REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Letni transport przyspiesza obroty

REKLAMA

W czasie wakacji rośnie liczba przewozów napojów, materiałów budowlanych. Najwięcej zleceń mają firmy dysponujące samochodami-chłodniami oraz naczepami do przewozu mrożonek.


Zdaniem Rafała Dziury z TNT latem wzrasta liczba przesyłek kurierskich do krajów egzotycznych i kurortów.

REKLAMA

Transportowcy nie mają powodów do narzekania w okresie letnim. W okresie czerwiec–sierpień każdego roku spada co prawda ilość zleceń z zakładów produkcyjnych czy firm usługowych, ale transportowcy rekompensują to sobie w transporcie napojów, materiałów budowlanych oraz przewozach chłodniczych i mrożonek.

Przeniesienie akcentów

REKLAMA

– W okresie letnim ilość zleceń na przewóz wszelkiego rodzaju napojów, a szczególnie wody, wzrasta o 200 proc. w stosunku do reszty roku. Bardzo podobnie jest w branży budowlanej, która także w tym okresie przeżywa pełnię sezonu – mówi Piotr Dąbrowa, dyrektor ds. logistyki w firmie Top Trans.

Wobec przewagi popytu nad podażą chłodni w okresie letnim cena wynajęcia takiego samochodu lub naczepy rośnie o 30-40 proc. I najemcy nawet się nie targują, ciesząc się, że udało się zdobyć transport – mówi Piotr Dąbrowa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Latem cena wynajęcia samochodu-chłodni rośnie o 30-40 proc., i najemcy nawet się nie targują

Sierpień i lipiec

REKLAMA

Nieco trudniejszą sytuację w okresie wakacji mają firmy specjalizujące się w transporcie poza granicami naszego kraju. Od kilku lat nasila się tendencja planowania przestojów produkcji – zwykle w sierpniu. To automatycznie przekłada się na liczbę zamówień transportowych i to nie tylko od największych koncernów, ale głównie ich podwykonawców. Dodatkowym minusem takich działań firm zagranicznych jest specyfika polskiego rynku, gdzie ulubionym miesiącem do wypoczynku jest jednak lipiec. To powoduje, że niektóre firmy mają trudniejszy czas nawet przez dwa miesiące.

– Podczas gdy większość międzynarodowych koncernów wybiera sierpień jako miesiąc urlopowy, małe i średnie przedsiębiorstwa działające lokalnie wciąż preferują wakacje w lipcu. Ponieważ mniejsze firmy mają proporcjonalnie większe potrzeby w zakresie transportu przesyłek w obrębie kraju, możemy zaobserwować bardziej wyraźny spadek liczby przesyłek krajowych w lipcu, natomiast przesyłek międzynarodowych w sierpniu – mówi Rafał Dziura, dyrektor marketingu i sprzedaży TNT Express Poland.

Część firm może odbić straty, podobnie jak spedytorzy krajowi, w innych miejscach. Na przykład kurierzy zauważają wzrost przesyłek do krajów egzotycznych lub do kurortów wypoczynkowych.

– Klienci zlecają dostawy typowo biznesowe, ale zdarzają się przesyłki nietypowe np. z zastępczym kompletem kluczy do samochodu. Wykorzystują wówczas lotniczą usługę kurierską – mówi Rafał Dziura.w

Lesław Kretowicz


Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA