REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Więcej pracy dla specjalistów

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Mimo dużego bezrobocia, poprawia się sytuacja wielu branż, rośnie także liczba ofert pracy dla specjalistów z wyższym wykształceniem. Taki jest wniosek z raportu „Rynek pracy specjalistów”, przygotowanego przez portal internetowy Pracuj.pl.
Specjaliści z wyższym wykształceniem poszukiwani są szczególnie w przemyśle ciężkim, co zdaniem Przemysława Gacka, prezesa Pracuj.pl, jest wynikiem zwiększonej liczby inwestycji w Polsce. Oprócz przemysłu ciężkiego największą liczbą ofert może pochwalić się handel, przemysł lekki oraz telekomunikacja i zaawansowane technologie.

W przemyśle farmaceutycznym oraz w branży IT bezwzględna liczba ofert pracy wzrosła niemal dwukrotnie w stosunku do I kwartału 2005 r. To doskonały wynik pokazujący, jak bardzo obie branże rozwinęły się w ostatnim roku.

REKLAMA

Wszystkie zawody do góry

REKLAMA

Podobnie jak na początku roku, nadal najłatwiej znaleźć pracę w sprzedaży detalicznej i hurtowej – pochodzi stąd co dziewiąte ogłoszenie. Nieznaczny spadek zanotowała branża „inżynieria, konstrukcje, technologie” – choć wzrosła bezwzględna liczba ofert, procentowy udział tej branży w całkowitej liczbie ofert pracy spadł z 10,4 proc. do 8,8 proc.

Największy – bo niemal dwukrotny – wzrost bezwzględnej liczby ofert pracy miał miejsce w działach obsługi klienta i call center. Nadal pochodzi stąd co dwudzieste ogłoszenie. Duży wzrost liczby ofert pracy odnotowano także w zawodach związanych z informatyką, finansami i ekonomią oraz produkcją. Procentowy udział większości zawodów w całkowitej liczbie ofert pracy nie uległ większym zmianom.

Coraz mniej pracy w stolicy

REKLAMA

– Coraz więcej różnych inwestycji zostaje ulokowanych poza stolicą – mówi prezes P. Gacek. – Sprawia to, że liczba ogłoszeń skierowanych do województwa mazowieckiego stale maleje na tle wszystkich ofert pracy. Pochodzi stąd już tylko co szóste ogłoszenie. Tymczasem w I kwartale 2005 roku dla Warszawy przeznaczona była co piąta oferta, a w 2004 r. – co czwarta. Zdaniem P. Gacka, zagraniczne firmy coraz częściej lokują w Polsce swoje centra obsługi klientów poza Warszawą, powstają także specjalizujące się w tej dziedzinie firmy – a to sprawia, że coraz więcej kandydatów poszukuje się do działów obsługi klienta i call center.

Oznacza to także, że coraz łatwiej znaleźć pracę w pozostałych województwach. W stawce przodują województwa śląskie, wielkopolskie, dolnośląskie oraz małopolskie. Szczególnie w przypadku województwa śląskiego widać, jak znacząco wzrosła liczba ofert – od stycznia do końca marca mieszkańcy tego województwa mogli wybierać spośród 629 ofert. W II kwartale – już spośród 1049 ogłoszeń. Procentowy udział wszystkich województw w całkowitej liczbie ofert pracy zwiększył się kosztem województwa mazowieckiego. 

 Grzegorz Kozyra

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

Ponad 156 mln zł na zagraniczną ekspansję firm! PARP ogłasza wyniki naboru "Promocja marki innowacyjnych MŚP"

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) opublikowała wyniki naboru w konkursie „Promocja marki innowacyjnych MŚP”, realizowanym w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG). Wsparcie trafi do 183 projektów na łączną kwotę ponad 156 mln zł, które pomogą polskim przedsiębiorstwom w promocji produktów i usług na rynkach międzynarodowych.

Kim jest rzecznik patentowy i jak wspiera przedsiębiorców?

Do 5 września trwa nabór na aplikację rzecznikowską. To ścieżka kariery m.in. dla absolwentów kierunków prawniczych, technicznych i ścisłych. Problem w tym, że wielu studentów nie ma świadomości, że taki zawód zaufania publicznego istnieje i jaka jest jego rola. W Polsce jest dziś 1 tys. rzeczników patentowych.

Weto prezydenta dla ustawy wiatrakowej a weto dla ustawy o deregulacji w energetyce

Jakie znaczenie ma weto prezydenta dla ustawy wiatrakowej? Najbardziej poszkodowani są mieszkańcy posiadający domy w bezpośrednim sąsiedztwie farm wiatrowych. Mieli otrzymać nawet do 20 tys. zł do podziału dla mieszkańców posiadających nieruchomości w promieniu 1 km od turbiny. Natomiast bardziej problematyczne dla rozwoju OZE jest weto dla Ustawy o deregulacji w energetyce.

REKLAMA

Poławianie pereł. W jaki sposób łączyć technologię z autentycznością, by pozyskiwać jak najlepszych kandydatów?

Wyobraź sobie świat, w którym rekrutacja to już nie tylko „polowanie” na talenty, lecz dynamiczny ekosystem przewidywania i kreowania przyszłości organizacji. To scena, na której algorytmy AI nie tylko analizują CV, ale z chirurgiczną precyzją tropią osoby, które za moment zmienią rolę. Czy rekruterzy są gotowi na to, by wykorzystać potencjał AI mądrze, z korzyścią zarówno dla firmy, jak i kandydata?

Fundusz Bezpieczeństwa i Obronności oraz Spółka Specjalnego Przeznaczenia. Ważne zmiany dla polskiej gospodarki i przedsiębiorców [PROJEKT]

W obliczu dynamicznych zmian geopolitycznych i rosnących zagrożeń dla stabilności europejskiej, Polska podejmuje zdecydowane kroki w kierunku wzmocnienia swojej odporności. Jednym z najważniejszych elementów tej strategii jest powołanie Funduszu Bezpieczeństwa i Obronności – inicjatywy, która nie tylko odpowiada na wymogi Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO), ale także stanowi istotny element w budowaniu nowoczesnej, bezpiecznej i innowacyjnej gospodarki.

Dlaczego warto posiadać konto bankowe za granicą?

Wielu przedsiębiorców w Polsce skupia się na bieżącym prowadzeniu biznesu, dbając o sprzedaż, marketing czy rozwój produktów. Jednak nie zawsze równie dużą wagę przykładają do kwestii związanych z bezpieczeństwem finansowym firmy. W praktyce to właśnie sprawy bankowe i podatkowe mogą przesądzić o stabilności przedsiębiorstwa, a nawet o jego być albo nie być.

Jak chronić tajemnicę przedsiębiorstwa transportowego? Co zrobić w przypadku naruszenia poufności?

Współczesny rynek transportowy charakteryzuje się rosnącą konkurencją, wysoką dynamiką zmian oraz presją na efektywność kosztową. Przedsiębiorstwa działające w tym sektorze muszą nie tylko inwestować we flotę, nowoczesne technologie i kwalifikacje pracowników, ale także skutecznie chronić informacje, które stanowią o ich przewadze rynkowej.

REKLAMA

Tańsze tankowanie od września – ORLEN wprowadza nową promocję dla kierowców

Od 1 września 2025 roku na stacjach ORLEN w całej Polsce rusza nowa akcja promocyjna. Kierowcy mogą liczyć na zniżki nawet do 20 zł przy jednym tankowaniu, a co ważne – promocja obowiązuje codziennie, przez cały miesiąc. To kontynuacja wakacyjnych rabatów, ale w nieco innej, bardziej elastycznej formie.

Czy firmy wolą pozyskiwać nowych klientów czy utrzymywać relacje ze starymi?

Trzy czwarte firm w Europie planuje zwiększyć wydatki na narzędzia lojalnościowe, jak karty podarunkowe. W Polsce tylko 4% firm B2B stawia na budowanie relacji w marketingu, co – zdaniem ekspertów – jest niewykorzystanym potencjałem, zwłaszcza przy rosnących kosztach pozyskania klientów.

REKLAMA