REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lato nie zawiodło producentów

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Pierwsze osiem miesięcy 2005 roku przyniosło wzrost sprzedaży wody mineralnej o 11 proc. Słoneczny i gorący wrzesień pozwolił producentom wody mineralnej nadrobić starty spowodowane opóźnieniem sezonu letniego.
Z najnowszych danych AC Nielsen wynika, że sprzedaż naturalnej wody butelkowanej wzrosła od stycznia do sierpnia o 11 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Jednak w 2004 roku po raz pierwszy od kilku lat nastąpił 10–15-proc. spadek wartości sprzedaży wody. Głównym powodem było deszczowe i zimne lato, bo rynek wody w Polsce cechuje sezonowość.

REKLAMA

Sezon na wodę zaczyna się w maju, a kończy we wrześniu. W ciągu tych pięciu miesięcy sprzedaje się 60 proc. całorocznej produkcji. Maj w tym roku był co prawda chłodny, ale sprzedaż wody według AC Nielsen wzrosła o 4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. – Jeszcze trochę za wcześnie, by oceniać wyniki. Jednak sezon możemy zaliczyć do udanych, bo średnia temperatura była o 4 stopnie wyższa niż rok temu – powiedziała Magdalena Potocka, rzecznik prasowy Danone, do której należą marki Żywiec Zdrój i Vita Linea, posiadające łącznie 22,7 proc. rynku.

REKLAMA

W tym roku do najbardziej spektakularnych wydarzeń na rynku można na pewno zaliczyć sukces marki Kropla Beskidu, produkowanej przez Coca-Cola HBC Polska w Tyliczu. W tym samym zakładzie produkowana jest druga marka wody – Vita, czyli dawna Multivita, którą koncern kupił dwa lata temu od Maspeksu, który z kolei przejął ją od Multico Zbigniewa Jakubasa. – W ciągu zaledwie kilku miesięcy Kropla Beskidu osiągnęła trzecią pozycję na rynku – w sierpniu jej udział wartościowy wyniósł 7,3 proc., a ilościowy 4,3 proc. To pozwoliło firmie – wliczając jej pozostałe marki Bonaqa i Vita – na zdobycie drugiej pozycji na rynku producentów wód butelkowanych z 10,2-proc. udziałem – tłumaczy Iwona Jacaszek, dyrektor ds. korporacyjnych Coca-Cola HBC Polska.

– Teza o podziale rynku pomiędzy Danone, Nestlé Waters Polska i Coca-Colę wydaje mi się przedwczesna. Przede wszystkim z uwagi na rozwijającą się pozycję produktów z segmentów ekonomicznych oraz polskich, silnych lokalnie marek – uważa Anna Makowska, dyrektor marketingu Nestlé Waters Polska, który jest właścicielem marek lokalnych: Nałęczowianki i Mazowszanki oraz marek importowanych: Perrier, Vittel, San Pellegrino i Acqua Panna. W 2004 r. firma wprowadziła na rynek nową, wytwarzaną w Polsce markę – Nestlé Aquarel, ktrórej udało się osiągnąć zakładane 1 proc. rynku. Łączny udział wartościowy Nestlé na koniec 2004 r. wyniósł 13,6 proc.

Inne liczące się w naszym kraju marki wody butelkowanej to Muszynianka, Staropolanka i Jurajska. Dzięki reklamie z modelką Cindy Crawford w 2004 r. do czołówki dołączył Arctic należący do producenta napojów Hoop. Około 40 proc. rynku należy do drobnych krajowych producentów o regionalnych.

Przeciętny Włoch wypija ok. 160 litrów wody rocznie, Francuz 130, Niemiec 102, Czech 71, a Polak zaledwie 40 litrów.


Anita Skiba
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

REKLAMA

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

REKLAMA

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA