reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Minister nauki podpisał rozporządzenie o e-fakturach

Minister nauki podpisał rozporządzenie o e-fakturach

Minister nauki i informatyzacji prof. Michał Kleiber podpisał rozporządzenie resortu finansów o e-fakturach. Rozporządzenie wprowadza do polskiego prawa instytucję faktury elektronicznej (e-faktury), która może być wysyłana przez internet.

Według rozporządzenia, każda e-faktura musiałaby zostać podpisana za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Jak powiedział Kleiber, rozporządzenie trafi teraz do Rządowego Centrum Legislacji i prawdopodobnie zostanie opublikowane w przyszłym tygodniu.



"Bardzo nam zależało, by w Polsce upowszechnić stosowanie podpisu elektronicznego, zwłaszcza bezpiecznego (kwalifikowanego - PAP). Wierzę głęboko, że rozporządzenie przyczyni się do tego, że wiele osób zacznie taki podpis stosować" - powiedział Kleiber. Dodał, że o szczegółach poinformuje po publikacji rozporządzenia.



Minister nauki zaznaczył, że "po pewnym czasie" wystąpi do resortu finansów o ocenę stosowania e-faktur i podpisu elektronicznego; na jej podstawie podejmie odpowiednie kroki.



Wiceminister finansów Jarosław Neneman podpisał rozporządzenie o e-fakturach pod koniec czerwca; jednak wymagało ono także podpisu ministra nauki. Przeciwko zastosowaniu przy e-fakturach kwalifikowanego podpisu elektronicznego protestowała Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji (PIIT).



Prezes Izby Wacław Iszkowski powiedział w czerwcu, że według niego, to przedsiębiorcy powinni mieć możliwość wyboru, w jaki sposób chcą podpisać e-fakturę.



"Powinni mieć możliwość wyboru: czy chcą stosować podpis zwykły przy fakturach na niskie kwoty, czy też kwalifikowany - przy fakturach na wysokie kwoty. Dodatkowo trudno sobie wyobrazić stosowanie kwalifikowanego podpisu, gdy firma wysyła co miesiąc dużą ilość faktur za usługi o charakterze masowym" - powiedział Iszkowski.



Podpis elektroniczny pozwala na potwierdzanie autentyczności dokumentu i tożsamości jego nadawcy przy wymianie informacji drogą elektroniczną.



Istnieją dwa rodzaje e-podpisu: zwykły i bezpieczny. Ten drugi musi mieć certyfikat, wydawany przez centrum certyfikacji, który dodatkowo potwierdza autentyczność danych nadawcy. Jego stosowanie jest droższe.

reklama

Czytaj także

Źródło:

PAP
VAT 2021. Podatki część 239.90 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Dotacje dla firm

reklama

Eksperci portalu infor.pl

E-Kancelaria Grupa Prawno-Finansowa sp. z o. o.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »

reklama
reklama
reklama