Od początku lipca PZU Życie testuje sprzedaż nowych programów ubezpieczeń na życie. Ich konstrukcja jest oparta na popularnych grupowych ubezpieczeniach pracowniczych. Nowością jest m.in. opracowanie pakietów skierowanych do firm z określonych branż.
Dla ubezpieczeń na życie podstawowym kryterium podziału sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MSP) dla PZU była liczba pracowników. Firmy zatrudniające od 3 do 30 osób mogą korzystać z wariantu PZU Ochrona Plus. Do większych, zatrudniających od 31 do 50 osób, skierowany jest pakiet PZU Ochrona Maksimum.
Specjalne oferty
Nowością jest wyodrębnienie pięciu branż, dla których towarzystwo przygotowało specjalne oferty dopasowane do ich specyfiki. Agentom oferującym te polisy będzie je dużo łatwiej sprzedawać, bo nie będą musieli zwracać się o ewentualne modyfikacje programu do swoich zwierzchników. Specjalne pakiety są adresowane do branż: transportowej, budowlanej, gastronomicznej, hotelarskiej, usług prawnych i finansowych.
– Konstrukcja pakietów oparta została na najbardziej charakterystycznych ryzykach występujących w poszczególnych zawodach – mówi Roman Kucharczyk, dyrektor oddziału PZU Życie w Warszawie.
Specyfika polega na tym, że warunki ubezpieczeń przewidują szerszy zakres świadczeń w razie zdarzeń, na które najbardziej narażona jest dana grupa. Na przykład dla branży transportowej będzie to oczywiście
wypadek komunikacyjny, dla branży budowlanej –
wypadek przy pracy.
– Branży gastronomicznej proponujemy dodatkowe ubezpieczenie na wypadek ciężkiej choroby, które zawiera świadczenie wypłacane w przypadku poważnego oparzenia ubezpieczonego oraz dodatkowe ubezpieczenie na wypadek niezdolności do pracy – mówi Roman Kucharczyk.
Wyższe odszkodowania
W przypadku dodatkowych ubezpieczeń na wypadek śmierci ubezpieczonego spowodowanej wypadkiem komunikacyjnym czy wypadkiem przy pracy, wysokość świadczenia należnego uposażonemu w przypadku śmierci ubezpieczonego może być znacznie wyższa niż w przypadku zwykłej śmierci. Świadczenie w odniesieniu do tych ubezpieczeń może wynosić: 100 proc., 175 proc., 200 proc., 250 proc., 300 proc. lub 500 proc. sumy ubezpieczenia wyznaczonej na wypadek śmierci.
Wspólną cechą obu pakietów jest rozbudowany zakres ubezpieczeń medycznych i zdrowotnych. Pierwsze z nich gwarantują wypłaty w razie wystąpienia określonego rodzaju chorób czy konieczności wykonania operacji. Klienci mogą wybierać łącznie spośród 14 wariantów. Pięć wariantów ubezpieczeń zdrowotnych zapewnia różnych zakres dostępu do lekarzy i badań w prywatnych placówkach medycznych.
– Widać niezwykły wzrost zainteresowania naszych klientów ofertą ubezpieczeń zdrowotnych. Bezsprzecznie jest to związane z poziomem usług świadczonych przez publiczną służbę zdrowia – komentuje Roman Kucharczyk.
Sporą zachęta dla klientów jest szeroki zakres usług assistance, czyli pomocy w razie nieprzewidzianych problemów ze zdrowiem. Ta opcja jest szczególnie przydatna dla osób samotnych lub samotnie wychowujących dzieci czy mających pod opieką osoby wymagające pomocy.
Konstrukcja pakietów dla małych i średnich przedsiębiorstw została dostosowana do najczęstszych ryzyk
Zagraniczna diagnoza
Stosunkowo mało znaną opcją jest ubezpieczenie tzw. drugiej opinii medycznej. Działa ona w razie jakiegoś poważnego zachorowania, kiedy od właściwego zdiagnozowania zależy powodzenie leczenia, a więc i życie pacjenta. Towarzystwo organizuje i pokrywa
koszty uzyskania opinii zagranicznych lekarzy, specjalistów z danej dziedziny. Dostają oni dokumenty opisujące przebieg i stan choroby oraz wszelkie wyniki badań. Na tej podstawie sugerują sposób, w jaki należy leczyć pacjenta. Zaletą takiej drugiej opinii jest to, że specjalista spogląda na pacjenta świeżym okiem i być może jest w stanie wyłowić coś, na co nie zwrócił uwagi lekarz prowadzący. Przypadek konsultuje się z lekarzem zagranicznym, bo w Polsce trudno jest przełamać solidarność zawodową – inni lekarze starają się nie kwestionować opinii kolegi.
KIEDY I JAK MOŻE POMÓC UBEZPIECZYCIEL
Przykładowy zakres pomocy w razie wypadku czy hospitalizacji ubezpieczonego:
• osoby samotne – zorganizowanie wizyty lekarza pierwszego kontaktu czy wizyty pielęgniarki w domu dla zapewnienia ubezpieczonemu opieki, nie dłużej jednak niż przez pierwsze 48 godzin po wypadku (w razie wypadku w domu) lub 5 dni po wypisaniu ubezpieczonego ze szpitala.
•
dzieci wychowywane przez osoby samotne – zorganizowanie przewozu dzieci ubezpieczonego (w wieku do 15 lat) do miejsca/osoby wskazanego przez ubezpieczonego lub przewóz tej osoby do miejsca zamieszkania dzieci. W przypadku braku takiej osoby zorganizowanie opieki nad dziećmi przez nie dłużej niż 7 dni. Po tym terminie towarzystwo ubezpieczeniowe pomaga zorganizować pomoc z opieki społecznej, jeśli dzieckiem nie może się zająć nikt z rodziny. Na podobny zakres pomocy mogą liczyć klienci opiekujący się osobami niesamodzielnymi.
Bianka Jaworska