REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kablówki nie chcą podwyżek

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Około 18 milionów złotych rocznie będą płacić operatorzy telewizji kablowych na rzecz Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, jeśli przyjęty zostanie projekt nowej ustawy o kinematografii.
Przedstawiciele stacji kablowych nie ukrywają, że koszty tych zmian poniosą w abonamencie odbiorcy kablówek.
W Polsce jest 5 milionów abonentów telewizji kablowych i ponad milion telewizji satelitarnej. Według wyliczeń Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Komunikacji Kablowej proponowana opłata na rzecz PISF w wysokości 1,5 proc. przychodu, może spowodować podwyżki abonamentu średnio o ok. 4 zł rocznie. – Jesteśmy podmiotami gospodarczymi i to kolejne opodatkowanie naszych przychodów z pewnością wpłynie na ceny abonamentu telewizyjnego.

To odbiorcy stacji kablowych, naszych usług telefonicznych i internetowych sfinansują w rezultacie Instytut Sztuki Filmowej. Najprostszym sposobem pozyskania tych pieniędzy jest podniesienie abonamentu o 1,5 proc. – przyznaje Tomasz Węgrzyński z Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Komunikacji Kablowej. Janusz Arciszewski – prezes Aster City Cable – dodaje, że ktoś za opodatkowanie telewizji kablowych będzie musiał zapłacić. Duże prawdopodobieństwo, że po kieszeni dostaną abonenci, bo opłaty pójdą w górę.

Właściciele telewizji kablowych są zaskoczeni, że te środki są wyciągane właśnie od nich. Janusz Straszewski – prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Komunikacji Kablowej przypomina, że operatorzy płacą już przecież tantiemy za prawa autorskie w wysokości 2,8 proc. od przychodu. Opłaty z tego tytułu wynoszą kilkadziesiąt milionów złotych rocznie. Ponadto jako podmioty świadczące usługi telekomunikacyjne operatorzy telewizji kablowych wnoszą opłaty na rzecz usługi powszechnej.

Wiceszef telewizji kablowej UPC Marek Sowa zwraca uwagę, że telewizje kablowe są podmiotami gospodarczymi, które mają długoletnie plany inwestycyjne. Jego zdaniem wprowadzenie z dnia na dzień nowego podatku dla właścicieli kablówek utrudni prowadzone z inwestorami rozmowy. Przedstawiciele izby twierdzą, że proponowane zmiany przełożą się na kilkuprocentowy spadek wartości poszczególnych stacji.

Operatorzy telewizji kablowych podkreślają, że takich opłat, jak te przewidziane w ustawie o kinematografii, nie ma nigdzie w Europie. Jedynie w belgijskiej Walonii operatorzy płacą 1,86 euro od abonenta rocznie na rzecz kinematografii i drugie tyle na rozwój telewizji lokalnych, ale są to opłaty dobrowolne.

Kilka kablówek przeprowadziło sondy, w których zapytano widzów o opinię na temat ewentualnych podwyżek. Z pierwszych danych wynika, że na podwyżki opłat za abonament nie zgadza się 97-98 proc. badanych.
Julita Wróbel


Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sztuczna inteligencja. McKinsey: Tylko 1 proc. menedżerów określa wdrożenia AI w swoich organizacjach jako dojrzałe

Choć zastosowanie gen-AI w 2024 r. znacząco wzrosło, a 78 proc. respondentów deklarowało w ub.r. użycie co najmniej jednej funkcji biznesowej tego rozwiązania w porównaniu do 55 proc. rok wcześniej, to jedynie 1 proc. menedżerów określa wdrożenie AI w ich w organizacjach jako dojrzałe.

Obligacje korporacyjne: wciąż wysoki popyt u inwestorów

W pierwszym kwartale tego roku emitenci przeprowadzili cztery publiczne emisje obligacji korporacyjnych o wartości 286,5 mln zł. Popyt inwestorów ponownie przekroczył wartość emisji i wyniósł 747 mln zł, a średni poziom redukcji dla emisji sięgnął 44 proc.

Przedsiębiorcy na całym świecie już nie patrzą w przyszłość optymistycznie

Spada poziom optymizmu przedsiębiorców na świecie. Powodem niepewność i nieprzewidywalność w globalnym handlu i wysokie stopy procentowe, tak wynika z przeprowadzonego przez Dun & Bradstreet badania na próbie ponad 10 tys. przedsiębiorców.

Wystawianie faktur przez freelancerów w 2025 r. Zasady, narzędzia, terminy, opłaty, najczęstsze błędy przy wystawianiu faktur

Praca freelancera daje dużą swobodę – pozwala samodzielnie zarządzać czasem, projektami i klientami. Z tą niezależnością wiąże się jednak także odpowiedzialność za kwestie formalne, takie jak wystawianie faktur. Kto może wystawiać faktury jako freelancer? Co powinno znaleźć się na fakturze? Jakie są najczęstsze błędy?

REKLAMA

Susza rolnicza może w tym roku być wcześniej

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej prognozuje, że susza rolnicza może w tym roku rozwinąć się wcześniej. W raporcie podał także, ze prognozy dotyczące opadów są optymistyczne.

Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

REKLAMA

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

REKLAMA