REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firmy mogą już zlecać pracę przez internet

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Norbert Banasiak

REKLAMA

Dzięki powstającym tzw. platformom aukcyjnym pracodawcy mają możliwość zlecania drobnych usług przez internet. To dobre rozwiązanie w sytuacji coraz dotkliwszych braków kadrowych.

Od miesiąca działa w Polsce pierwsza tzw. internetowa platforma aukcyjna - Intauz. Umożliwia kontakt między firmą, która chce zlecić określoną usługę, na przykład projektowanie stron internetowych czy rozliczenia księgowe, a wykonawcą. Platforma działa na zasadzie aukcji. Firma wystawia określone zlecenie, a pracownicy składają oferty dotyczące jego wykonania. Mogą też oferować w jej ramach własne usługi.

REKLAMA

- Intauz jest miejscem, w którym pracodawcy i pracownicy porozumiewają się i określają wzajemne oczekiwania wobec siebie - podkreśla Zenona Bańkowska, dyrektor ds. informacji, promocji i PR firmy Procesy Inwestycyjne, organizatora platformy.

REKLAMA

Eksperci zauważają, że taka platforma może stać się bardzo dobrym miejscem poszukiwania pracowników przez firmy, którym częściej brakuje pracowników. Praca zlecana przez internet może być dla nich korzystna ze względu na brak potrzeby opłacania kolejnego etatu czy wyposażenia stanowiska pracy.

Firmy mogą też elastyczniej reagować na zapotrzebowanie rynku. Z kolei pracownicy wykonują powierzone zadanie poza siedzibą firmy i bez ścisłego wyznaczania godzin pracy. Oznacza to, że ktoś pracujący, na przykład na etacie, może wieczorami wykonywać zlecenia znalezione na takiej aukcji. Nie jest też ograniczony miejscem zamieszkania. Może wykonywać usługi nawet dla firm znajdujących się na drugim końcu Polski. To szczególnie ważne dla osób mieszkających w rejonach, gdzie wciąż trudno znaleźć pracę.

Henryk Michałowicz, ekspert Konfederacji Pracodawców Polskich, zauważa jednak, że bardzo istotną sprawą przy zlecaniu pracy przez internet jest dokładna specyfikacja zlecanego zadania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Pracownik musi dokładnie wiedzieć, czego się od niego oczekuje - podkreśla.

Szczególnie ważne dla pracowników jest to, że przystąpienie przez firmę do aukcji traktuje się w intauz jako wiążące zamówienie usługi. Firma nie może więc zamieszczać oferty na próbę, w celach informacyjnych czy reklamowych. Jeśli żadna z ofert nie spełnia oczekiwań zleceniodawcy, możliwe jest zakończenie aukcji bez wyboru wykonawcy usługi.

Pracodawca musi podać kryteria odbioru pracy, które może skonstruować według własnego uznania. Rzetelną płatność za zleconą pracę zapewnia zalecany przez organizatora system Escrow. Moment zamknięcia aukcji jest równoznaczny z zawarciem umowy.

- Jak każdy produkt także takie platformy wymagają spopularyzowania - twierdzi Janusz Borzyński, dyrektor Cechu Rzemiosł Różnych i Przedsiębiorczości w Pułtusku.

REKLAMA

Joanna Kotzian, manager ds. marketingu i PR firmy HRK, dodaje, że obecnie coraz powszechniejsza staje się praca w ramach projektów, czyli określonych przez firmę zadań. W szybszej promocji intauzu ma pomóc integracja z e-centrami telepracy. Działają one w Garwolinie, Pułtusku i Radomiu i dają możliwość wykonania zlecenia uzyskanego przez platformę, udostępniając bezpłatne stanowisko pracy.

Eksperci dodają, że takie aukcje będą sprzyjać rozwojowi telepracy. Jeśli pracownik dobrze wykona kilka czy kilkanaście zleceń dla jednej firmy, to może się okazać, że będzie ona chciała nawiązać z nim stałą współpracę w formie telepracy.

Norbert Banasiak

norbert.banasiak@infor.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Spółka partnerska w Wielkiej Brytanii jako alternatywa dla spółki limited

Wielka Brytania od lat przyciąga przedsiębiorców z całego świata nie tylko stabilnym systemem prawnym, ale również elastycznością form prowadzenia działalności gospodarczej. Choć najczęściej wybieraną strukturą jest spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (Ltd), coraz więcej inwestorów interesuje się również mniej znaną, lecz bardzo atrakcyjną formą - spółką partnerską typu Limited Partnership (LP). Dla wielu może ona stanowić interesującą alternatywę - szczególnie w kontekście międzynarodowej optymalizacji podatkowej i działań inwestycyjnych.

Przedsiębiorcy: wyższe koszty w 2026 r., wzrost składek ZUS o ok. 1836 zł rocznie

Od 2026 r. przedsiębiorcy będą płacili o kilkaset złotych więcej - alarmuje Północna Izba Gospodarcza. Wzrost składek ZUS najbardziej odczują małe firmy, ale to nie jedyne koszty prowadzenia działalności.

Czy w fundacji rodzinnej beneficjent (córka fundatora) może być zatrudniona na podstawie umowy o pracę jako osoba zarządzająca mieniem fundacji?

W naszej ocenie beneficjent fundacji rodzinnej może być zatrudniony na podstawie umowy o pracę. Obowiązujące przepisy prawa nie zakazują takiego rozwiązania, a nadto zawarcie umowy o pracę z beneficjentem nie mieści się w katalogu tzw. ukrytych zysków ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Czy fundacja rodzinna może zajmować się najmem krótkoterminowym? Czy nieruchomości muszą być wprowadzone do fundacji?

W celu wynajmu nieruchomości przez fundację rodzinną, konieczne jest uprzednie nabycie przez nią prawa własności (lub innego tytułu prawnego) do tych nieruchomości. W praktyce możliwe jest to m.in. poprzez dokonanie darowizny, wniesienie mienia w formie aportu (np. w ramach przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części) albo odpłatne zbycie nieruchomości na rzecz fundacji rodzinnej.

REKLAMA

Restrukturyzacja to szansa na przetrwanie firmy [WYWIAD]

W obliczu rekordowego zadłużenia firm, zatorów płatniczych i rosnących kosztów prowadzenia działalności, coraz więcej przedsiębiorców szuka alternatywy dla upadłości. Dziś restrukturyzacja przestaje być ostatecznością, a staje się świadomą decyzją biznesową. Zamiast zamykać firmę – można ją uratować. O tym, kiedy warto sięgnąć po to narzędzie, jakie korzyści niesie i dlaczego nie trzeba się go bać, rozmawiamy z Mateuszem Haśkiewiczem z firmy HDRU.

W świadomej podróży po spokój

Rozmowa z Olą Krzemińską, twórczynią i CEO agencji Power, promotorką aktywnego stylu życia, o mądrym zarządzaniu energią w życiu i biznesie, zmianach w kulturze pracy oraz trendach w organizacji wydarzeń i wyjazdów firmowych.

Upały w pracy – od 2027 roku nowe przepisy. Co musisz wiedzieć już dziś?

Rząd zapowiada zmiany w przepisach BHP. Od 1 stycznia 2027 r. pracodawcy będą musieli przestrzegać nowych zasad dotyczących pracy w wysokich temperaturach. Zanim jednak wejdą one w życie, już teraz warto znać swoje prawa.

Fiskus na tropie! Jak działa kontrola? [Gość Infor.pl]

Podatnik pod lupą fiskusa – co warto wiedzieć o kontrolach skarbowych w Polsce Kontrola skarbowa – hasło, które budzi dreszcze u większości przedsiębiorców. Choć nikt nie chce być sprawdzany przez fiskusa, w praktyce takie sytuacje są coraz częstsze i nierzadko trudne do uniknięcia.

REKLAMA

Relaks nie jest dla słabych. Dlaczego liderom tak trudno jest odpoczywać?

Wyobraź sobie, że siedzisz z kubkiem ulubionej herbaty, czujesz bryzę morską, przymykasz oczy, czując promienie słońca na twarzy i… nie masz wyrzutów sumienia. W twojej głowie nie pędzi pendolino tematów, kamieni milowych i zadań, które czekają w kolejce do pilnej realizacji, telefon służbowy milczy. Brzmi jak science fiction? W świecie liderów odpoczynek to często temat tabu, a relaks – luksus, na który prawdziwy przywódca nie może sobie pozwolić. Uważam, że to już najwyższy czas, abyśmy przestali się oszukiwać i zaczęli zadawać niewygodne pytania dotyczące relaksu – przede wszystkim sobie - powiedziała Dyrektorka zarządzająca, dyrektorka Departamentu Zasobów Ludzkich i Organizacji w KIR Dorota Dublanka.

Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

REKLAMA