REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Długi w branży napojów

REKLAMA

W branży soków i napojów średni termin płatności wynosi 35 dni. Natomiast trudne długi stanowią jedynie 3 proc. wszystkich należności.

Jak wykazują statystyki, Polacy piją coraz więcej wody mineralnej, głównie niegazowanej. W ciągu ostatniej dekady jej spożycie zwiększyło się dwukrotnie. Obecnie statystyczny Polak wypija około 50 litrów wody mineralnej rocznie. Jednak dysproporcja między Polską a innymi europejskimi krajami wskazuje, że polski rynek wody mineralnej nadal posiada potencjał rozwojowy.

REKLAMA

Koncentracja rynku

Obecnie blisko połowa rynku wody mineralnej jest skupiona w rękach pięciu największych firm. W przypadku pozostałych napojów bezalkoholowych (soków, nektarów i napojów) Polacy (z rocznym spożyciem na poziomie 30 litrów) nie odstają od średniej unijnej. Podobnie jak w przypadku wody mineralnej, około 60 proc. rynku skupia kilka największych firm. Zmniejsza się liczba producentów napojów i soków, choć, jak podkreślają specjaliści, także małe przedsiębiorstwa włączają się do walki o konsumenta. Dobra pozycja na rynku w tym sektorze w dużej mierze zależy od budżetu na reklamę i promocję. Walka konkurencyjna jest zatem bardzo ostra.

Kanały dystrybucji

Głównymi kanałami dystrybucji napojów bezalkoholowych są duże sieci handlowe oraz hurtownie piwa i napojów. Branża soków i napojów charakteryzuje się średnim ryzykiem związanym z udzielanym przez producentów kredytem kupieckim. Obrazujący to ryzyko Wskaźnik Moralności Płatniczej przygotowywany przez Grupę Euler Hermes wynosi 56 punktów (w skali od 0 do 100). – Taka wartość oznacza, że firmy udzielające kredytów kupieckich powinny monitorować spływ należności od swoich kontrahentów, ponieważ istnieje ryzyko wystąpienia opóźnień nawet do 40 dni po terminie płatności – wyjaśnia Michał Modrzejewski z Działu Analiz Branżowych Euler Hermes.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Terminy płatności

Średni termin płatności w branży soków i napojów wynosi 35 dni, a realny czas od wystawienia faktury, do momentu zapłaty za towar – 59 dni. Według danych zebranych przez Euler Hermes 76 proc. wszystkich należności stanowiły należności bieżące. Tak zwane trudne długi, czyli płatności, których termin upłynął ponad 120 dni temu stanowią zaledwie 3 proc. należności.

Marek Matusiak

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA