REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Promocja polskich produktów

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Po raz kolejny przedsiębiorcy mogą startować w konkursie na najlepsze produkty i usługi - „Teraz Polska”. Laureaci będą mogli posługiwać się prestiżowym godłem i korzystać z wielu przywilejów.

To już XVI edycja konkursu na najlepsze produkty i usługi w naszym kraju. Jego celem jest wyłonienie grupy towarów, zarówno tych renomowanych, jak i mało znanych dotychczas, które wyróżniają się jakością, walorami technologicznymi i użytkowymi. Administratorem konkursu jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego. Laureaci zaś mają świecić przykładem dla konkurentów rynkowych i korzystać z prestiżowego logo konkursu. Dla wielu firm mniej znanych jest to szansa na wypromowanie swojej marki w Polsce i nie tylko.

Kto może brać udział
Udział w konkursie „Teraz Polska” mogą wziąć osoby fizyczne, osoby prawne lub jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej. Muszą jednak spełniać pewne warunki. Zgłaszający się musi być zarejestrowany od co najmniej 12 miesięcy i prowadzić działalność dla zysku. Do konkursu przystąpić nie może firma działająca na podstawie umowy licencyjnej lub franchisingowej. Zgłaszane zaś produkty lub usługi muszą być przedmiotem własnej działalności zakładu zgłaszającego i są obecne na rynku od co najmniej sześciu miesięcy. Aby wystartować w konkursie, firma musi wypełnić ankietę rejestracyjną oraz dokonać opłat konkursowych, opłaty rejestracyjnej w wysokości 500 złotych oraz opłat weryfikacyjnych.

Warunki uczestnictwa
W przypadku zgłaszania produktów opłaty te są uzależnione od liczby zatrudnionych w firmie osób. Chodzi o kwotę od 3 do 7,5 tysięcy złotych. Wpisowe obowiązujące zgłaszających usługi jest uzależnione od przychodu netto firmy w 2004 r. Zapłaci on od 4 do 23 tysięcy złotych.
Zgłoszenia oceniać będą branżowe komisje, w skład których wchodzą przedstawiciele niezależnych placówek badawczo-rozwojowych, uczelni, organizacji konsumenckich oraz eksperci z poszczególnych branż powoływani przez fundację. Muszą oni postępować zgodnie z normami etycznymi ustalonymi w regulaminie. Chodzi o to, że muszą działać w sposób niezależny i niezawisły, nie mogą ulegać wpływom i sugestiom zewnętrznym.

Profity z konkursu
Laureaci konkursu mają prawo do używania Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” przez 12 miesięcy. Mogą oznaczać swoje produkty i usługi godłem konkursowym. Umieszczać je w formie dodatku, obok nazwy i logo firmy, wraz z informacją „Laureat Konkursu” we wszystkich materiałach promocyjnych oraz posługiwać się godłem w kampaniach reklamowych. Laureatom przysługuje udział w kampaniach organizowanych przez fundację organizującą konkurs. Mogą oni też korzystać ze zniżek na wybrane targi i wystawy, które wynegocjuje organizator. Promowani są w wydawnictwach, drukach reklamowych i tekstach fundacji. Fundacja będzie wspierała działania proeksportowe laureatów konkursu.

Podstawowe kryteria oceny stosowane przez Komisje
Produkty

– poziom technologii oraz stabilność produkcji
– organizacja i kontrola jakości
– nowoczesność i innowacyjność
– niezawodność
– wartość i dynamika sprzedaży
– konkurencyjność – jakość usług towarzyszących
– zgodność z normami ekologicznymi
Usługi
– spełnienie wymagań grupy klientów do których oferta jest adresowana
– działania zapewniające utrzymanie istniejącego poziomu świadczonych usług
– plany rozwoju i podnoszenia poziomu dotychczasowych usług
– efektywność i skuteczność działania firmy
Katarzyna Rychter
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA