Stolica sprzedana Amerykanom
REKLAMA
– Sieć i możliwości Stolicy jeszcze bardziej wzmocnią zdolność UPS do zaspokajania potrzeb klientów na bardzo dynamicznym i ciekawym rynku europejskim – powiedział Wolfgang Flick, prezes UPS Europe. – Usługi Stolicy będą wkrótce sprzedawane pod marką UPS, a połączenie naszych pakietów usług stworzy UPS jeszcze lepsze możliwości wspierania firm różnej wielkości w realizacji ich potrzeb, związanych z transportem przesyłek do i z Polski oraz na jej obszarze – dodał.
Stolica istnieje od 1993 r., zatrudnia ponad 2 tys. kurierów, ma ponad 40 oddziałów w Polsce, a w 2004 r. osiągnęła przychody w wysokości 64 mln USD. Mocne wejście Amerykanów na polski rynek usług kurierskich oznacza, że dotychczasowym liderom – DHL Express i TNT Express (szczególnie mocnym w lotniczych przesyłkach międzynarodowych) – przybył silny konkurent. Na rynku szacowanym na ok. 1 mld euro rocznie, o rocznym przyroście ponad 20 proc., szykują się więc kolejne przetasowania. Oprócz spektakularnego zakupu UPS, dotyczą głównie mniejszych firm. Grupa Pekaes, która w listopadzie ubiegłego roku weszła na giełdę, zamierza przejąć dwie takie firmy.
– Ich właścicielom przedstawiliśmy nasze wyceny. Jeśli zostaną zaakceptowane, to przystąpimy do badania finansowego – mówi Wacław Wojciechowski, członek zarządu. Grupa Pekaes, która na publicznej emisji akcji pozyskała 160 mln zł, zamierza na ten cel wydać ok. 40 mln zł, z tym że w grę wchodzi jeszcze trzecia firma zajmująca się przewozami mondalnymi (transport kontenerów koleją i statkami).
Jak powiedział prezes Jan Dalgiewicz, celem Pekaesu jest stworzenie grupy, która będzie oferować pełny wachlarz usług TSL, od koperty do kontenera. Na rynku usług kurierskich trwa więc konsolidacja, a wejście Polski do Unii tylko przyspieszyło ten proces.
REKLAMA
REKLAMA