REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Najlepszy projekt biznesowy wart jest 30 tysięcy złotych

REKLAMA

Od wielu tygodni Gazeta Prawna i radiowa Trójka doradzają rodzinie państwa X, w jaki sposób prowadzić własny biznes, czyli w przypadku naszych bohaterów - restaurację. Nasz cykl jest zarazem kompendium wiedzy i porad dla wszystkich osób planujących założenie własnej firmy.

W 19 dotychczasowych odcinkach podpowiadaliśmy Krystynie, Marcinowi i Małgorzacie m.in., gdzie szukać nieruchomości na restaurację, w jakiej walucie zaciągnąć kredyt, jak zatrudniać pracowników, jak wybrać najkorzystniejszą formę opodatkowania i jak rozliczać się z fiskusem, jak zdobyć niezbędne pozwolenia na działalność, jak promować się w internecie, czy w jaki sposób zawierać umowy z kontrahentami.

Wiele uwagi poświęciliśmy również temu, jak napisać dobry biznesplan. Może się on przydać nie tylko firmie starającej się o kredyt inwestycyjny w banku. Ten dokument, szczegółowo opisujący planowane przedsięwzięcie, na każdym etapie może ułatwić prowadzenie działalności.
Jednocześnie dla czytelników GP i słuchaczy Trójki ogłosiliśmy konkurs na najlepszy i najciekawszy biznesplan. Termin nadsyłania prac upłynął w piątek.

– Biorąc pod uwagę wagę i trudności konkursu, zainteresowanie przeszło najśmielsze oczekiwania. Zgłoszono kilkadziesiąt biznesplanów. Niektóre są bardzo rozbudowane, opatrzone wieloma załącznikami. Widać więc, że słuchacze podeszli do sprawy bardzo poważnie – mówi Arkadiusz Ekiert, prowadzący audycję Bardzo Ważny Projekt.

Finał konkursu, czyli wybór najlepszego biznesplanu, przewidziano wstępnie na czwartek 9 listopada, choć niewykluczone, że na przestudiowanie prac jury, w skład którego wchodzą eksperci i redaktorzy naczelni Trójki i GP, potrzebować będzie nieco więcej czasu.

– Będziemy premiować biznesplany, które prezentują przedsięwzięcie przełamujące utarte schematy patrzenia na działalność biznesową, a jednocześnie takie, które są przyjazne dla klientów – mówi Tomasz Tchorowski, odpowiedzialny za realizację konkursu ze strony Lukas Banku.

Przypomnijmy, że profesjonalny biznesplan powinien zawierać:
• streszczenie, czyli najważniejsze informacje dotyczące przedsięwzięcia, w tym propozycję dla inwestora, czyli kwotę poszukiwanego kapitału, przeznaczenie oraz podział udziałów w firmie,
• podstawowe dane o firmie, a więc lokalizację, formę prawną, strukturę udziałowców oraz dotychczasowej działalności,
• omówienie kwalifikacji zespołu zarządzającego, szczególnie tych przydatnych przy realizacji danego przedsięwzięcia.

Należy w nim zamieścić:
• opis oferowanych produktów i usług,
• prezentację ich zastosowania i korzyści dla konsumentów.
W biznesplanie nie może zabraknąć prezentacji rynku (obecnego i historycznego), na którym firma chce prowadzić działalność, a więc również konkurencji i pozycji firmy na jej tle.
Bardzo poważnie należy podejść też do opisu strategii marketingowej, czyli informacji o polityce cenowej, promocji, kanałach dystrybucji i organizacji, oraz prognozach sprzedaży.

Z kolei opis modelu biznesowego powinien zawierać informacje, w jaki sposób zorganizowana jest działalność operacyjna firmy. W harmonogramie działań należy przedstawić cele firmy i zakładane terminy ich realizacji.
Odrębny rozdział biznesplanu to plan finansowy, w którym powinna znaleźć się historia finansowa firmy, oraz projekcje finansowe związane z prezentowanym w biznesplanie przedsięwzięciem ujęte w bilansie, rachunku wyników i przepływach pieniężnych oraz kalkulacje syntetycznych wskaźników atrakcyjności biznesu.

– Nagrodą dla najlepszego biznesplanu jest 30 tys. zł z zastrzeżeniem, że pieniądze muszą być wydane na realizację przedstawionego w biznesplanie przedsięwzięcia – dodaje Arkadiusz Ekiert.
Maciej Bednarek


Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

REKLAMA

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

5 wyzwań sektora energetycznego - przedsiębiorcy rozmawiali z ministrem

5 wyzwań sektora energetycznego to m.in. usprawnienie funkcjonowania NFOŚ w kontekście finansowania magazynów energii, energetyka rozproszona jako element bezpieczeństwa państwa, finansowanie energetyki rozproszonej przez uwolnienie potencjału kapitałowego banków spółdzielczych przy wsparciu merytorycznym BOŚ.

REKLAMA

Sto lat po prawach wyborczych. Dlaczego kobiety wciąż rzadko trafiają do zarządów? [Gość Infor.pl]

107 lat temu Piłsudski podpisał dekret, który dał Polkom prawa wyborcze. Rok później powstała Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. A dopiero w tym roku kobieta po raz pierwszy zasiadła w jej zarządzie. To mocny symbol. I dobry punkt wyjścia do rozmowy o tym, co wciąż blokuje kobiety w dojściu do najwyższych stanowisk i jak zmienia się kultura zgodności w firmach.

BCC Mixer: Więcej niż networking - merytoryczna wymiana, realna współpraca

Networking od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych narzędzi rozwoju biznesu. To właśnie bezpośrednie spotkania — rozmowy przy jednym stole, wymiana doświadczeń, spontaniczne pomysły - prowadzą do przełomowych decyzji, nowych partnerstw czy nieoczekiwanych szans. W świecie, w którym technologia umożliwia kontakt na odległość, siła osobistych relacji wciąż pozostaje niezastąpiona. Dlatego wydarzenia takie jak BCC Mixer pełnią kluczową rolę: tworzą przestrzeń, w której wiedza, inspiracja i biznes spotykają się w jednym miejscu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA