REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Tańsze bilety nakręcają obroty spółek kolejowych

REKLAMA

Dodatkowe połączenia, tanie bilety i przewóz rowerów za darmo to propozycje, jakimi spółki kolejowe zachęcają pasażerów, aby latem zamienili samochód na pociąg. Przewoźnicy liczą na powtórkę sukcesu akcji letniej z 2005 roku.

Do końca roku PKP Intercity, operator szybkich pociągów, zamierza przewieźć 10,4 mln pasażerów, prawie milion osób więcej niż w 2005 roku. O prawie 100 mln zł mają wzrosnąć przychody ze sprzedaży – z 890 mln do 980 mln zł. Pozyskiwaniu klienta mają służyć sezonowe promocje, które przyzwyczajają do korzystania z pociągów Intercity, najdroższych z punktu widzenia przeciętnego pasażera.

REKLAMA

– Dobrze przygotowana oferta jest opłacalna i dla pasażera, i dla przewoźnika. W 2005 roku przewieźliśmy 9,7 mln osób, o 21 proc. więcej niż rok wcześniej. Samych tylko biletów latawiec kierowanych do młodych ludzi sprzedaliśmy 7 tys. Chcemy przyzwyczajać przyszłych menedżerów do pociągów zamiast podróży samochodem czy samolotem – mówi Jacek Prześluga, prezes PKP Intercity.

O milion osób więcej niż planowano przewiozły w 2005 roku też PKP Przewozy Regionalne (PKP PR).

REKLAMA

– Do połowy roku notowaliśmy spadek przewozów, ale dzięki promocjom wynik końcowy był lepszy od planowanego. W tym roku chcemy przewieźć 161 mln osób mniej, ale za to na dłuższych trasach, co przełoży się na wzrost przychodów z 980 mln do ponad 1 mld zł – zapewnia Marek Nitkowski, dyrektor handlowy PKP PR.

Obecność kilku firm przewozowych wymusza konkurencję, dzięki której w tym roku podróżujący pociągami mogą w wakacyjnych promocjach przebierać. Zwłaszcza na najbardziej popularnych trasach, czyli morze, góry i Mazury. Przewoźnicy uruchomią na wakacje kilkadziesiąt dodatkowych pociągów, rozbudują składy o nowe wagony. PKP PR oferuje karnet wakacyjny, czyli trzy przejazdy w cenie 100 zł. Regionalne Koleje Mazowieckie już za 25 zł dowiozą nas do Gdańska.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oferta sprawdziła się w ubiegłym roku, jednak w tym sezonie propozycję KM zamierza pobić Intercity, które klimatyzowanym Neptunem dotrze nad morze za 15 zł i o godzinę szybciej. Po dotarciu do Trójmiasta kolejka SKM przewiezie w dowolne miejsce za darmo nasz rower, a my okazując bilet dostaniemy zniżkę w muzeum, restauracji lub aquaparku. Turysta zwiedzający z dziećmi okolice Warszawy jako ich opiekun może liczyć na ulgowy bilet w podmiejskiej WKD.

Ale uwaga na ukryte „zalety” promocji: w Intercity tanich biletów nad morze jest tylko 200 na każdy dzień. Na nocny pociąg Przewozów Regionalnych z Krakowa na Hel musimy zużyć aż dwa bilety z karnetu, bo każdy z nich jest ważny jedną dobę: od północy do północy. Trzeba też uważać, żeby nie przepłacić. Podróż pociągami TLK (operator Intercity) kosztuje 27 zł i warto pamiętać, że żadna inna promocja tego operatora nie będzie bardziej opłacalna.

Katarzyna Kozińska

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA