Krótszy czas pracy kierowców ciężarówek i autobusów
REKLAMA
Ponadto, dzienna przerwa w pracy ma trwać co najmniej 11 godzin, przy czym można ją podzielić na dwie części. Pierwszy nieprzerwany odpoczynek trwałby wtedy co najmniej 3 godziny, drugi zaś - co najmniej 9 godzin.
Dyrektywa przewiduje, że za kontrolę przestrzegania nowych zasad będą odpowiadać pracodawcy i to oni, a nie tylko pracujący pod presją kierowcy, będą ponosić odpowiedzialność za łamanie prawa.
Każdy kraj, jeśli zechce, będzie mógł stosować u siebie bardziej restrykcyjne zasady, ale nie będzie mu wolno rozluźnić przyjętych wspólnych minimalnych zasad europejskich.
Od 1 maja w Unii Europejskiej będzie obowiązek montowania cyfrowych tachografów (urządzeń rejestrujących m.in. czas pracy kierowcy) we wszystkich nowo rejestrowanych ciężarówkach i autobusach, co ma zapewnić respektowanie przepisów o czasie pracy kierowców.
Komisja Europejska zapowiada, że nie będzie pobłażliwa wobec krajów, które spóźnią się z wprowadzeniem w życie stosownych przepisów.
REKLAMA
REKLAMA