REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dzięki dobrej wyszukiwarce klient znajdzie firmę bez kłopotu

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

W poszukiwaniu sposobów precyzyjnego dotarcia do swoich potencjalnych klientów przedsiębiorcy coraz chętniej korzystają z reklamy w wyszukiwarkach internetowych.
Nie potrafią jeszcze w pełni wykorzystać ich potencjału.
Większość małych i średnich przedsiębiorstw dysponuje relatywnie niewielkim budżetem reklamowym. Tym bardziej im zależy, by każda złotówka wydana na promocję mogła bezpośrednio przełożyć się na pozyskanie nowych klientów. Wielu przedsiębiorców podkreśla również, jak bardzo ważna jest dla nich możliwość stałego kontrolowania przebiegu kampanii i wydatków na nią przeznaczanych. Internet spełnia te wymagania. Jeżeli nasza oferta nie znajdzie się na górze wyników wyszukiwania, klient prawdopodobnie trafi do konkurenta.
W roku 2005 na promocję w wyszukiwarkach polskie firmy wydały dwukrotnie więcej niż rok wcześniej. Co więcej, takie tempo może się utrzymać w najbliższych latach. O ile bowiem w USA 40 proc. wydatków na reklamę w internecie przeznaczane jest na poprawienie obecności firmy w wyszukiwarkach, to w Polsce liczba ta przekracza zaledwie 10 proc. Nasi przedsiębiorcy zauważyli więc już szanse, jakie dają im wyszukiwarki, ale nie potrafią jeszcze w pełni wykorzystać ich potencjału.

Precyzja dotarcia

Gwałtowny wzrost popularności wyszukiwarek jako medium reklamowego wynika z ich skuteczności. Firma, sprzedająca np. usługi telekomunikacyjne, z łatwością może określić, po jakich zapytaniach zadawanych przez użytkowników wyszukiwarki chce prezentować im swoją ofertę. Na pewno bowiem każdy internauta pytający o „dostęp do internetu”, „transmisję danych”, „usługi telekomunikacyjne” jest jej potencjalnym klientem. Taka precyzja dotarcia powoduje, że użytkownicy sieci ponad 10-krotnie częściej klikają w linki sponsorowane niż w reklamy graficzne (średni wskaźnik to 6,7 proc.). Jeżeli naszą działalność prowadzimy w konkretnym regionie, z łatwością możemy ograniczyć wyświetlanie naszej reklamy jedynie do internautów pochodzących z danego województwa. W ten sposób oferta zawsze będzie prezentowana osobom zainteresowanym naszym asortymentem i mieszkającym na obszarze, który jesteśmy w stanie obsłużyć.
Jest przy tym niezwykle istotne, aby znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania po słowach kluczowych, które są ważne dla naszego biznesu. Badania pokazują, że internauci najczęściej (w zależności od metodologii – w 55-70 proc. przypadków) oglądają wyniki tylko z pierwszej strony. Jeżeli nasza oferta nie znajdzie się na górze wyników wyszukiwania, klient prawdopodobnie trafi do jednego z naszych konkurentów.

Kontrola nad kampanią

W przeciwieństwie do wielu innych mediów reklama w wyszukiwarce zapewnia również stałą kontrolę nad przebiegiem kampanii. Przedsiębiorca przez cały czas ma dostęp do statystyk, z których wynika, jak często wyświetlała się jego reklama po danym słowie kluczowym oraz jaka jest jej „klikalność”. Ponieważ we wszystkich wyszukiwarkach reklamodawca płaci tylko za wyświetlenie reklamy lub jej kliknięcie, może on stale kontrolować swoje wydatki przeznaczane na tę formę promocji.
Dla dużej części przedsiębiorców bardzo ważna jest też łatwość, z jaką możemy rozpocząć swoją kampanię. W najpopularniejszych wyszukiwarkach wystarczy jedynie podanie informacji, jaki jest adres strony www, którą chcemy promować, oraz jaki jest cel kampanii. Wszystkim innym zajmuje się konsultant, który przygotowuje, bazując na swoim doświadczeniu, optymalny dobór słów kluczowych oraz treści linków sponsorowanych.
Uruchomienie kampanii nie wymaga też np. współpracy z grafikiem, co jest konieczne przy niemal wszystkich innych formach promocji. Dzięki takiej procedurze kampania może być uruchomiona w ciągu kilku godzin od zgłoszenia jej przez przedsiębiorcę.

Dowód na skuteczność

Rynek polskich wyszukiwarek został zdominowany przez trzy podmioty: Google, Wirtualną Polskę wraz z siecią partnerską wyszukiwarki NetSprint oraz onet.pl. Istnieją pewne różnice w modelu obsługi klienta, jak również w ofercie poszczególnych wyszukiwarek. Więcej jest jednak podobieństw. We wszystkich reklama wyświetlana jest tylko wówczas, gdy internauta wpisze zapytanie związane z ofertą reklamodawcy. Płatność za reklamę następuje w zależności od przyjętej przez wyszukiwarkę formy rozliczeń, po wyświetleniu się bądź po kliknięciu w nią przez użytkownika wyszukiwarki. Wydatki są jednak niewielkie. Aby rozpocząć kampanię w sieci, wystarczy już 600 zł. Oznacza to, że z reklamą zapozna się 12 000 użytkowników polskiej sieci. Czy płacąc za taką formę reklamy, mamy szansę osiągnąć zyski większe od nakładów? To w bardzo dużym stopniu zależy od specyfiki danego biznesu, średniej wartości zamówienia, a przede wszystkim atrakcyjności naszej oferty. Z badań firmy NetSprint.pl wynika, że ponad 70 proc. reklamodawców podejmuje decyzje o przedłużeniu swoich kampanii reklamowych.

Artur Banach
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kodeks Dobrych Praktyk PZPA – nowe standardy etyczne i operacyjne w branży taxi oraz dostaw aplikacyjnych

Kodeks Dobrych Praktyk - oddolna inicjatywa samoregulacyjnej branży platformowej taxi oraz dostaw na aplikacje. Dokument określa obowiązki pomiędzy partnerami aplikacyjnymi, aplikacjami a kierowcami i kurierami.

Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

REKLAMA

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

REKLAMA

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

REKLAMA