REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wyzwanie dla polskich producentów

REKLAMA

Rodzimi producenci kosmetyków do makijażu - Inglot, Vipera czy Bell - są gotowi stawić czoła nowym konkurentom - głównie tanim firmom z Chin, Tajlandii czy Turcji - którzy wejdą do Polski po zniesieniu akcyzy na kosmetyki.
Rynek kosmetyków kolorowych w Polsce jest rozdrobniony – produkcją zajmuje się ok. 200 przedsiębiorstw. Mimo obecności zagranicznych koncernów, takich jak L'Oréal czy Coty, polskie firmy nieźle sobie radzą, ponieważ oferują kosmetyki podobnej jakości, ale po znacznie niższych cenach. Do największych krajowych producentów należą Bell, Inglot, Pierre Rene, Wibo, Celia oraz firmy, które wcześniej koncentrowały się na eksporcie na rynki wschodnie, np. Joko i Eveline.

Już niebawem polskie firmy może czekać nie lada wyzwanie. Jeżeli zniesiona zostanie 10-procentowa akcyza na kosmetyki (a takie są plany resortu finansów), nastąpi spadek cen kosmetyków o 6-10 proc. i minimum 20-proc. wzrost sprzedaży. Ale beneficjentem tego wzrostu mogą zostać także firmy z Azji, które po likwidacji akcyzy planują wejść na polski rynek i zaoferować kosmetyki po cenach jeszcze niższych od wyrobów krajowych.

Jednak, zdaniem większości rodzimych producentów kosmetyków kolorowych, rewolucji na rynku raczej nie będzie. Polskie firmy nie boją się wejścia tanich marek z Azji, bo w przeciwieństwie do chińskich konkurentów gwarantują klientkom – jak twierdzą – jakość szminek, kredek czy cieni do powiek. I cały czas inwestują w rozwój produkcji.

Należy do nich firma Vipera z Piaseczna, na ten rok zaplanowała wymianę parku maszynowego oraz zainstalowanie nowej linii technologicznej. Kosztów przedsięwzięcia na razie nie zdradza. Na inne inwestycje wyda ok. 1 mln zł.
– Dzięki temu wejdziemy w nowe kategorie kosmetyków do makijażu – mówi Andrzej Reda, dyrektor finansowy Vipery, która w 2005 roku o 10 proc. zwiększyła sprzedaż.

Podobne kroki zrobiła firma Bell, lider kolorowego rynku, która w ubiegłym roku uruchomiła kosztem 15 mln zł nową halę produkcyjną. W rozbudowę fabryki inwestuje także firma Inglot. Obie rozbudowują także sieci własnych stoisk i salonów sprzedaży w centrach handlowych.

W Polsce, inaczej niż w całej Europie, w rękach rodzimych firm pozostało ok. 40 proc. polskiego rynku kosmetyków do makijażu. Fenomenem jest także to, że podmioty krajowe od dwóch lat zwiększają swoje udziały w rynku. W 2005 roku pięciu czołowych polskich producentów miało 20-proc. udział w wartości sprzedaży i zdaniem analityków branży kosmetycznej w 2006 roku zdobędą kolejne kilka procent.

 
Anita Skiba
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA