REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Netia uruchomi usługi na bazie własnej infrastruktury

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Netia Mobile - joint venture Netii i funduszu Novator zacznie świadczyć usługi telefonii komórkowej trzeciej generacji na bazie własnej infrastruktury najwcześniej od połowy przyszłego roku - poinformował prezes Netii.
"Myślę, że w wariancie optymistycznym usługi oparte na naszej infrastrukturze możemy zacząć świadczyć od połowy przyszłego roku. Uruchomimy je od razu w kilku największych miastach" - powiedział dziennikarzom prezes Netii Wojciech Mądalski. Dodał, że możliwe iż uda się jednak wcześniej rozpocząć świadczenie usług jako wirtualny operator telefonii komórkowej, jeśli Netia podpisałaby odpowiednie porozumienie z jednym z istniejących operatorów.

Mądalski poinformował, że koszt budowy samej infrastruktury UMTS to 650 mln euro, a całkowite koszty, w tym koszty utrzymania sieci w pierwszych latach jej działania to nieco mniej niż 1 mld euro.

Netia zgodnie z porozumieniem z Novatorem będzie miała 30 proc. udziałów w spółce Netia Mobile, a pozostałe jej akcje obejmie islandzki fundusz. Wkład Netii w inwestycje w infrastrukturę UMTS wyniesie maksymalnie 90 mln euro, a Novatora 210 mln euro.

"Resztę koniecznych inwestycji pokryją dostawcy oraz pożyczki. Opłata licencyjna za częstotliwości zostanie opłacona z kapitału zakładowego Netii Mobile" - powiedział Mądalski.

"Wybór dostawców infrastruktury powinien zostać dokonany we wrześniu lub w październiku, obecnie negocjujemy jeszcze z kilkoma potencjalnymi dostawcami" - dodał. Budowę infrastruktury Netia zamierza rozpocząć jeszcze w tym roku.

"Realistycznie żeby uzyskać pokrycie obejmujące 15-20 proc. ludności Polski potrzeba nam jakieś 12 miesięcy, ale celujemy w dużo wyższy poziom pokrycia - docelowo może 50 proc. ludności" - powiedział Mądalski.

Plany Netii zakładają, że w pierwszym pełnym roku działalności przychody samej Netii z telefonii trzeciej generacji wyniosą 100 mln zł, a w piątym roku 400 mln zł.

"Myślę, że pierwszy pełny rok, gdy będziemy oferować UMTS to będzie 2007 rok. Te przychody dotyczą sprzedaży wygenerowanej tylko przez Netię" - powiedział Mądalski.

Netia Mobile nie będzie posiadała własnej sieci sprzedawców. Wyłącznym bezpośrednim kanałem sprzedaży dla Netii Mobile ma być Netia. Jej sprzedaż skoncentruje się na klientach biznesowych. Partnerzy Netii w joint venture będą sprzedawali usługi Netii Mobile przez pośredników.

Usługi Netii Mobile mają być świadczone pod nową marką. Mądalski poinformował, że Netia nie wyklucza udziału w przetargu na częstotliwości GSM 1800, ale najpierw musi poznać warunki przetargu. Uzależnia to również od tego czy uda jej się zawrzeć umowy na świadczenie usług operatora wirtualnego z istniejącymi operatorami oraz czasu wprowadzenia narzuconego roamingu krajowego.

"Rozpoczęcie procedury przetargowej to obecnie kwestia bardziej tygodni niż miesięcy" - powiedział na wtorkowej konferencji prasowej prezes Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty Witold Graboś. Dodał, że URTiP chce do końca tego roku narzucić istniejącym na rynku operatorom komórkowym obowiązek roamingu krajowego, czyli udostępnienia swojej infrastruktury innym graczom.

Umowa wspólników Netii Mobile zawiera możliwość przekształcenia Netii Mobile w spółkę akcyjną nie wcześniej niż przed upływem dwóch lat od daty zawarcia umowy oraz możliwość wprowadzenia akcji Netii Mobile na giełdę po upływie trzech lat od daty zawarcia umowy.
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Reputacja przedsiębiorcy to jedno z kluczowych aktywów firmy. Tak uważa coraz więcej właścicieli firm w Polsce

Firmy w Polsce coraz częściej traktują reputację jako kapitał, który warto chronić, nawet kosztem wyników finansowych. To po części efekt walki stereotypu przedsiębiorcy, który chce osiągać zyski za wszelką cenę. Jest on wciąż głęboko zakorzeniony w świadomości społecznej.

Sztuczna inteligencja. McKinsey: Tylko 1 proc. menedżerów określa wdrożenia AI w swoich organizacjach jako dojrzałe

Choć zastosowanie gen-AI w 2024 r. znacząco wzrosło, a 78 proc. respondentów deklarowało w ub.r. użycie co najmniej jednej funkcji biznesowej tego rozwiązania w porównaniu do 55 proc. rok wcześniej, to jedynie 1 proc. menedżerów określa wdrożenie AI w ich w organizacjach jako dojrzałe.

Obligacje korporacyjne: wciąż wysoki popyt u inwestorów

W pierwszym kwartale tego roku emitenci przeprowadzili cztery publiczne emisje obligacji korporacyjnych o wartości 286,5 mln zł. Popyt inwestorów ponownie przekroczył wartość emisji i wyniósł 747 mln zł, a średni poziom redukcji dla emisji sięgnął 44 proc.

Przedsiębiorcy na całym świecie już nie patrzą w przyszłość optymistycznie

Spada poziom optymizmu przedsiębiorców na świecie. Powodem niepewność i nieprzewidywalność w globalnym handlu i wysokie stopy procentowe, tak wynika z przeprowadzonego przez Dun & Bradstreet badania na próbie ponad 10 tys. przedsiębiorców.

REKLAMA

Wystawianie faktur przez freelancerów w 2025 r. Zasady, narzędzia, terminy, opłaty, najczęstsze błędy przy wystawianiu faktur

Praca freelancera daje dużą swobodę – pozwala samodzielnie zarządzać czasem, projektami i klientami. Z tą niezależnością wiąże się jednak także odpowiedzialność za kwestie formalne, takie jak wystawianie faktur. Kto może wystawiać faktury jako freelancer? Co powinno znaleźć się na fakturze? Jakie są najczęstsze błędy?

Susza rolnicza może w tym roku być wcześniej

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej prognozuje, że susza rolnicza może w tym roku rozwinąć się wcześniej. W raporcie podał także, ze prognozy dotyczące opadów są optymistyczne.

Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

REKLAMA

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA