REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy telefon komórkowy zastąpi komputer

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Nowoczesne telefony oferują biznesmenowi funkcjonalność zbliżoną do komputera. Czy kiedyś zastąpią je całkowicie?

Telefon komórkowy dawno przestał służyć wyłącznie do wykonywania i odbierania połączeń głosowych i obsługi wiadomości tekstowych. Nowoczesne, inteligentne telefony (tzw. smartfony) są dla przedsiębiorców osobistym i cennym urządzeniem, które wspomaga ich pracę. Za ich pomocą mogą również połączyć się z internetem lub siecią firmową, odebrać i wysłać pocztę elektroniczną, a nawet tworzyć i edytować dokumenty. To jednak tylko część ich możliwości.

System otwarty

– Takie telefony mają więcej pamięci i szybsze procesory niż klasyczne aparaty. Dzięki temu mogą obsługiwać bardziej zaawansowane oprogramowanie. Dostępne na rynku urządzenia mają już zazwyczaj wbudowaną obsługę plików MS Office (np. Word, Excel, PowerPoint) oraz plików multimedialnych i Adobe Reader.
Poza tym producenci udostępniają narzędzia do tworzenia aplikacji na otwarte systemy. Wpływa to na powstawanie aplikacji pisanych pod potrzeby klienta, a nie według pomysłu producenta systemu – tłumaczy Elżbieta Sadowska, rzecznik sieci Plus.
Telefony inteligentne, tzw. smartfony, pracują pod kontrolą otwartych systemów operacyjnych, np. Symbiana lub Windows Mobile. Otwartość systemów umożliwia instalowanie na nich oprogramowania innego niż dostarczone przez producenta.
Mogą być to zarówno aplikacje biznesowe (np. klient systemu wspomagającego zarządzanie), jak i narzędziowe (np. system antywirusowy). Smartfony to też doskonałe narzędzie do korzystania z multimediów – materiałów wideo, muzyki i gier. Rozbudowana funkcjonalność tego typu telefonów czyni je coraz bardziej popularnymi wśród użytkowników biznesowych. Nie odstraszają ich nawet zdecydowanie wyższe ceny smartfonów.

Inteligentny aparat

– Smartfony umożliwiają klientom biznesowym dostosowanie telefonów do unikalnych potrzeb swojej firmy. Zainstalowane aplikacje biznesowe zamieniają telefon w mały komputer. Od początku 2006 roku obserwujemy rosnący udział telefonów inteligentnych w sprzedaży biznesowej – mówi Jacek Kalinowski, rzecznik Grupy TP.
Telefony inteligentne coraz częściej wyposażane są w większe ekrany i klawiatury z układem QWERTY, przypominającym klawiaturę komputera osobistego.
Zapewnia to bardziej komfortową pracę i możliwość szybszego wpisywania danych. Coraz częściej telefony biznesowe wyposażane są w moduły bezprzewodowej łączności Wi-Fi (umożliwiają podłączenie się do sieci bezprzewodowej np. w biurze, hotelu) oraz GPS, wykorzystywane w systemach nawigacji satelitarnej.

Relatywnie drogo

– Smartfon to już nie tylko telefon, to również komputer i właściwie całe biuro, które mieści się w kieszeni marynarki czy spodni – przekonuje Dariusz Chlastawa, wiceprezes mPunkt Polska.
Wzrost popularności smartfonów hamowany jest przede wszystkim ich wysokimi cenami. Na zaawansowane modele tego typu telefonów (nawet w operatorskich promocjach) trzeba wydać często kilkaset złotych. Na wolnym rynku ceny smartfonów oscylują na poziomie 2 tys. złotych, co dla wielu małych przedsiębiorców wydaje się ceną zaporową.
Największym dostawcą smartfonów na polskim rynku jest Nokia. Fiński producent telefonów komórkowych ma również zdecydowanie największą ofertę takich urządzeń, skierowanych do różnych segmentów rynku i typów odbiorców. Rosnącą popularnością cieszą się również telefony wykorzystujące system Windows Mobile. Microsoft, który jest producentem systemu operacyjnego, sam nie zajmuje się produkcją urządzeń, a w Polsce dostarcza je kilkudziesięciu innych producentów i operatorów, m.in. BenQ, Era (seria MDA) HP, i-mate i Fujitsu-Siemens.
Smartfony w perspektywie najbliższych lat mogą stopniowo wypierać komputery przenośne stosowane do tej pory jako standard w pracy mobilnej. Z pewnością nie zapewnią funkcjonalności ani wydajności, ale będą mogły zapewniać dostęp do coraz szerszej liczby aplikacji. Będą również integrować w sobie technologie znane dotychczas wyłącznie z komputerów. Nieocenioną zaletą smartfonów jest ich wielkość i możliwość posiadania ich zawsze przy sobie. Komputery tej bariery nie pokonają nigdy.
Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

Marcin Kuśmierz
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA