REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firmy bez pieniędzy za policyjne zlecenia

REKLAMA

Przedsiębiorcy, którzy na zlecenie starosty holują na prywatne parkingi skradzione lub porzucone samochody, nie mogą odzyskać pieniędzy za te usługi od właściciela pojazdu i od skarbu państwa.

Samochody po wypadkach, skradzione lub znalezione, które należy odholować na strzeżony parking wskazuje przedsiębiorcom zajmującym się taką działalnością policja. Przedsiębiorcy muszą przechowywać taki pojazd, dopóki organy państwowe nie podejmą decyzji o odbiorze pojazdu właścicielowi.

Rzecznik praw obywatelskich zwrócił uwagę ministrowi spraw wewnętrznych i administracji na to, że za wykonaną usługę przedsiębiorcy nie mogą odzyskać należności od właściciela pojazdu ani od skarbu państwa. Przepisy nie regulują, w jaki sposób należy ustalić długość okresu rozliczeń między skarbem państwa, a przedsiębiorcami, oraz w jaki sposób należy firmom zrekompensować poniesione z tego tytułu straty. Przedsiębiorcy, by wyegzekwować od skarbu państwa lub właściciela pojazdu należności za sześć miesięcy, zmuszeni są prowadzić postępowania sądowe.

Poza tym przy ustalaniu wysokości opłaty dla przedsiębiorcy liczony jest termin od dnia zawiadomienia urzędu skarbowego przez policję o przejęciu pojazdu na rzecz skarbu państwa, a nie termin od dnia przesłania przez przedsiębiorcę do urzędu skarbowego i do policji informacji o przyjęciu samochodu na parking. Ma to istotne znaczenie, ponieważ policja zawiadamia urząd z dużym opóźnieniem – nawet po upływie kilku tygodni lub miesięcy od dnia w którym skończył się 6-miesięczny termin odbioru pojazdu. Przedsiębiorcy nie przysługują żadne środki prawne, aby zmusić policję do szybkiego zawiadomienia urzędu skarbowego.

Przedsiębiorcom nikt nie zwraca kosztów holowania i przetrzymywania na prywatnym parkingu przez co najmniej sześć miesięcy pojazdu, również gdy policja nie ustali jego właściciela i przyjmie, że został on porzucony przez właściciela w celu wyzbycia się go.

Rzecznik uważa, że policja kierując samochód na parking powinna od razu powiadomić o tym urząd skarbowy oraz podać termin, w jakim powinien zostać odebrany. Ustawodawca – zdaniem RPO – powinien uregulować, w jaki sposób byłyby w takich przypadkach zwracane koszty za parkowanie nieodebranych pojazdów, których stan techniczny umożliwia jedynie złomowanie.

Małgorzata Piasecka-Sobkiewcz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA