prawie 112 mld zł rozdysponowane, kolejne miliardy w drodze

Prawie 112 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy już zakontraktowane, ale to dopiero początek. Polska szykuje się na kolejną wypłatę – aż 28 mld zł może trafić do kraju jeszcze przed jesienią. Tymczasem wszystkie inwestycje z KPO są już uruchomione, a wypłaty nabierają tempa.

Prezes BCC: Przedsiębiorcy potrzebują przewidywalności i stabilności. Apel przedsiębiorców

1 czerwca 2025 roku odbyła się druga tura wyborów prezydenckich, w której, najwięcej głosów otrzymał Karol Nawrocki. Oficjalne zaświadczenie o wyborze ma zostać wręczone 11 czerwca 2025 r. Po ogłoszeniu wyników przedstawiciele środowisk gospodarczych wyrazili oczekiwanie, że nowy prezydent będzie współpracował z rządem w sprawach istotnych dla polskiej gospodarki.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. Przedsiębiorcy mówią o odbieraniu renty geograficznej

Przedsiębiorcy Pomorza Zachodniego mówią o odbieraniu im renty geograficznej. Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. W Kołbaskowie i Rosówku tworzą się kilkukilometrowe korki.

Kody kreskowe a system kaucyjny w 2025 roku

Już od 1 października 2025 roku w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Choć dla wielu konsumentów oznacza to przede wszystkim zwrot pieniędzy za plastikowe butelki i puszki, za jego działaniem stoi precyzyjnie zaprojektowany mechanizm. Jednym z kluczowych, choć często niedostrzeganych elementów są kody kreskowe – to właśnie one umożliwiają identyfikację opakowań i prawidłowe naliczanie kaucji.

REKLAMA

Kodeks Dobrych Praktyk PZPA – nowe standardy etyczne i operacyjne w branży taxi oraz dostaw aplikacyjnych

Kodeks Dobrych Praktyk - oddolna inicjatywa samoregulacyjnej branży platformowej taxi oraz dostaw na aplikacje. Dokument określa obowiązki pomiędzy partnerami aplikacyjnymi, aplikacjami a kierowcami i kurierami.

Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

REKLAMA