REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Obniżyć VAT na ubranka dziecięce

REKLAMA

Komitet Inicjatywy Ustawodawczej "Nasze Dziecko" zaapelował we wtorek do marszałka Sejmu Włodzimierza Cimoszewicza o przyspieszenie prac nad obywatelskim projektem ustawy przywracającej 7-proc. stawkę VAT na ubranka dziecięce.
Projekt został złożony w Sejmie w grudniu ubiegłego roku.

"Obniżenie stawki VAT-u na ubranka dziecięce, to olbrzymia ulga dla większości polskich rodzin" - czytamy w apelu.

Obecnie stawka ta wynosi 22 proc.

"Pragniemy przypomnieć Panu Marszałkowi, że dbałość o rodzinę jest jednym z najważniejszych konstytucyjnych obowiązków państwa, podobnie jak prawo społeczeństwa do wyrażania swoich oczekiwań wobec władzy poprzez instytucję inicjatywy ustawodawczej" - oświadczyli członkowie Komitetu.

W apelu zakwestionowano szacunki rządowe, według których przywrócenie niższego VAT-u na ubranka dla dzieci oznaczałoby zmniejszenie dochodów budżetowych o kwotę rzędu 170-225 mln zł. Obniżka VAT-u - uważa Komitet "Nasze Dziecko" - spowoduje wzrost popytu, produkcji i zatrudnienia, wywrze zatem pozytywny wpływ na gospodarkę.

"Wbrew obawom rządu odnośnie sprzeczności z prawem unijnym, w wielu krajach UE na ubranka dla dzieci obowiązuje nie podważana przez Komisję Europejską preferencyjna stawka VAT - w Luksemburgu wynosi ona 3 proc., a w Wielkiej Brytanii i Irlandii - nawet 0 proc." - czytamy w apelu.

Komitet skrytykował też 7-proc. stawkę VAT, jaką obłożone są prezerwatywy.

"Rząd określający siebie jako prorodzinny nie podważa istnienia preferencji podatkowych na prezerwatywy. W trosce o bilans budżetu i dobro polskich rodzin, proponujemy obniżenie VAT na ubranka dziecięce, kosztem podwyższenia na kondomy" - zasugerował Komitet "Nasze Dziecko".

Obywatelski projekt ustawy poparło 117 tys. osób, po pierwszym czytaniu w marcu tego roku projekt skierowano do Komisji Finansów Publicznych. Ostatnie posiedzenie Sejmu tej kadencji ma odbyć się w dniach 26-29 lipca.
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA