REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Złe prawo najważniejszą barierą gospodarczą

REKLAMA

Największą barierą w rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw jest zła jakość stanowionego prawa - twierdzi większość uczestników sondażu przeprowadzonego na zlecenie Krajowej Izby Gospodarczej, którego wyniki PAP otrzymała w poniedziałek.
Niemal 70 proc. ankietowanych przedsiębiorców za najważniejszy problemem uznało złą jakość stanowionego prawa, przejawiającą się niejasnymi i nieprecyzyjnymi ustawami. 57 proc. przedsiębiorców wskazało na niestabilny systemem prawny, niemal tyle samo - 56 proc. - za jedną z głównych przeszkód uznało niestabilny system podatkowy. Prawie 54 proc. wymienia niedostosowanie prawa pracy do warunków funkcjonowania firm. Taki sam odsetek ankietowanych obawia się nieuczciwej konkurencji i szarej strefy.47 proc. badanych wymienia wysokie pozapłacowe koszty pracy, 40,5 proc. - wysokie koszty kredytów. Po 35 proc. przedsiębiorców wymienia, jako bariery, dostęp do źródeł finansowania oraz funkcjonowanie administracji skarbowej. 36 proc. krytykuje korupcję, a 35 proc. prawo budowlane i prawo zagospodarowania przestrzennego. 29 proc. przedsiębiorców wymieniło wśród najważniejszych barier poziom kursu euro.

Wielu uczestników sondażu KIG uważa, że obecny rząd robi zbyt mało w kierunku poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej. 48 proc. ankietowanych jest zdania, że działania władz ograniczają się do deklaracji, 35 proc. - że władze nie są zainteresowane usuwaniem barier. Według 11,2 proc. przedstawicieli firm - rząd podejmuje ograniczone działania. Tylko 3,2 proc. sądzi, że władze są aktywne.

Na pytanie: "jakie istotne bariery udało się według Pani/Pana usunąć w ciągu ostatniego roku?" prawie 70 proc. stwierdziło, iż żadne istotne dla nich bariery nie zostały usunięte. Do powszechnych barier zaliczany jest również ogólny klimat dla prowadzenia działalności gospodarczej. Tylko 14 proc. ankietowanych twierdzi, że klimat ten się poprawił, 67 proc. badanych uważa, że klimat biznesowy nie uległ zmianie, a pozostali (17 proc.) uznają, że jest coraz gorzej. Jednak, mimo trudności, firmy z sektora MSP chcą się rozwijać. Aż 69 proc. badanych firm chce podjąć nowe inwestycje, 62 proc. - zwiększyć zatrudnienie i wprowadzić nowe produkty czy usługi na rynek, natomiast 60 proc. przedsiębiorców planuje wejścia na nowe rynki. 62 proc. firm chce wprowadzić na rynek nowe produkty lub usługi.

Badanie dla Krajowej Izby Gospodarczej wykonała na początku lutego Agencja Badań Rynku Opinia, wśród 599 firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, zatrudniających od 10 do 249 pracowników.
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA