REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

KRS. Elektroniczne wnioski tylko dla zarejestrowanych użytkowników

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Od 1 stycznia wszystkie dokumenty dołączane do wniosków rejestrowych, które przedsiębiorcy przekazują przez internet do KRS, muszą być sporządzone w formie PDF.

Od 1 stycznia Krajowy Rejestr Sądowy rozpocznie prowadzenie w formie elektronicznej katalogu dokumentów spółek. Do tej pory prowadzony jest on w formie papierowej, a tylko rejestry mają formę elektroniczną.
Minister sprawiedliwości przygotował projekt rozporządzenia w sprawie warunków organizacyjno-technicznych, dotyczących formy wniosków i dokumentów składanych do sądów rejestrowych i Centralnej Informacji Krajowego Rejestru Sądowego drogą elektroniczną.

Przez specjalny portal
Ministerstwo zaproponowało, aby przedsiębiorcy mogli składać elektroniczne wnioski przez system portalowy prowadzony w systemie informatycznym przez Ministerstwo Sprawiedliwości, dostępny w publicznych sieciach teleinformatycznych, a przede wszystkim w internecie pod adresem www.ms.gov.pl
Korzystając z portalu, przedsiębiorcy będą mogli przekazywać wnioski rejestrowe do sądów rejestrowych wraz z załącznikami i dokumentami, składać elektroniczne wnioski do Centralnej Informacji o wydanie odpisów, wyciągów, zaświadczeń i udzielanie informacji oraz o udostępnienie kopii dokumentów z elektronicznego katalogu dokumentów spółek.
– Dla przedsiębiorców ważne jest, że ustawodawca nie uzależnił formy udostępniania żądanego dokumentu od formy złożonego wniosku – elektronicznej albo papierowej – mówi Andrzej Arendarski, prezes Krajowej Izby Gospodarczej.
– Istotne dla nich jest to, że otrzymają kopie i odpisy wszystkich dokumentów złożonych do akt, również w formie papierowej – dodaje.
Wnioski i załączniki muszą być wypełnione na urzędowych formularzach bezpośrednio w systemie portalowym. Aby mogły zostać wysłane razem z dokumentami drogą elektroniczną, przedsiębiorca musi złożyć podpis elektroniczny. Wnioski do sądów rejestrowych będzie mogła przekazywać w ten sposób jedynie osoba uprawniona do działania w imieniu wnioskodawcy.
Dokumenty do wniosków rejestrowych muszą być załączane w formacie PDF i zawierać podpisy elektroniczne osób uprawnionych do ich podpisania. Format plików PDF służy do prezentacji, przenoszenia i drukowania treści tekstowo-graficznych i daje możliwość poprawnego generowania polskich liter. Nie zawiera zabezpieczeń, które uniemożliwiałyby wykonanie wydruku. Taki sposób przekazywania dokumentów zapewnia ich zidentyfikowanie, umożliwia przeglądanie ich oraz sporządzenie wydruku dokumentów w formie papierowej i dołączenie ich do akt rejestrowych przedsiębiorcy.

W Rejestrze Przedsiębiorców w KRS zarejestrowanych jest ogółem 150 569 spółek prawa handlowego, w tym 116 877 z o.o., 25 428 jawnych, 5978 akcyjnych

Uprawnienia użytkownika
Z systemu portalowego będzie mógł korzystać jedynie zarejestrowany użytkownik, czyli osoba, której został przydzielony unikalny adres internetowy powiązany z niepowtarzalną nazwą i hasłem oraz ważnym kwalifikowanym certyfikatem użytkownika. Na adres zarejestrowanego użytkownika Centralna Informacja będzie przekazywała potwierdzenie przyjęcia wniosku oraz odpisy, wyciągi, świadczenia i informacje z rejestru oraz odpisy orzeczeń. Kopie dokumentów z katalogu zostaną przesyłane w formacie PDF opatrzone podpisem elektronicznym pracownika sądu.
– Przedsiębiorca, który zostanie zarejestrowanym użytkownikiem, powinien pamiętać o tym, aby stale przeglądać swoje konto założone na potrzeby kontaktów z KRS – mówi Katarzyna Urbańska z Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan.

Małgorzata Piasecka-Sobkiewcz
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA