REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

UOKiK zgodził się na utworzenie Polskiego Operatora Telewizyjnego

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wyraził zgodę na utworzenie wspólnej spółki TVN i Polsatu - Polskiego Operatora Telewizyjnego (POT), która ma zajmować się świadczeniem nadawcom radiowym i telewizyjnym usług cyfrowej transmisji programów - poinformował UOKiK.
Według komunikatu Urzędu, prezes UOKiK Cezary Banasiński uznał, że utworzenie przez TVN i Polsat wspólnej spółki nie stanowi zagrożenia dla konkurencji.

Powołanie POT ma związek z zachodzącymi w Polsce zmianami sposobu nadawania sygnału telewizyjnego, przechodzeniem z techniki analogowej na cyfrową. Konwersja ta wynika między innymi z regulacji Unii Europejskiej i ma zakończyć się do 2014 roku. Od tego momentu sygnał telewizyjny będzie nadawany wyłącznie cyfrowo.

W opinii UOKiK, powstanie POT nie wpłynie negatywnie na rynek. Ani TVN, ani Polsat nie świadczą bowiem usług rozpowszechniania programów radiowych i telewizyjnych techniką cyfrową naziemną, nie ma zatem niebezpieczeństwa, że transakcja doprowadzi do powstania bądź umocnienia pozycji dominującej któregoś z przedsiębiorców.

Według Urzędu, na brak zagrożenia dla konkurencji wpływa również fakt, że POT będzie mógł rozpocząć świadczenie usług dopiero po ewentualnym wygraniu konkursu na częstotliwości przeprowadzonego przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji (KRRiT).

Decydującym kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty będzie zachowanie warunków konkurencji, którego ocena należy do kompetencji organu antymonopolowego.

UOKiK podkreśla, że rynek na którym będzie dział POT, jest rynkiem regulowanym. "POT w wielu wypadkach de facto będzie jedynie wykonawcą decyzji KRRiT. Przykładowo to Rada będzie decydowała o tym, jakie programy radiowe i telewizyjne wejdą w skład nadawanego przez operatora sygnału cyfrowego" - napisano w komunikacie Urzędu.

Dodatkowym czynnikiem jest rozwój innych technologii przekazu telewizyjnego (np. poprzez szerokopasmowy dostęp do internetu), które - zdaniem UOKiK - będą stanowić konkurencję dla naziemnej telewizji cyfrowej.

Zgoda UOKiK była potrzebna, ponieważ obrót obu spółek (TVN i Polsat) biorących udział w koncentracji przekroczył w ubiegłym roku 50 mln euro.
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rząd opóźnia obowiązek raportowania ESG. Raportowanie dopiero od 2028 i 2029 r. [projekt ustawy przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy odraczający o dwa lata obowiązek raportowania ESG dla firm. Nowe przepisy mają ograniczyć biurokratyczne obciążenia i dać przedsiębiorcom więcej czasu na dostosowanie się do unijnych regulacji.

Dlaczego Polacy nie ufają zagranicznym sklepom online? [Raport]

Zagraniczne firmy napotykają na poważną barierę na polskim rynku e-commerce – brak zaufania. Aż 2/3 Polaków unika zakupów w zagranicznych e-sklepach z obawy o zwroty, reklamacje i autentyczność produktów. Kluczową rolę w decyzjach zakupowych odgrywają opinie innych klientów. Pokonanie tej nieufności to klucz do sukcesu w polskim e-handlu.

Rząd podwyższy w 2026 r. płacę minimalną tylko o wskaźnik inflacji - przedsiębiorcy chwalą takie rozwiązanie, dlaczego

Płaca minimalna w 2026 roku wzrośnie o 140 złotych brutto do kwoty 4806 złotych. To mniejszy wzrost niż w minionych latach, ale przedsiębiorcy przyznają, że jest to kompromis pomiędzy możliwościami przedsiębiorców, a oczekiwaniami pracowników.

Szczęście i spełnienie może iść w parze

Rozmowa z dr Mary E. Anderson, autorką książki „Radość osiągania” – o tym, jak być szczęśliwym wysoko efektywnym człowiekiem.

REKLAMA

Ludzie wciąż listy piszą, ale polecone wysyłają głównie urzędy. Rynek pocztowy w Polsce ma się dobrze

Jednak główną siłą napędową pozostają wciąż usługi kurierskie, które odpowiadają za 73,3 proc. wartości rynku i 56,5 proc. jego wolumenu. Mimo dominacji tego segmentu, istotną rolę wciąż odgrywają przesyłki listowe.

Miód podrożeje, bo prawo wymaga zmiany etykiet na słoikach a to kosztuje

Równo za rok na sklepowych półkach pojawią się nowe etykiety miodu, wynikające z przyjętej unijnej dyrektywy. Wprowadzają one niepozorną, ale mogącą narobić sporo zamieszania zmianę. Jednocześnie nielegalny handel miodem rozwija się niemal bez nadzoru.

Rolnicy radzą sobie dużo lepiej z długami niż firmy przetwarzające plony ich pracy

Polska żywność ma się dobrze, ale kondycja finansowa branży już mniej. Sektor rolno-spożywczy musi oddać wierzycielom 760,6 mln zł, a wiarygodność płatnicza przetwórców i dostawców staje się coraz większym problemem. Nie dotyczy to rolników, którzy na ogół są wiarygodni finansowo.

Małe firmy z dużymi obawami przed kolejnym wysokim wzrostem płacy minimalnej

Duże wzrosty płacy minimalnej w ostatnich latach hamują wzrost małych i średnich firm. Poza bezpośrednim obciążeniem kosztami pracowniczymi oznaczają dla przedsiębiorców skokowy wzrost koszt w postaci coraz wyższych składek ZUS.

REKLAMA

Umowa z influencerem krok po kroku

Szybki rozwój marketingu internetowego otworzył przed markami i twórcami zupełnie nowe perspektywy współpracy. W dobie cyfrowej rewolucji, influencerzy stali się kluczowymi partnerami w promocji produktów i usług, oferując unikatowy sposób docierania do odbiorców (potencjalnych klientów marek). Współpraca z twórcami, choć niezwykle efektywna, wiąże się jednak z szeregiem wyzwań prawnych, które wymagają szczególnej uwagi. Odpowiednie uregulowanie wzajemnych praw i obowiązków jest fundamentem sukcesu i bezpieczeństwa obu stron, minimalizując ryzyko sporów i nieporozumień.

Deregulacja: rząd naprawia prawo, ale przedsiębiorcy nie są zadowoleni z zakresu i tempa zmian w przepisach

Przedsiębiorcy przekonują, że Polska musi być krajem ze sprawną strukturą przepisów. Mimo postępów nadal wiele zagadnień z prawa budowlanego, pozwoleń na zatrudnienie czy przepisów związanych z regulacją handlu i usług zdają się być niepotrzebnym mnożeniem administracji.

REKLAMA