REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Snajper wygrał 2 miliony licytacji

REKLAMA

W ciągu niespełna czterech lat wygrał dwa miliony licytacji internetowych. Stworzony hobbystycznie serwis Snip.pl, który pomaga klientom wygrywać e-aukcje, podbijając w ich imieniu cenę na sekundy przed końcem licytacji, okazuje się dzisiaj coraz bardziej dochodowym biznesem.
Trik jest prosty - jeśli uczestnik aukcji podbije cenę w ostatniej chwili, zapewne już nikt nie zdąży go przelicytować. A wtedy nie tylko zdoła kupić upatrzony towar, ale prawdopodobnie także zrobi to taniej, niż gdyby licytował wcześniej, "nakręcając" atmosferę rywalizacji. Najwygodniej zaś będzie, jeśli zamiast człowieka w aukcji zalicytuje odpowiednio zaprogramowany komputer.
Serwisy internetowe wykonujące dla miłośników e-aukcji takie zadania określane są mianem "snajperów aukcyjnych". Działa ich na świecie sporo, zwłaszcza w USA (m.in. eSnipe.com, AuctionSniper.com czy EZ sniper). Pod koniec 2001 r., korzystając z zachodnich wzorów, 27-letni dziś Piotr Tomczyk, informatyk z Warszawy, stworzył polski serwis Snip.pl. - W ostatnią niedzielę nasz serwis wygrał dwumilionową aukcję w swojej historii - mówi Tadeusz Kiełbiewski, przedstawiciel Snipa.
Wszystko działa dość prosto. Zarejestrowany użytkownik Snipa musi podać swój login i hasło, z których korzysta w danym serwisie aukcyjnym, wprowadzić numer aukcji oraz maksymalną kwotę, za jaką zgadza się kupić towar. W ustalonym czasie - najczęściej kilka sekund przed końcem licytacji - Snip sam zaloguje się na aukcję w imieniu klienta i zalicytuje. - Tak kupiłem wczoraj książkę. Na sekundy przed końcem aukcji moja oferta przebiła dwie konkurencyjne - opowiada Piotr, korzystający jako wektor00 z najpopularniejszej w Polsce witryny aukcyjnej Allegro.pl.
Serwis obsługuje licytacje na Allegro.pl oraz liczne zagraniczne serwisy aukcyjne prowadzone przez międzynarodowego potentata eBay (jest dostępny także po angielsku i niemiecku). Jego skuteczność bywa różna - na Allegro Snip wygrywa niemal co drugą zleconą licytację, na eBayu mniej więcej co trzecią.
Jak podaje Kiełbiewski, w serwisie zarejestrowało się już ponad 110 tys. osób, a przeszło połowa użytkowników pochodzi spoza Polski (głównie z Niemiec i USA).
Serwisy aukcyjne oficjalnie nie występują przeciw takim praktykom. - Nie współpracujemy z żadnym snajperskim serwisem. Ale nie mamy nic przeciw temu, by nasi użytkownicy z niego korzystali. Jeśli ktoś chce, proszę bardzo - mówi Bartek Szambelan, rzecznik Allegro.pl. Jak zresztą przyznaje Szambelan, Allegro i tak nie ma możliwości technicznych, by łatwo wykryć, kto korzysta z tego rodzaju oprogramowania.
- Chyba jednak Allegro za nami nie przepada. Wykupiliśmy na ich witrynie reklamę, ale błyskawicznie ją wycofali - uśmiecha się Kiełbiewski.
Stworzony czysto hobbystycznie serwis to przykład niszowego przedsięwzięcia, które wyrasta dzięki umiejętnemu podłączeniu się pod jeden z głównych nurtów biznesu internetowego - w tym wypadku szybko rozwijającą się branżę e-akucji (w Polsce samo Allegro.pl ma już około 3 mln użytkowników, a wartość transakcji zawartych tam w zeszłym roku przekroczyła 830 mln zł). Początkowo miał służyć samemu twórcy i jego znajomym. W połowie zeszłego roku Snip, wcześniej darmowy, wprowadził liniową opłatę - za każdy "celny strzał", czyli zakończoną sukcesem licytację, inkasuje 60 gr (maksymalna prowizja podobnych serwisów w USA sięga nawet 10 dol.) wpłacane przelewem lub kartą.
Kwota niewielka. Biorąc jednak pod uwagę, że celnych strzałów zdarza się nawet 75 tys. w miesiącu (to statystyka samego serwisu, niezależnych danych brak), do maleńkiej rodzinnej firmy Chaos Brothers (formalnie pod marką tą kryje się jednoosobowa działalność gospodarcza młodego twórcy Snipa) prowadzącej serwis potrafi wpływać kilkadziesiąt tysięcy złotych miesięcznie. - Liczymy, że w tym roku zanotujemy ok. 1 mln celnych strzałów - mówi Kiełbiewski. Uwzględniając darmowe i promocyjne trafienia, dałoby to ponad pół miliona złotych.
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: gazeta.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Troska i zrozumienie w kontakcie z pacjentami – klucz do profesjonalnej opieki zdrowotnej
    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    REKLAMA

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    REKLAMA

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    Czekoladowa inflacja (chocoflation) przed Wielkanocą? Trzeci rok z rzędu produkcja kakao jest mniejsza niż popyt

    Ceny kakao gwałtownie rosną, ponieważ 2024 r. to trzeci z rzędu rok, gdy podaż nie jest w stanie zaspokoić popytu. Z analiz Allianz Trade wynika, że cenę za to będą płacić konsumenci.

    REKLAMA