REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dzięki dobrej wyszukiwarce klient znajdzie firmę bez kłopotu

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

W poszukiwaniu sposobów precyzyjnego dotarcia do swoich potencjalnych klientów przedsiębiorcy coraz chętniej korzystają z reklamy w wyszukiwarkach internetowych.
Nie potrafią jeszcze w pełni wykorzystać ich potencjału.
Większość małych i średnich przedsiębiorstw dysponuje relatywnie niewielkim budżetem reklamowym. Tym bardziej im zależy, by każda złotówka wydana na promocję mogła bezpośrednio przełożyć się na pozyskanie nowych klientów. Wielu przedsiębiorców podkreśla również, jak bardzo ważna jest dla nich możliwość stałego kontrolowania przebiegu kampanii i wydatków na nią przeznaczanych. Internet spełnia te wymagania. Jeżeli nasza oferta nie znajdzie się na górze wyników wyszukiwania, klient prawdopodobnie trafi do konkurenta.
W roku 2005 na promocję w wyszukiwarkach polskie firmy wydały dwukrotnie więcej niż rok wcześniej. Co więcej, takie tempo może się utrzymać w najbliższych latach. O ile bowiem w USA 40 proc. wydatków na reklamę w internecie przeznaczane jest na poprawienie obecności firmy w wyszukiwarkach, to w Polsce liczba ta przekracza zaledwie 10 proc. Nasi przedsiębiorcy zauważyli więc już szanse, jakie dają im wyszukiwarki, ale nie potrafią jeszcze w pełni wykorzystać ich potencjału.

Precyzja dotarcia

Gwałtowny wzrost popularności wyszukiwarek jako medium reklamowego wynika z ich skuteczności. Firma, sprzedająca np. usługi telekomunikacyjne, z łatwością może określić, po jakich zapytaniach zadawanych przez użytkowników wyszukiwarki chce prezentować im swoją ofertę. Na pewno bowiem każdy internauta pytający o „dostęp do internetu”, „transmisję danych”, „usługi telekomunikacyjne” jest jej potencjalnym klientem. Taka precyzja dotarcia powoduje, że użytkownicy sieci ponad 10-krotnie częściej klikają w linki sponsorowane niż w reklamy graficzne (średni wskaźnik to 6,7 proc.). Jeżeli naszą działalność prowadzimy w konkretnym regionie, z łatwością możemy ograniczyć wyświetlanie naszej reklamy jedynie do internautów pochodzących z danego województwa. W ten sposób oferta zawsze będzie prezentowana osobom zainteresowanym naszym asortymentem i mieszkającym na obszarze, który jesteśmy w stanie obsłużyć.
Jest przy tym niezwykle istotne, aby znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania po słowach kluczowych, które są ważne dla naszego biznesu. Badania pokazują, że internauci najczęściej (w zależności od metodologii – w 55-70 proc. przypadków) oglądają wyniki tylko z pierwszej strony. Jeżeli nasza oferta nie znajdzie się na górze wyników wyszukiwania, klient prawdopodobnie trafi do jednego z naszych konkurentów.

Kontrola nad kampanią

W przeciwieństwie do wielu innych mediów reklama w wyszukiwarce zapewnia również stałą kontrolę nad przebiegiem kampanii. Przedsiębiorca przez cały czas ma dostęp do statystyk, z których wynika, jak często wyświetlała się jego reklama po danym słowie kluczowym oraz jaka jest jej „klikalność”. Ponieważ we wszystkich wyszukiwarkach reklamodawca płaci tylko za wyświetlenie reklamy lub jej kliknięcie, może on stale kontrolować swoje wydatki przeznaczane na tę formę promocji.
Dla dużej części przedsiębiorców bardzo ważna jest też łatwość, z jaką możemy rozpocząć swoją kampanię. W najpopularniejszych wyszukiwarkach wystarczy jedynie podanie informacji, jaki jest adres strony www, którą chcemy promować, oraz jaki jest cel kampanii. Wszystkim innym zajmuje się konsultant, który przygotowuje, bazując na swoim doświadczeniu, optymalny dobór słów kluczowych oraz treści linków sponsorowanych.
Uruchomienie kampanii nie wymaga też np. współpracy z grafikiem, co jest konieczne przy niemal wszystkich innych formach promocji. Dzięki takiej procedurze kampania może być uruchomiona w ciągu kilku godzin od zgłoszenia jej przez przedsiębiorcę.

Dowód na skuteczność

Rynek polskich wyszukiwarek został zdominowany przez trzy podmioty: Google, Wirtualną Polskę wraz z siecią partnerską wyszukiwarki NetSprint oraz onet.pl. Istnieją pewne różnice w modelu obsługi klienta, jak również w ofercie poszczególnych wyszukiwarek. Więcej jest jednak podobieństw. We wszystkich reklama wyświetlana jest tylko wówczas, gdy internauta wpisze zapytanie związane z ofertą reklamodawcy. Płatność za reklamę następuje w zależności od przyjętej przez wyszukiwarkę formy rozliczeń, po wyświetleniu się bądź po kliknięciu w nią przez użytkownika wyszukiwarki. Wydatki są jednak niewielkie. Aby rozpocząć kampanię w sieci, wystarczy już 600 zł. Oznacza to, że z reklamą zapozna się 12 000 użytkowników polskiej sieci. Czy płacąc za taką formę reklamy, mamy szansę osiągnąć zyski większe od nakładów? To w bardzo dużym stopniu zależy od specyfiki danego biznesu, średniej wartości zamówienia, a przede wszystkim atrakcyjności naszej oferty. Z badań firmy NetSprint.pl wynika, że ponad 70 proc. reklamodawców podejmuje decyzje o przedłużeniu swoich kampanii reklamowych.

Artur Banach
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA