REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Po dużych wahaniach ropa trochę staniała

REKLAMA

Ceny ropy w USA skoczyły w czwartek początkowo ostro w górę i przeszły granicę 68 dol. za baryłkę, by później wyraźnie spaść, gdy nadeszły informacje, że "krańcowo niebezpieczny huragan" Rita osłabł i spadł z piątej, najwyższej, do czwartej kategorii w klasyfikacji siły huraganów.
Na New York Mercantile Exchange wskaźnikowa dla największego na świecie rynku amerykańskiego cena lekkiej słodkiej ropy amerykańskiej z dostawą w listopadzie zamknęła się w czwartek na poziomie 66,50 dol. za baryłkę, niższym o 30 centów niż w środę.

Kilka godzin wcześnie w Londynie na International Petroleum Exchange wskaźnikowa dla rynku europejskiego cena ropy Brent z Morza Północnego zamknęła się na poziomie 64,50 dol. za baryłkę, niższym o 23 centy niż w środę.

Paradoksalnie, nadciągający znad Zatoki Meksykańskiej huragan przyczynia się z jednej strony do wzrostu cen ropy, bowiem zagraża platformom wiertniczym i instalacjom wydobywczym w tym regionie, ale jednocześnie wpływa też obniżająco na ceny bieżące, bowiem dławi popyt na ropę surową, której pierwszymi odbiorcami są liczne na południu USA rafinerie, zagrożone przez nadciągający żywioł i dlatego redukujące do minimum zakupy.

"Najbardziej pierwotny popyt ze strony rafinerii po prostu w tej chwili nie istnieje" - przytacza Reuters opinię Jim Ritterbuscha, eksperta z Illinois.

W samym Teksasie, który jest najbardziej narażony na atak Rity, koncerny naftowe zamknęły całkowicie 13 rafinerii, w sąsiedniej Luizjanie dwie następne. Zredukowało to o 30 procent łączny bieżący popyt na ropę surową w Stanach Zjednoczonych, które są największym na świecie odbiorcą tego surowca. Rita, która w czwartek rano przekraczała szybkość 280 km na godzinę i pretendowała do pierwszej trójki najgroźniejszych huraganów w historii USA, po południu (wieczorem czasu polskiego) nieco zelżała, osiągając już "tylko" prędkość ponad 230 km na godz.


Cyklon, którego centrum, wg najnowszych przewidywań, wejdzie na ląd w sobotę rano w Teksasie, gdzieś między aglomeracją Houston a granicą z Luizjaną, jest jednak nadal niezwykle groźnym sztormem, mogącym poważnie zaszkodzić przemysłowi naftowemu.

Katrina, poprzedni huragan o zbliżonej sile, który przeszedł podobną trasą przed niespełna miesiącem poczynił tyle szkód w branży naftowej, że pod jego wpływem ceny ropy w USA osiągnęły rekord wszech czasów - 70,85 dol. za baryłkę. Ten niezwykle wyśrubowany rekord może nie ostać się, gdy zaatakuje Rita.
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dzień Matki. Jak wygląda rynek pracy kobiet?

W ciągu ostatnich kilku lat sytuacja kobiet na rynku pracy mocno ewoluowała. Pomimo podejmowania przez firmy działań na rzecz równouprawnienia płci panie bywają niejednokrotnie w nieco gorszej sytuacji zawodowej niż panowie. Jak wygląda rynek pracy kobiet? Czy pracodawcy oferują dodatkowe benefity dla rodziców? Co jest dla nich ważne u pracodawcy?

Pablo Escobar jako znak towarowy? Sąd odmawia

Sąd UE odmówił rejestracji oznaczenia słownego „Pablo Escobar” pod unijnym znakiem towarowym. Sąd uznał je za sprzeczne z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami. Za bardzo kojarzy się z handlem narkotykami i zbrodnią.

Ogromne grzywny za niewdrożenie dyrektywy NIS2. Do kiedy trzeba to zrobić?

Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii (NIS2) ma duże znaczenie dla poprawy cyberbezpieczeństwa UE. Jej wejście w życie nastąpiło w styczniu 2023 r. - z terminem na dostosowanie niezbędnych do wykonania niniejszej dyrektywy przepisów krajowych do 18 października 2024 r. Kto powinien przygotować się do działania w zgodzie z NIS2-  analizuje Michał Borowiecki, dyrektor Netskope na Polskę i Europę Wschodnią.

Nowa usługa dla indywidualnych przedsiębiorców w aplikacji mObywatel 2.0

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiła się usługa "Firma" skierowana do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Jak z niej skorzystać?

REKLAMA

Onboarding w hybrydowym modelu pracy

Czym jest onboarding? Jak wygląda w pracy hybrydowej? 

Efekt Marywilskiej i fali pożarów: przedsiębiorcy pytają o ubezpieczenia i podatki pod względem strat

Tragedia tysięcy kupców, którzy prowadzili swoje biznesy często poniżej poziomu ryzyka skłania wielu przedsiębiorców do refleksji nad warunkami w jakich oni sami prowadzą swoją działalność. Efekt Marywilskiej i fali pożarów w ogóle: dwie ważne kwestie, w których doradzają eksperci to rozliczanie strat i inne aspekty podatkowe nieszczęścia oraz skuteczność polis jako zabezpieczenia przed skutkami nieszczęść.

Jak zbudować dobre „candidate experience”

Czym jest candidate experience? Na co wpływa? Jak zmierzyć candidate experience i jak zbudować dobre?

31 maja 2024 r. upływa ważny termin dla rolników-przedsiębiorców

Do 31 maja 2024 r. należy złożyć zaświadczenie/oświadczenie o nieprzekroczeniu rocznej kwoty granicznej należnego podatku dochodowego za 2023 rok od przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

REKLAMA

Twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych dostaną tantiemy za udostępnianie ich dzieł w Internecie. Czy coś się zmieni dla osób korzystających z internetu?

Rada Ministrów 14 maja 2024 r. przyjęła projekt nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Na mocy tych przepisów twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów muzycznych (i słowno-muzycznych) będą mieli prawo do tantiem z tytułu eksploatacji ich dzieł w internecie.

Firma prosi klienta o dane by spersonalizować ofertę, jak reaguje polski konsument

Firmy chcą wiedzieć coraz więcej o swoich klientach po to by łatwiej konkurować z innymi, dostarczając na rynek produkty lepiej dostosowane do oczekiwań i potrzeb nabywców. Konsumenci z kolei są gotowi przekazać więcej danych o sobie, ale nie za darmo – wiedzą już, że takie dane to towar, który ma swoją cenę oczekują więc w zamian dla siebie korzyści. Jakich?

REKLAMA