REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Promocja polskich produktów

REKLAMA

Po raz kolejny przedsiębiorcy mogą startować w konkursie na najlepsze produkty i usługi - „Teraz Polska”. Laureaci będą mogli posługiwać się prestiżowym godłem i korzystać z wielu przywilejów.

To już XVI edycja konkursu na najlepsze produkty i usługi w naszym kraju. Jego celem jest wyłonienie grupy towarów, zarówno tych renomowanych, jak i mało znanych dotychczas, które wyróżniają się jakością, walorami technologicznymi i użytkowymi. Administratorem konkursu jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego. Laureaci zaś mają świecić przykładem dla konkurentów rynkowych i korzystać z prestiżowego logo konkursu. Dla wielu firm mniej znanych jest to szansa na wypromowanie swojej marki w Polsce i nie tylko.

Kto może brać udział
Udział w konkursie „Teraz Polska” mogą wziąć osoby fizyczne, osoby prawne lub jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej. Muszą jednak spełniać pewne warunki. Zgłaszający się musi być zarejestrowany od co najmniej 12 miesięcy i prowadzić działalność dla zysku. Do konkursu przystąpić nie może firma działająca na podstawie umowy licencyjnej lub franchisingowej. Zgłaszane zaś produkty lub usługi muszą być przedmiotem własnej działalności zakładu zgłaszającego i są obecne na rynku od co najmniej sześciu miesięcy. Aby wystartować w konkursie, firma musi wypełnić ankietę rejestracyjną oraz dokonać opłat konkursowych, opłaty rejestracyjnej w wysokości 500 złotych oraz opłat weryfikacyjnych.

Warunki uczestnictwa
W przypadku zgłaszania produktów opłaty te są uzależnione od liczby zatrudnionych w firmie osób. Chodzi o kwotę od 3 do 7,5 tysięcy złotych. Wpisowe obowiązujące zgłaszających usługi jest uzależnione od przychodu netto firmy w 2004 r. Zapłaci on od 4 do 23 tysięcy złotych.
Zgłoszenia oceniać będą branżowe komisje, w skład których wchodzą przedstawiciele niezależnych placówek badawczo-rozwojowych, uczelni, organizacji konsumenckich oraz eksperci z poszczególnych branż powoływani przez fundację. Muszą oni postępować zgodnie z normami etycznymi ustalonymi w regulaminie. Chodzi o to, że muszą działać w sposób niezależny i niezawisły, nie mogą ulegać wpływom i sugestiom zewnętrznym.

Profity z konkursu
Laureaci konkursu mają prawo do używania Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” przez 12 miesięcy. Mogą oznaczać swoje produkty i usługi godłem konkursowym. Umieszczać je w formie dodatku, obok nazwy i logo firmy, wraz z informacją „Laureat Konkursu” we wszystkich materiałach promocyjnych oraz posługiwać się godłem w kampaniach reklamowych. Laureatom przysługuje udział w kampaniach organizowanych przez fundację organizującą konkurs. Mogą oni też korzystać ze zniżek na wybrane targi i wystawy, które wynegocjuje organizator. Promowani są w wydawnictwach, drukach reklamowych i tekstach fundacji. Fundacja będzie wspierała działania proeksportowe laureatów konkursu.

Podstawowe kryteria oceny stosowane przez Komisje
Produkty

– poziom technologii oraz stabilność produkcji
– organizacja i kontrola jakości
– nowoczesność i innowacyjność
– niezawodność
– wartość i dynamika sprzedaży
– konkurencyjność – jakość usług towarzyszących
– zgodność z normami ekologicznymi
Usługi
– spełnienie wymagań grupy klientów do których oferta jest adresowana
– działania zapewniające utrzymanie istniejącego poziomu świadczonych usług
– plany rozwoju i podnoszenia poziomu dotychczasowych usług
– efektywność i skuteczność działania firmy
Katarzyna Rychter
Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czy polskie firmy są gotowe na ESG?

Współczesny świat biznesu zakręcił się wokół kwestii związanych z ESG. Ta koncepcja, będąca wskaźnikiem zrównoważonego rozwoju, wpływa nie tylko na wielkie korporacje, ale coraz częściej obejmuje także małe i średnie przedsiębiorstwa. W dobie rosnących wymagań związanych ze zrównoważonością społeczną i środowiskową, ESG jest nie tylko wyzwaniem, ale również szansą na budowanie przewagi konkurencyjnej.

ESG u dostawców czyli jak krok po kroku wdrożyć raportowanie ESG [Mini poradnik]

Wdrażanie raportowania ESG (środowiskowego, społecznego i zarządczego) to niełatwe zadanie, zwłaszcza dla dostawców, w tym działających dla większych firm. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wystarczy powołać koordynatora i zebrać dane, to tak naprawdę proces ten wymaga zaangażowania całej organizacji. Jakie są pierwsze kroki do skutecznego raportowania ESG? Na co zwrócić szczególną uwagę?

ESG to zielona miara ryzyka, która potrzebuje strategii zmian [Rekomendacje]

Żeby utrzymać się na rynku, sprostać konkurencji, a nawet ją wyprzedzić, warto stosować się do zasad, które już obowiązują dużych graczy. Najprostszym i najbardziej efektywnym sposobem będzie przygotowanie się, a więc stworzenie mapy działania – czyli strategii ESG – i wdrożenie jej w swojej firmie. Artykuł zawiera rekomendacje dla firm, które dopiero rozpoczynają podróż z ESG.

Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

REKLAMA

Zrównoważony biznes czyli jak strategie ESG zmienią reguły gry?

ESG to dziś megatrend, który dotyczy coraz więcej firm i organizacji. Zaciera powoli granicę między sukcesem a odpowiedzialnością biznesu. Mimo, iż wymaga od przedsiębiorców wiele wysiłku, ESG dostarcza m.in. nieocenione narzędzie, które może nie tylko przekształcić biznes, ale również pomóc budować lepszą przyszłość. To strategia ESG zmienia sposób działania firm na zrównoważony i odpowiedzialny.

Podatek od nieruchomości może być niższy. Samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki

Podatek od nieruchomości może być niższy. To samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki, korzystając z widełek ustawowych. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o obniżenie podatku. Niektóre firmy płacą go nawet setki tysięcy w skali roku.

Jakie recenzje online liczą się bardziej niż te pozytywne?

Podejmując decyzje zakupowe online, klienci kierują się kilkoma ważnymi kryteriami, z których opinie odgrywają kluczową rolę. Oczekują przy tym, że recenzje będą nie tylko pozytywne, ale również aktualne. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania TRUSTMATE.io, z którego wynika, że aż 73% Polaków zwraca uwagę na aktualność opinii. Zaledwie 1,18% respondentów nie uważa tego za istotne.

Widzieć człowieka. Czyli power skills menedżerów przyszłości

W świecie nieustannych zmian empatia i zrozumienie innych ludzi stają się fundamentem efektywnej współpracy, kreatywności i innowacyjności. Kompetencje przyszłości są związane nie tylko z automatyzacją, AI i big data, ale przede wszystkim z power skills – umiejętnościami interpersonalnymi, wśród których zarządzanie różnorodnością, coaching i mentoring mają szczególne znaczenie.

REKLAMA

Czy cydry, wina owocowe i miody pitne doczekają się wersji 0%?

Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa wystąpił z wnioskiem do Ministra Rolnictwa o nowelizację ustawy o wyrobach winiarskich. Powodem jest brak regulacji umożliwiających polskim producentom napojów winiarskich, takich jak cydr, wina owocowe czy miody pitne, oferowanie produktów bezalkoholowych. W obliczu rosnącego trendu NoLo, czyli wzrostu popularności napojów o zerowej lub obniżonej zawartości alkoholu, coraz więcej firm z branży alkoholowej wprowadza takie opcje do swojej oferty.

Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku? Komentarz ekspercki

W najbliższą niedzielę (26.01.2025 r.) swój Finał będzie miała Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Bez wątpienia wielu przedsiębiorców, jak również tysiące osób prywatnych, będzie wspierać to wydarzenie, a z takiego działania płynie wiele korzyści. Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku?

REKLAMA