REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lato nie zawiodło producentów

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Pierwsze osiem miesięcy 2005 roku przyniosło wzrost sprzedaży wody mineralnej o 11 proc. Słoneczny i gorący wrzesień pozwolił producentom wody mineralnej nadrobić starty spowodowane opóźnieniem sezonu letniego.
Z najnowszych danych AC Nielsen wynika, że sprzedaż naturalnej wody butelkowanej wzrosła od stycznia do sierpnia o 11 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Jednak w 2004 roku po raz pierwszy od kilku lat nastąpił 10–15-proc. spadek wartości sprzedaży wody. Głównym powodem było deszczowe i zimne lato, bo rynek wody w Polsce cechuje sezonowość.

REKLAMA

Sezon na wodę zaczyna się w maju, a kończy we wrześniu. W ciągu tych pięciu miesięcy sprzedaje się 60 proc. całorocznej produkcji. Maj w tym roku był co prawda chłodny, ale sprzedaż wody według AC Nielsen wzrosła o 4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. – Jeszcze trochę za wcześnie, by oceniać wyniki. Jednak sezon możemy zaliczyć do udanych, bo średnia temperatura była o 4 stopnie wyższa niż rok temu – powiedziała Magdalena Potocka, rzecznik prasowy Danone, do której należą marki Żywiec Zdrój i Vita Linea, posiadające łącznie 22,7 proc. rynku.

REKLAMA

W tym roku do najbardziej spektakularnych wydarzeń na rynku można na pewno zaliczyć sukces marki Kropla Beskidu, produkowanej przez Coca-Cola HBC Polska w Tyliczu. W tym samym zakładzie produkowana jest druga marka wody – Vita, czyli dawna Multivita, którą koncern kupił dwa lata temu od Maspeksu, który z kolei przejął ją od Multico Zbigniewa Jakubasa. – W ciągu zaledwie kilku miesięcy Kropla Beskidu osiągnęła trzecią pozycję na rynku – w sierpniu jej udział wartościowy wyniósł 7,3 proc., a ilościowy 4,3 proc. To pozwoliło firmie – wliczając jej pozostałe marki Bonaqa i Vita – na zdobycie drugiej pozycji na rynku producentów wód butelkowanych z 10,2-proc. udziałem – tłumaczy Iwona Jacaszek, dyrektor ds. korporacyjnych Coca-Cola HBC Polska.

– Teza o podziale rynku pomiędzy Danone, Nestlé Waters Polska i Coca-Colę wydaje mi się przedwczesna. Przede wszystkim z uwagi na rozwijającą się pozycję produktów z segmentów ekonomicznych oraz polskich, silnych lokalnie marek – uważa Anna Makowska, dyrektor marketingu Nestlé Waters Polska, który jest właścicielem marek lokalnych: Nałęczowianki i Mazowszanki oraz marek importowanych: Perrier, Vittel, San Pellegrino i Acqua Panna. W 2004 r. firma wprowadziła na rynek nową, wytwarzaną w Polsce markę – Nestlé Aquarel, ktrórej udało się osiągnąć zakładane 1 proc. rynku. Łączny udział wartościowy Nestlé na koniec 2004 r. wyniósł 13,6 proc.

Inne liczące się w naszym kraju marki wody butelkowanej to Muszynianka, Staropolanka i Jurajska. Dzięki reklamie z modelką Cindy Crawford w 2004 r. do czołówki dołączył Arctic należący do producenta napojów Hoop. Około 40 proc. rynku należy do drobnych krajowych producentów o regionalnych.

Przeciętny Włoch wypija ok. 160 litrów wody rocznie, Francuz 130, Niemiec 102, Czech 71, a Polak zaledwie 40 litrów.


Anita Skiba
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA