REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firmy mogą już zlecać pracę przez internet

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Norbert Banasiak

REKLAMA

Dzięki powstającym tzw. platformom aukcyjnym pracodawcy mają możliwość zlecania drobnych usług przez internet. To dobre rozwiązanie w sytuacji coraz dotkliwszych braków kadrowych.

Od miesiąca działa w Polsce pierwsza tzw. internetowa platforma aukcyjna - Intauz. Umożliwia kontakt między firmą, która chce zlecić określoną usługę, na przykład projektowanie stron internetowych czy rozliczenia księgowe, a wykonawcą. Platforma działa na zasadzie aukcji. Firma wystawia określone zlecenie, a pracownicy składają oferty dotyczące jego wykonania. Mogą też oferować w jej ramach własne usługi.

REKLAMA

REKLAMA

- Intauz jest miejscem, w którym pracodawcy i pracownicy porozumiewają się i określają wzajemne oczekiwania wobec siebie - podkreśla Zenona Bańkowska, dyrektor ds. informacji, promocji i PR firmy Procesy Inwestycyjne, organizatora platformy.

Eksperci zauważają, że taka platforma może stać się bardzo dobrym miejscem poszukiwania pracowników przez firmy, którym częściej brakuje pracowników. Praca zlecana przez internet może być dla nich korzystna ze względu na brak potrzeby opłacania kolejnego etatu czy wyposażenia stanowiska pracy.

Firmy mogą też elastyczniej reagować na zapotrzebowanie rynku. Z kolei pracownicy wykonują powierzone zadanie poza siedzibą firmy i bez ścisłego wyznaczania godzin pracy. Oznacza to, że ktoś pracujący, na przykład na etacie, może wieczorami wykonywać zlecenia znalezione na takiej aukcji. Nie jest też ograniczony miejscem zamieszkania. Może wykonywać usługi nawet dla firm znajdujących się na drugim końcu Polski. To szczególnie ważne dla osób mieszkających w rejonach, gdzie wciąż trudno znaleźć pracę.

REKLAMA

Henryk Michałowicz, ekspert Konfederacji Pracodawców Polskich, zauważa jednak, że bardzo istotną sprawą przy zlecaniu pracy przez internet jest dokładna specyfikacja zlecanego zadania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Pracownik musi dokładnie wiedzieć, czego się od niego oczekuje - podkreśla.

Szczególnie ważne dla pracowników jest to, że przystąpienie przez firmę do aukcji traktuje się w intauz jako wiążące zamówienie usługi. Firma nie może więc zamieszczać oferty na próbę, w celach informacyjnych czy reklamowych. Jeśli żadna z ofert nie spełnia oczekiwań zleceniodawcy, możliwe jest zakończenie aukcji bez wyboru wykonawcy usługi.

Pracodawca musi podać kryteria odbioru pracy, które może skonstruować według własnego uznania. Rzetelną płatność za zleconą pracę zapewnia zalecany przez organizatora system Escrow. Moment zamknięcia aukcji jest równoznaczny z zawarciem umowy.

- Jak każdy produkt także takie platformy wymagają spopularyzowania - twierdzi Janusz Borzyński, dyrektor Cechu Rzemiosł Różnych i Przedsiębiorczości w Pułtusku.

Joanna Kotzian, manager ds. marketingu i PR firmy HRK, dodaje, że obecnie coraz powszechniejsza staje się praca w ramach projektów, czyli określonych przez firmę zadań. W szybszej promocji intauzu ma pomóc integracja z e-centrami telepracy. Działają one w Garwolinie, Pułtusku i Radomiu i dają możliwość wykonania zlecenia uzyskanego przez platformę, udostępniając bezpłatne stanowisko pracy.

Eksperci dodają, że takie aukcje będą sprzyjać rozwojowi telepracy. Jeśli pracownik dobrze wykona kilka czy kilkanaście zleceń dla jednej firmy, to może się okazać, że będzie ona chciała nawiązać z nim stałą współpracę w formie telepracy.

Norbert Banasiak

norbert.banasiak@infor.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

Ogólne warunki umowy często nie są wiążące. Mimo że są dostępne

Wiele firm – także dużych – zakłada, że sam fakt opublikowania wzorca umownego oznacza, iż automatycznie obowiązuje on drugą stronę. To założenie jest błędne. Może być nie tylko rozczarowujące, ale i kosztowne.

Firma w Czechach w 2026 roku – dlaczego warto?

Czechy od lat należą do najatrakcyjniejszych krajów w Europie dla przedsiębiorców z Polski, którzy szukają stabilnego, przejrzystego i przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu. W 2025 roku to zainteresowanie nie tylko nie słabnie, ale wręcz rośnie. Coraz więcej osób rozważa przeniesienie działalności gospodarczej za południową granicę – nie z powodu chęci ucieczki przed obowiązkami, lecz po to, by zyskać normalne warunki do pracy i rozwoju firmy.

Faktoring bije rekordy w Polsce. Ponad 31 tysięcy firm finansuje się bez kredytu

Coraz więcej polskich przedsiębiorców wybiera faktoring jako sposób na poprawę płynności finansowej. Z danych Polskiego Związku Faktorów wynika, że po trzech kwartałach 2025 roku firmy zrzeszone w organizacji sfinansowały faktury o łącznej wartości 376,7 mld to o 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Z usług faktorów korzysta już ponad 31 tysięcy przedsiębiorstw.

REKLAMA

PKO Leasing nadal na czele, rynek z wolniejszym wzrostem – leasing w 2025 roku [Gość Infor.pl]

Polski rynek leasingu po trzech kwartałach 2025 roku wyraźnie zwalnia. Po latach dwucyfrowych wzrostów branża wchodzi w fazę dojrzewania – prognozowany roczny wynik to zaledwie jednocyfrowy przyrost. Mimo spowolnienia, lider rynku – PKO Leasing – utrzymuje pozycję z bezpieczną przewagą nad konkurencją.

Bardzo dobra wiadomość dla firm transportowych: rząd uruchamia dopłaty do tachografów. Oto na jakich nowych zasadach skorzystają z dotacji przewoźnicy

Rząd uruchamia dopłaty do tachografów – na jakich nowych zasadach będzie przyznawane wsparcie dla przewoźników?Ministerstwo Infrastruktury 14 października 2025 opublikowało rozporządzenie w zakresie dofinansowania do wymiany tachografów.

Program GO4funds wspiera firmy zainteresowane funduszami UE

Jak znaleźć optymalne unijne finansowanie dla własnej firmy? Jak nie przeoczyć ważnego i atrakcyjnego konkursu? Warto skorzystać z programu GO4funds prowadzonego przez Bank BNP Paribas.

Fundacja rodzinna w organizacji: czy może sprzedać udziały i inwestować w akcje? Kluczowe zasady i skutki podatkowe

Fundacja rodzinna w organizacji, choć nie posiada jeszcze osobowości prawnej, może w pewnych sytuacjach zarządzać przekazanym jej majątkiem, w tym sprzedać udziały. Warto jednak wiedzieć, jakie warunki muszą zostać spełnione, by uniknąć konsekwencji podatkowych oraz jak prawidłowo inwestować środki fundacji w papiery wartościowe.

REKLAMA

Trudne czasy tworzą silne firmy – pod warunkiem, że wiedzą, jak się przygotować

W obliczu rosnącej niestabilności geopolitycznej aż 68% Polaków obawia się o bezpieczeństwo finansowe swoich firm, jednak większość organizacji wciąż nie podejmuje wystarczających działań. Tradycyjne szkolenia nie przygotowują pracowników na realny kryzys – rozwiązaniem może być VR, który pozwala budować odporność zespołów poprzez symulacje stresujących sytuacji.

Czy ochrona konsumenta poszła za daleko? TSUE stawia sprawę jasno: prawo nie może być narzędziem niesprawiedliwości

Nowa opinia Rzecznika Generalnego TSUE Andrei Biondiego może wstrząsnąć unijnym prawem konsumenckim. Po raz pierwszy tak wyraźnie uznano, że konsument nie może wykorzystywać przepisów dla własnej korzyści kosztem przedsiębiorcy. To sygnał, że era bezwzględnej ochrony konsumenta dobiega końca – a firmy zyskują szansę na bardziej sprawiedliwe traktowanie.

REKLAMA