REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Prawo telekomunikacyjne. informacje o abonentach tp

REKLAMA

Osoby dzwoniące na informację telefoniczną Telekomunikacji Polskiej S.A. nie mogą otrzymać poszukiwanego numeru telefonu, w sytuacji gdy nie są w stanie podać pełnego adresu abonenta.
Spółka wyjaśnia to koniecznością ochrony danych osobowych, choć paradoksalnie ten sam numer telefonu możemy bez problemu uzyskać z książki telefonicznej.

REKLAMA

Docierają do nas skargi osób, które nie mogły uzyskać informacji w biurze numerów TP, gdyż nie znały pełnego adresu danej osoby lub instytucji. Jeśli dzwoniący wie, że, przykładowo, Jan Kowalski mieszka w Warszawie przy ul. Jasnej 5, ale nie zna jego numeru mieszkania, konsultanci z informacji TP nie podadzą mu numeru telefonu. Nawet jeśli przy ul. Jasnej mieszka tylko jeden Kowalski. Nasi czytelnicy są oburzeni taką praktyką, tym bardziej że połączenie z biurem numerów TP jest droższe niż zwykła rozmowa – kosztuje 1,42 zł, a jeśli dzwoniący korzysta z automatu telefonicznego TP – zużywa 3 impulsy z karty. Takie działania Telekomunikacji są niezrozumiałe przede wszystkim w świetle tego, że każdy z nas może przecież bez problemu odnaleźć szukany telefon w książce telefonicznej. Jeśli będzie tam trzech Kowalskich przy ul. Jasnej – to, mając tylko numer domu, z dużym prawdopodobieństwem wybierzemy właściwego.

REKLAMA

Takie działanie Telekomunikacji Polskiej wynika z wewnętrznych regulacji spółki, które ta uzasadnia ochroną danych osobowych. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2002 r. nr 101, poz. 926) stanowi, że przetwarzanie danych jest dopuszczalne m.in. wówczas, gdy jest to niezbędne dla zrealizowania uprawnienia lub spełnienia obowiązku wynikającego z przepisu prawa. – Dlatego udzielanie informacji o numerach abonentów TP czy innych przedsiębiorców telekomunikacyjnych, należy rozpatrywać na gruncie przepisów szczególnych – prawa telekomunikacyjnego i wydanych do niego rozporządzeń – mówi Małgorzata Kałużyńska-Jasak, rzecznik prasowy Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.

REKLAMA

I właśnie na przepisy prawa telekomunikacyjnego powołuje się TP S.A., argumentując, że zgodnie z ustawą, tajemnica telekomunikacyjna obejmuje w szczególności dane dotyczące użytkowników. Co do zasady, obowiązek zachowania tajemnicy telekomunikacyjnej zostaje naruszony w razie ujawnienia lub przetwarzania danych objętych tajemnicą. Takie dane mogą być udostępniane m.in. wówczas, gdy dotyczą usługi świadczonej użytkownikowi albo są niezbędne do jej wykonania (chodzi tu więc wyłącznie o użytkownika telefonu, a nie osobę trzecią, dzwoniącą do biura numerów). Zdaniem TP S.A., numer telefonu w zestawieniu z nazwiskiem, imieniem i dokładnym adresem umożliwia jednoznaczną identyfikację abonenta indywidualnego – tak więc stanowi dane osobowe, podlegające ochronie prawnej.

Trudno uznać za racjonalne rozwiązanie, choćby uzasadnione prawnie, zgodnie z którym udzielenie tej samej informacji jest nielegalne przez telefon, a legalne – na podstawie książki telefonicznej.

Ewa Usowicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA