REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firmy nieuczciwie chcą zarobić na UE

Mariusz Gawrychowski

REKLAMA

PARP ostrzega przed firmami, które wykorzystują wizerunek agencji, zachęcając do skorzystania z usług w zakresie funduszy unijnych.

Na rynku pojawiły się firmy, które stosując nieuczciwy marketing, obiecują, że pomogą zdobyć unijne pieniądze. Przed takimi praktykami firm ostrzega beneficjentów Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, która jest odpowiedzialna za unijne wsparcie w ramach programu Innowacyjna Gospodarka.

REKLAMA

Pierwszy przypadek dotyczy giełdowej spółki informatycznej Infosystems. Pochwaliła się ona na stronie internetowej i w prasie branżowej, że ma akredytację PARP, która umożliwi pozyskanie dotacji na zakup i wdrożenie jej produktów. Wykorzystanie akredytacji jest nadużyciem.

- PARP przyznawała akredytacje, ale dotyczyło to funduszy, które od dawna nie są dostępne - mówi Monika Karwat-Bury, rzeczniczka agencji.

Chodzi głównie o fundusze, które były dostępne przed 2004 rokiem.

Marta Pendjon z Infosystems odpowiada, że nie było to zamierzone działanie spółki, a niektóre informacje były po prostu nieprecyzyjne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Kolejną firmą, która została przyłapana przez PARP na gorącym uczynku, było wydawnictwo Forum. Kolportowało publikację związaną z funduszami unijnymi, reklamując, że została ona napisana przez pracowników agencji. Tymczasem firma korzystała z informacji zawartych na stronie internetowej agencji.

Jeszcze gorsza sytuacja jest w regionach. Im mniejsza firma i mniejsza dotacja, tym więcej wokół niej pojawia się nieuczciwych pośredników. Coraz częściej pojawiają się firmy, które wprost mówią, że mogą załatwić unijną dotację.

- Twierdzą nawet, że mogą ułatwić uzyskanie dotacji na rzeczy, których Unia z zasady nie współfinansuje, jak na przykład zakup samochodów osobowych - mówi Modesta Wiśniewska z Lubelskiej Fundacji Rozwoju.

Ewa Fedor z Konfederacji Pracodawców Prywatnych dodaje, że spotkała się z przypadkami, gdy nieuczciwe praktyki stosowali duzi doradcy.

MARIUSZ GAWRYCHOWSKI

mariusz.gawrychowski@infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA