REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Długi w branży napojów

REKLAMA

W branży soków i napojów średni termin płatności wynosi 35 dni. Natomiast trudne długi stanowią jedynie 3 proc. wszystkich należności.

Jak wykazują statystyki, Polacy piją coraz więcej wody mineralnej, głównie niegazowanej. W ciągu ostatniej dekady jej spożycie zwiększyło się dwukrotnie. Obecnie statystyczny Polak wypija około 50 litrów wody mineralnej rocznie. Jednak dysproporcja między Polską a innymi europejskimi krajami wskazuje, że polski rynek wody mineralnej nadal posiada potencjał rozwojowy.

REKLAMA

Koncentracja rynku

Obecnie blisko połowa rynku wody mineralnej jest skupiona w rękach pięciu największych firm. W przypadku pozostałych napojów bezalkoholowych (soków, nektarów i napojów) Polacy (z rocznym spożyciem na poziomie 30 litrów) nie odstają od średniej unijnej. Podobnie jak w przypadku wody mineralnej, około 60 proc. rynku skupia kilka największych firm. Zmniejsza się liczba producentów napojów i soków, choć, jak podkreślają specjaliści, także małe przedsiębiorstwa włączają się do walki o konsumenta. Dobra pozycja na rynku w tym sektorze w dużej mierze zależy od budżetu na reklamę i promocję. Walka konkurencyjna jest zatem bardzo ostra.

Kanały dystrybucji

Głównymi kanałami dystrybucji napojów bezalkoholowych są duże sieci handlowe oraz hurtownie piwa i napojów. Branża soków i napojów charakteryzuje się średnim ryzykiem związanym z udzielanym przez producentów kredytem kupieckim. Obrazujący to ryzyko Wskaźnik Moralności Płatniczej przygotowywany przez Grupę Euler Hermes wynosi 56 punktów (w skali od 0 do 100). – Taka wartość oznacza, że firmy udzielające kredytów kupieckich powinny monitorować spływ należności od swoich kontrahentów, ponieważ istnieje ryzyko wystąpienia opóźnień nawet do 40 dni po terminie płatności – wyjaśnia Michał Modrzejewski z Działu Analiz Branżowych Euler Hermes.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Terminy płatności

Średni termin płatności w branży soków i napojów wynosi 35 dni, a realny czas od wystawienia faktury, do momentu zapłaty za towar – 59 dni. Według danych zebranych przez Euler Hermes 76 proc. wszystkich należności stanowiły należności bieżące. Tak zwane trudne długi, czyli płatności, których termin upłynął ponad 120 dni temu stanowią zaledwie 3 proc. należności.

Marek Matusiak

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA