REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wyzwanie dla polskich producentów

REKLAMA

Rodzimi producenci kosmetyków do makijażu - Inglot, Vipera czy Bell - są gotowi stawić czoła nowym konkurentom - głównie tanim firmom z Chin, Tajlandii czy Turcji - którzy wejdą do Polski po zniesieniu akcyzy na kosmetyki.
Rynek kosmetyków kolorowych w Polsce jest rozdrobniony – produkcją zajmuje się ok. 200 przedsiębiorstw. Mimo obecności zagranicznych koncernów, takich jak L'Oréal czy Coty, polskie firmy nieźle sobie radzą, ponieważ oferują kosmetyki podobnej jakości, ale po znacznie niższych cenach. Do największych krajowych producentów należą Bell, Inglot, Pierre Rene, Wibo, Celia oraz firmy, które wcześniej koncentrowały się na eksporcie na rynki wschodnie, np. Joko i Eveline.

Już niebawem polskie firmy może czekać nie lada wyzwanie. Jeżeli zniesiona zostanie 10-procentowa akcyza na kosmetyki (a takie są plany resortu finansów), nastąpi spadek cen kosmetyków o 6-10 proc. i minimum 20-proc. wzrost sprzedaży. Ale beneficjentem tego wzrostu mogą zostać także firmy z Azji, które po likwidacji akcyzy planują wejść na polski rynek i zaoferować kosmetyki po cenach jeszcze niższych od wyrobów krajowych.

Jednak, zdaniem większości rodzimych producentów kosmetyków kolorowych, rewolucji na rynku raczej nie będzie. Polskie firmy nie boją się wejścia tanich marek z Azji, bo w przeciwieństwie do chińskich konkurentów gwarantują klientkom – jak twierdzą – jakość szminek, kredek czy cieni do powiek. I cały czas inwestują w rozwój produkcji.

Należy do nich firma Vipera z Piaseczna, na ten rok zaplanowała wymianę parku maszynowego oraz zainstalowanie nowej linii technologicznej. Kosztów przedsięwzięcia na razie nie zdradza. Na inne inwestycje wyda ok. 1 mln zł.
– Dzięki temu wejdziemy w nowe kategorie kosmetyków do makijażu – mówi Andrzej Reda, dyrektor finansowy Vipery, która w 2005 roku o 10 proc. zwiększyła sprzedaż.

Podobne kroki zrobiła firma Bell, lider kolorowego rynku, która w ubiegłym roku uruchomiła kosztem 15 mln zł nową halę produkcyjną. W rozbudowę fabryki inwestuje także firma Inglot. Obie rozbudowują także sieci własnych stoisk i salonów sprzedaży w centrach handlowych.

W Polsce, inaczej niż w całej Europie, w rękach rodzimych firm pozostało ok. 40 proc. polskiego rynku kosmetyków do makijażu. Fenomenem jest także to, że podmioty krajowe od dwóch lat zwiększają swoje udziały w rynku. W 2005 roku pięciu czołowych polskich producentów miało 20-proc. udział w wartości sprzedaży i zdaniem analityków branży kosmetycznej w 2006 roku zdobędą kolejne kilka procent.

 
Anita Skiba
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

REKLAMA

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

REKLAMA

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

REKLAMA