REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Urzędy podatkowe chcą być bliżej biznesu

Vanessa Houlder

REKLAMA

Dużym firmom będzie się proponować bliższą współpracę z urzędami podatkowymi - wynika z planów Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju.

Na zwołanym przez OECD w Kapsztadzie spotkaniu przedstawiciele organów podatkowych z około czterdziestu państw uzgodnili, że rozwijanie wzmożonych kontaktów z podatnikami byłoby korzystne zarówno dla przedsiębiorstw, jak i dla urzędów odpowiedzialnych za dochody państwa, gdyż spolegliwych podatników można by nagradzać ograniczeniem liczby kontroli. Umożliwiłoby to władzom skarbowym skupienie wysiłków na nadzorowaniu firm, które nie zgodzą się na taką współpracę.

REKLAMA

REKLAMA

Na kapsztadzkim spotkaniu panował nastrój bardziej pojednawczy niż podczas podobnego zgromadzenia w Seulu dwa lata temu, kiedy to firmy biegłych księgowych, prawników i banki oskarżono o promowanie rozwiązań, które prowadzą do minimalizacji zobowiązań podatkowych i które są nie do przyjęcia dla władz.

Zmiana podejścia ma na celu zmniejszenie popytu na usługi firm, specjalizujących się w planowaniu podatkowym. Duże firmy audytorskie również podkreślają swoją chęć współpracy z organami skarbowymi.

Jednak w komunikacie wydanym po spotkaniu w Kapsztadzie stwierdza się, że nadal są one zaniepokojone faktem, iż niektóre banki inwestycyjne odgrywają znaczącą rolę w rozwoju i wcielaniu w życie agresywnego planowania podatkowego, zarówno dla klientów, jak i do własnych celów, zwłaszcza jeśli chodzi o ich operacje na rynku międzybankowym i kwestie właścicielskie.

Władze podatkowe - które frustruje własna niemożność przeniknięcia niejasnych rozwiązań stosowanych w tzw. strukturyzowanych instrumentach finansowych - uzgodniły, że zanim zaproponują bankom inwestycyjnym bliższą współpracę, przyjrzą się dokładniej ich działalności.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Rozwiązania, obejmujące współdziałanie przedsiębiorstw, doradców podatkowych oraz urzędów skarbowych zastosowano już pilotażowo w USA, Irlandii i Holandii, a ostatnio wprowadził je brytyjski Urząd Podatkowy i Celny (Revenue & Cutoms).

Niektóre firmy amerykańskie niezbyt entuzjastycznie podchodzą do pomysłu bliższej współpracy na skutek obaw, że może to się skończyć tak, że wprawdzie ujawnią władzom podatkowym (czyli Internal Revenue Service) więcej informacji, ale wcale nie będą przez nie lepiej traktowane.

Dave Hartnett, obecny prezes brytyjskiego Revenue & Cutoms ostrzegł, że gdyby się nie udało osiągnąć wzmożonych kontaktów z podatnikami, władze skarbowe mogłyby powrócić do rygorystycznego podejścia, zaprezentowanego w Seulu.

- Wiele przesłanek pozwala sądzić, że choć może nie była to propozycja ostatniej szansy, to bardzo jej bliska. Jego zdaniem firmy księgowe bardzo chętnie nawiązują współpracę z władzami podatkowymi, banki natomiast są do niej mniej skłonne.

VANESSA HOULDER

Tłum. A.G.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA