REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Reklama w sieci kusi przedsiębiorców

REKLAMA

Wartość rynku reklamy internetowej w 2005 roku wyniosła ok. 140 mln zł. Reklamodawcy najwyraźniej uwierzyli w siłę tego medium. Na kampanie internetowe wydali ok. 50 proc. więcej niż rok wcześniej. W tym roku tempo rozwoju tego segmentu rynku nie osłabnie, a jego wartość może przekroczyć 200 mln zł.
To najszybciej rozwijające się medium reklamowe w Polsce. Stymuluje je dynamiczny wzrost dostępu do internetu oraz bardziej interesująca grupa odbiorców. Internet to już 3 proc. całego rynku reklamy – mówi Jacek Makowski, dyrektor działu sprzedaży usług marketingowych onet.pl.

Walka o prymat

O prymat na polskim rynku walczą portale (np. onet.pl, Wirtualna Polska, Interia), wortale (np. Money.pl, Infor.pl), sieci reklamowe (np. Ad.net, IDMnet), wyszukiwarki (np. Google, Netsprint) oraz komunikatory (np. Gadu-Gadu, Tlen). Pojawiają się też gracze nowych kategorii, jak serwisy aukcyjne, sklepy internetowe czy porównywarki cen. Każdy chce skorzystać z hossy.
 Internet kusi przedsiębiorców niskimi kosztami realizacji kampanii reklamowych, dużym zasięgiem i dobrą efektywnością. Reklamę internetową, w porównaniu z innymi mediami reklamowymi, można dokładniej adresować. W sieci obecni są już reklamodawcy reprezentujący praktycznie wszystkie branże – od spożywczej do przemysłu ciężkiego.
– Najczęściej reklamują się w internecie dostawcy usług telekomunikacyjnych, instytucje finansowe, producenci samochodów i dóbr szybko zbywalnych – mówi Michał Tober z biura reklamy Wirtualnej Polski.

Popularne bannery

Największą popularnością cieszą się od lat bannery reklamowe wyświetlane w serwisach internetowych, rośnie rola reklamy kontekstowej w wyszukiwarkach, a spada zainteresowanie reklamą wysyłaną do użytkowników poczty elektronicznej (mailing) i sponsoringiem. Nowością roku 2005 były reklamy internetowe wykorzystujące technologię wideo. Część przedstawicieli branży reklamowej nie wróży jednak tym formom zdobycia szybkiej popularności.
– Przenoszenie spotów telewizyjnych do internetu to chyba nie najlepszy pomysł, ponieważ media te zbytnio się różnią choćby wielkością obrazu i jego jakością. Z pewnością wideo będzie coraz częściej wykorzystywane w specjalnie do tego celu przygotowanych reklamach interaktywnych, ale to raczej nie nastąpi w 2006 roku – mówi Daniel Czapiewski z agencji interaktywnej Byss.

Ważne planowanie

Motorem napędzającym rozwój rynku są obecnie w większości duże przedsiębiorstwa i międzynarodowe korporacje dysponujące dużymi budżetami reklamowymi, także na reklamę w internecie. Uważa się, że w najbliższych latach ich udział w torcie reklamowym będzie sukcesywnie spadał na rzecz małych i średnich firm, które są coraz bardziej zainteresowane reklamą w sieci. Zrozumiały to już portale i sieci reklamowe, które tworzą coraz lepsze produkty dedykowane małych przedsiębiorcom. Zniknęły też bariery cenowe, kampanię można zrealizować wydając nawet kilkaset złotych. Dostępnych jest też coraz więcej narzędzi umożliwiających zaplanowanie kampanii reklamowej samodzielnie, bez potrzeby kontaktu z biurem reklamy obsługującym danych serwis internetowy czy wyszukiwarkę. Takie rozwiązania oferują m.in. Google i onet.pl.

Przedstawiciele branży reklamowej przekonują, że planując wydanie jakichkolwiek pieniędzy w sieci dobrze jednak zasięgnąć rady specjalistów. Źle zaplanowana kampania efektów nie przyniesie i zniechęci do reklamy internetowej.

Marcin Kuśmierz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA