REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Biura podróży kuszą turystów

REKLAMA

Tegoroczny sezon letni może być jednym z najlepszych od kilku lat dla zagranicznej turystyki wyjazdowej. Ceny wycieczek do wielu krajów spadły o 25-30 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Powodem jest utrzymujący się od miesięcy korzystny kurs euro i dolara w stosunku do złotego.
Biura podróży szacują, że w tym roku cały rynek wzrośnie o ok. 15 proc. Instytut Turystyki spodziewa się także większej liczby podróży krajowych, ale w tym przypadku wiele zależy od pogody.

Powiększyliśmy ofertę na lato 2005. Ceny wakacji w zależności od wyboru miejsca zmniejszyły się nawet o 300 zł od osoby. Przykładowo, za wypoczynek na Krecie – za ten sam hotel 4-gwiazdkowy z 2 posiłkami – który kosztował w ub.r. 2500 zł, teraz zapłacimy 1899 zł – a więc obniżka sięga w tym wypadku 24 proc. – mówi Joanna Sosnowska, dyrektor marketingu Scan Holiday.

W I kwartale straż graniczna zanotowała ogółem 8,2 mln odpraw Polaków wyjeżdżających za granicę, o 4 proc. więcej niż przed rokiem. Prognozy dotyczące tegorocznego sezonu letniego są bardzo optymistyczne.

– W okresie styczeń – marzec 2005 roku nasze biuro odnotowało rekordowy wzrost zainteresowania zagranicznymi wyjazdami wakacyjnymi. Dobre wyniki spowodowane są przede wszystkim wysokim kursem złotego w stosunku do euro, zniesieniem VAT od imprez turystycznych organizowanych przez zagranicznych operatorów oraz lepszą koniunkturą w branży po wejściu Polski do Unii Europejskiej – wyjaśnia Joanna Sosnowska.

– Mamy nadzieję, że sezon będzie dobry. Teraz jesteśmy w okresie stagnacji, jaka przypada na maj i czerwiec. Najwięcej turystów pojawi się w biurach, jak co roku, na przełomie lipca i sierpnia. Polskim rynkiem rządzi cena, dlatego wiele osób szuka promocyjnych obniżek, ale w tym roku ceny i tak są niskie. Dzieje się tak dlatego, że kurs euro i dolara obniżył się znacznie w stosunku do ubiegłego roku. Biura, które założyły wyższe ryzyko kursowe, mogą teraz organizować promocje cenowe – mówi Andrzej Studnicki, dyrektor centrum turystyki wyjazdowej BP Orbis Travel.

Do niedawna większość Polaków polowała na atrakcyjne oferty wakacyjnych wyjazdów, tzw. last minute, wykupując je w ostatniej chwili – na dzień, tydzień lub na miesiąc przed terminem podróży. W tym roku tendencja ta zaczęła się odwracać na rzecz wcześniejszych rezerwacji. Wszystko to pozwoliło tour-operatorom obniżyć ceny wyjazdów nawet o 30 proc. Wysokość obniżek zależy od wielu czynników, ale największy wpływ ma korzystny kurs euro, ponieważ tour-operatorzy w tej walucie dokonują większości rozliczeń z kontrahentami w krajach europejskich. Marek Markiewicz, wiceprezes BP TRIADA, twierdzi jednak, że tańsze o 20 proc. niż rok temu euro nie znaczy, że można było o tyle samo obniżyć ceny.

Według Andrzeja Studnickiego ceny zagranicznych wycieczek są i będą niższe niż w ub.r., co spowoduje, że więcej Polaków zdecyduje się spędzić urlop w egzotycznych krajach. Zdaniem Michała Kolankiewicza z biura podróży Gromada, także wiecej osób zdecyduje się na wypoczynek w Polsce, ponieważ krajowa oferta z roku na rok jest coraz lepsza. – Największym problemem ciągle pozostaje aura, która nagle w środku sezonu może spowodować lawinowe zwroty wykupionych wczasów. Ceny ofert krajowych w większości nie uległy zmianie w stosunku do ubiegłego sezonu – twierdzi Michał Kolankiewicz.
Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

Anita Skiba


Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA