REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Inicjatywa Mikro dla mikrobiznesu

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Minimum formalności przy staraniu się o pożyczkę, fachowa i szybka obsługa to podstawowe atuty Inicjatywy Mikro, czyli funduszu udzielającego pożyczek małym firmom oraz osobom, rozpoczynającym działalność gospodarczą.
W ciągu 10 ostatnich lat wiele się zmieniło na rynku usług bankowych, lecz nadal duża grupa podmiotów gospodarczych ma trudności z dostępem do kredytu na rozwój, zaś uzyskanie środków na sfinansowanie startu firmy jest dla wielu potencjalnych przedsiębiorców praktycznie niemożliwe. Właśnie do takich odbiorców adresujemy ofertę naszego funduszu pożyczkowego – powiedziała Izabela Norek, prezes zarządu Inicjatywy Mikro, podsumowując dziesięciolecie jej działalności. Z finansowego wsparcia IM korzystają głównie mikrofirmy, czyli podmioty gospodarcze od jednoosobowych, do zatrudniających do 5 pracowników, oraz osoby rozpoczynające działalność gospodarczą.
Kto korzysta z pożyczek

REKLAMA

Z badań prowadzonych przez IM wynika, że jej statystyczny klient nie przekroczył 45 lat, ma wykształcenie wyższe, średnie bądź specjalistyczne, kiedyś pracował na etacie, z pracy odszedł z własnej inicjatywy (50 proc.) bądź w wyniku redukcji (23 proc.) i przeważnie pochodzi z rodziny, w której nie było tradycji prowadzenia prywatnej inicjatywy.

REKLAMA

Po wsparcie finansowe do IM zgłaszają się głównie podmioty z sektora usług, w tym remontowo-budowlanych, transportowych, małej gastronomii. W ostatnim czasie daje się zaobserwować wzrost liczby firm otwieranych przez panie, a świadczących usługi fryzjerskie, kosmetyczne, fitness i inne, służące poprawie urody. Pojawiają się też inicjatorzy uruchamiania zakładów, świadczących usługi niszowe, jak – przykładowo – kompleksowa dekoracja stołów i pomieszczeń na imprezy ślubne czy wysoko specjalistycznych, na przykład produkcja japońskich lampionów.

Co to jest inicjatywa mikro

Inicjatywa Mikro powstała w 1996 roku dzięki środkom, przyznanym Polsce przez rząd USA i pomocy Opportunity International – międzynarodowej organizacji, zajmującej się wspieraniem drobnej przedsiębiorczości w regionach rozwijających się. Od 2003 roku IM korzysta z dotacji Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i współfinansowania Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Jest akredytowanym członkiem: Opportunity International, Polskiego Stowarzyszenia Funduszy Pożyczkowych oraz Microfinance Centre w Warszawie. Ma certyfikat ISO 9001: 2000 w zakresie udzielania pożyczek na rozwój działalności gospodarczej. Operuje na południu Polski, gdzie ma swoje przedstawicielstwa.

Trzy produkty

Inicjatywa Mikro obecnie proponuje swoim klientom trzy produkty. Pierwszy, w postaci pożyczki na cele inwestycyjne lub kapitał obrotowy, jest kierowany do rozpoczynających działalność gospodarczą lub prowadzących firmę. Pożyczka wynosi od 1 tys. zł do 30 tys. zł, można ją spłacać przez 2 lata, a jako zabezpieczenia Inicjatywa wymaga weksla i poręczenia osób fizycznych. Drugi, w formie programu „Wspieranie przedsiębiorczości kobiet”, realizowany jest przez szkolenia, doradztwo oraz pożyczki i umożliwia paniom założenie własnej działalności gospodarczej. Zaś program „Praca dla młodych” obejmuje pożyczki na rozpoczęcie działalności lub utworzenie miejsc pracy dla bezrobotnych do 25 roku życia (27 roku – dla absolwentów wyższych uczelni).

WAŻNE ADRESY

Kraków,
al. Krasińskiego 11A;
tel/fax: )0 12) 427 03 93;
(0 12) 427 03 36
Katowice,
ul. Dąbrowskiego 22, p. 117; tel./fax: (0 32) 253 90 23;
(0 32) 255 47 58
Bielsko-Biała,
ul. Cyniarska 36;
tel./fax: (0 33) 815 09 59;
(0 33) 815 09 60
Częstochowa,
ul. Śląska 23, p. 30;
tel./fax: (0 34) 360 64 20; 360 57 91
strona internetowa: www.inicjatywamikro.pl
Proste procedury

Od 1996 roku do końca 2005 roku IM udzieliła 4748 pożyczek na łączną kwotę prawie 53 mln PLN, z czego tylko 3 pożyczki nie zostały spłacone. Średnia wysokość pożyczki wynosi 12,8 tys. zł, a średni okres spłaty – 19 miesięcy. Jak zapewniła prezes Izabela Norek, procedury uzyskania pożyczki są bardzo proste, a umowa może zostać podpisana nawet w miejscu działalności gospodarczej klienta, po zwizytowaniu firmy przez specjalistę do spraw pożyczek.


Ewa Grochala - Włodek
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Outsourcing obsługi prawnej firmy

Ciągle następujące, dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników.

Polubownie czy przez sąd – jak najlepiej dochodzić należności w TSL?

W branży TSL nawet niewielkie opóźnienia w płatnościach mogą prowadzić do utraty płynności, a w skrajnych przypadkach – do upadłości firmy. Skuteczna windykacja to często kwestia przetrwania, a nie tylko egzekwowania prawa. Co zatem wybrać: sąd czy polubowne rozwiązanie?

KPO ruszyło z kopyta: prawie 112 mld zł rozdysponowane, kolejne miliardy w drodze

Prawie 112 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy już zakontraktowane, ale to dopiero początek. Polska szykuje się na kolejną wypłatę – aż 28 mld zł może trafić do kraju jeszcze przed jesienią. Tymczasem wszystkie inwestycje z KPO są już uruchomione, a wypłaty nabierają tempa.

Prezes BCC: Przedsiębiorcy potrzebują przewidywalności i stabilności. Apel przedsiębiorców

1 czerwca 2025 roku odbyła się druga tura wyborów prezydenckich, w której, najwięcej głosów otrzymał Karol Nawrocki. Oficjalne zaświadczenie o wyborze ma zostać wręczone 11 czerwca 2025 r. Po ogłoszeniu wyników przedstawiciele środowisk gospodarczych wyrazili oczekiwanie, że nowy prezydent będzie współpracował z rządem w sprawach istotnych dla polskiej gospodarki.

REKLAMA

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. Przedsiębiorcy mówią o odbieraniu renty geograficznej

Przedsiębiorcy Pomorza Zachodniego mówią o odbieraniu im renty geograficznej. Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. W Kołbaskowie i Rosówku tworzą się kilkukilometrowe korki.

Kody kreskowe a system kaucyjny w 2025 roku

Już od 1 października 2025 roku w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Choć dla wielu konsumentów oznacza to przede wszystkim zwrot pieniędzy za plastikowe butelki i puszki, za jego działaniem stoi precyzyjnie zaprojektowany mechanizm. Jednym z kluczowych, choć często niedostrzeganych elementów są kody kreskowe – to właśnie one umożliwiają identyfikację opakowań i prawidłowe naliczanie kaucji.

Kodeks Dobrych Praktyk PZPA – nowe standardy etyczne i operacyjne w branży taxi oraz dostaw aplikacyjnych

Kodeks Dobrych Praktyk - oddolna inicjatywa samoregulacyjnej branży platformowej taxi oraz dostaw na aplikacje. Dokument określa obowiązki pomiędzy partnerami aplikacyjnymi, aplikacjami a kierowcami i kurierami.

Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

REKLAMA

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

REKLAMA