REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kablówki nie chcą podwyżek

REKLAMA

Około 18 milionów złotych rocznie będą płacić operatorzy telewizji kablowych na rzecz Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, jeśli przyjęty zostanie projekt nowej ustawy o kinematografii.
Przedstawiciele stacji kablowych nie ukrywają, że koszty tych zmian poniosą w abonamencie odbiorcy kablówek.
W Polsce jest 5 milionów abonentów telewizji kablowych i ponad milion telewizji satelitarnej. Według wyliczeń Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Komunikacji Kablowej proponowana opłata na rzecz PISF w wysokości 1,5 proc. przychodu, może spowodować podwyżki abonamentu średnio o ok. 4 zł rocznie. – Jesteśmy podmiotami gospodarczymi i to kolejne opodatkowanie naszych przychodów z pewnością wpłynie na ceny abonamentu telewizyjnego.

To odbiorcy stacji kablowych, naszych usług telefonicznych i internetowych sfinansują w rezultacie Instytut Sztuki Filmowej. Najprostszym sposobem pozyskania tych pieniędzy jest podniesienie abonamentu o 1,5 proc. – przyznaje Tomasz Węgrzyński z Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Komunikacji Kablowej. Janusz Arciszewski – prezes Aster City Cable – dodaje, że ktoś za opodatkowanie telewizji kablowych będzie musiał zapłacić. Duże prawdopodobieństwo, że po kieszeni dostaną abonenci, bo opłaty pójdą w górę.

Właściciele telewizji kablowych są zaskoczeni, że te środki są wyciągane właśnie od nich. Janusz Straszewski – prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Komunikacji Kablowej przypomina, że operatorzy płacą już przecież tantiemy za prawa autorskie w wysokości 2,8 proc. od przychodu. Opłaty z tego tytułu wynoszą kilkadziesiąt milionów złotych rocznie. Ponadto jako podmioty świadczące usługi telekomunikacyjne operatorzy telewizji kablowych wnoszą opłaty na rzecz usługi powszechnej.

Wiceszef telewizji kablowej UPC Marek Sowa zwraca uwagę, że telewizje kablowe są podmiotami gospodarczymi, które mają długoletnie plany inwestycyjne. Jego zdaniem wprowadzenie z dnia na dzień nowego podatku dla właścicieli kablówek utrudni prowadzone z inwestorami rozmowy. Przedstawiciele izby twierdzą, że proponowane zmiany przełożą się na kilkuprocentowy spadek wartości poszczególnych stacji.

Operatorzy telewizji kablowych podkreślają, że takich opłat, jak te przewidziane w ustawie o kinematografii, nie ma nigdzie w Europie. Jedynie w belgijskiej Walonii operatorzy płacą 1,86 euro od abonenta rocznie na rzecz kinematografii i drugie tyle na rozwój telewizji lokalnych, ale są to opłaty dobrowolne.

Kilka kablówek przeprowadziło sondy, w których zapytano widzów o opinię na temat ewentualnych podwyżek. Z pierwszych danych wynika, że na podwyżki opłat za abonament nie zgadza się 97-98 proc. badanych.
Julita Wróbel


Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA