REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

PKN dostał warunki przystąpienia do negocjacji

REKLAMA

Krajowy Międzyzwiązkowy Komitet Protestacyjny Związków Zawodowych (KMKPZZ) w PKN Orlen przekazał zarządowi spółki warunki przystąpienia do negocjacji w sprawie restrukturyzacji regionalnych jednostek organizacyjnych spółki, a wśród nich postulat wstrzymania całego procesu.
 Zarząd ma ustosunkować się do związkowego stanowiska najpóźniej do wtorku, 10 maja.

"Liczymy, że zarząd podejmie wreszcie merytoryczne negocjacje na temat całego programu restrukturyzacji regionalnych struktur spółki. Jeśli takie rozmowy miałyby się rozpocząć, to jest oczywiste, że nie mogą funkcjonować wdrażane już stopniowo decyzje. Chodzi nam o zawieszenie przez zarząd tych działań na okres negocjacji" - powiedział Walenty Cywiński, szef NSZZ "Solidarność" w Grupie Orlen, wchodzącej w skład KMKPZZ.

Dodał, że w przypadku gdyby zarząd PKN Orlen nie przystąpił do negocjacji obejmujących wszystkie zagadnienia związane z projektem restrukturyzacyjnym jednostek regionalnych, protestujący związkowcy zorganizują pikietę przed siedzibą spółki, a następnie referendum strajkowe.

W piątkowym komunikacie protestujący związkowcy oświadczyli, iż oprócz wstrzymania całego procesu restrukturyzacyjnego jednostek regionalnych, warunkami umożliwiającymi podjęcie rozmów z zarządem jest m.in.: wstrzymanie naboru pracowników do mających powstać nowych struktur spółki oraz ustalenie szczegółowego harmonogramu negocjacji.

Przeciwko planom restrukturyzacji i likwidacji obecnych 12 Regionalnych Jednostek Organizacyjnych (RJO) PKN Orlen we wszystkich oddziałach terenowych spółki na terenie kraju trwa od 11 kwietnia akcja protestacyjna zorganizowana przez Międzyzakładową Organizację Związkową NSZZ "Solidarność" PKN Orlen SA i Grupa Orlen oraz Sekcję Krajową Związków Zawodowych Pracowników Polskiego Koncernu Naftowego SA. Protest poparła Międzyzakładowa Komisja Związkowa NSZZ "Solidarność" oraz Komisja Międzyzakładowa "Solidarność 80" PKN Orlen.

Akcja polega na oflagowaniu budynków koncernu. PKN Orlen posiada 12 RJO, które utworzono w lipcu 2000 roku. W ich skład weszły wtedy m.in. Regionalne Biura Handlu Detalicznego i Regionalne Biura Handlu Hurtowego i Logistyki. Jednocześnie zlikwidowano wówczas 17 istniejących wcześniej oddziałów krajowych spółki. RJO posiadają status samodzielnych pracodawców.

Według przygotowanego przez zarząd PKN Orlen projektu restrukturyzacji, istniejące obecnie struktury regionalne mają zostać zamienione na trzy regiony handlu detalicznego w Łodzi, Katowicach i Poznaniu oraz pięć regionów handlu hurtowego. Zlikwidowanych ma zostać 327 regionalnych stanowisk pracy, w większości kierowniczych.

Dla zwalnianych pracowników z regionów spółki w ramach programu restrukturyzacji przygotowano pakiety osłonowe. Protestujący przeciwko takiej formie restrukturyzacji związkowcy PKN Orlen, obawiają się, iż pracę w regionach może stracić około 500 osób. Ich zdaniem, proponowane przez zarząd zmiany nie mają uzasadnienia biznesowego, nie przekładają się na realizowany plan rozwoju sprzedaży paliw, nie mają też żadnego wpływu na zwiększenie przez spółkę udziału w krajowym rynku tego sektora.

PKN przeznaczył 70 mln zł na zaplanowaną na lata 2005-06 restrukturyzację spółki, w tym na restrukturyzację struktur regionalnych, która zgodnie z harmonogramem ma się rozpocząć 1 lipca. Przekształcenia służb terenowych przynieść mają rocznie 26,9 mln zł oszczędności, przy 122,4 mln zł wydanych na ten cel w 2004 roku.

W 2003 roku własny plan restrukturyzacji struktur regionalnych PKN Orlen przygotował ówczesny zarząd spółki kierowany przez Zbigniewa Wróbla. Przeciwko projektowi zaprotestowała wtedy część zakładowych związków zawodowych, w tym "Solidarność". Ostatecznie do restrukturyzacji nie doszło.
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Posiadanie własnej firmy to plan na przyszłość ponad 80 proc. młodych w wieku 8-14 lat

    Młode pokolenie już zarabia. Ma też sprecyzowane plany dotyczące tego, co chce robić w przyszłości. I tak, 81 proc. osób z Polski w wieku 8-14 lat chce posiadać przedsiębiorstwo, prowadzić małą firmę albo mieć poboczny biznes. Pracę dla kogoś innego wybrałoby natomiast 11 proc. badanych.

    Szef OPZZ: dodatkowe niedziele handlowe w grudniu zaskoczeniem dla pracowników

    Wprowadzenie dodatkowych niedziel handlowych jest zaskoczeniem dla pracowników, którzy niemal w ostatniej chwili dowiadują się, że muszą stawić się do pracy 10 i 17 grudnia - powiedział PAP przewodniczący Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych Piotr Ostrowski.

    Nawet 130 - z tylu różnych aplikacji SaaS korzystały firmy w 2022 r.

    Rosnący poziom cyfryzacji i powszechny model pracy rozproszonej niesie duże wyzwania związane z ochroną danych poufnych i wrażliwych. W 2022 r. firmy korzystały przeciętnie nawet ze 130 różnych aplikacji SaaS. Jak zapewnić ochronę danych poufnych w tak rozbudowanym środowisku?

    Jak karty podarunkowe mogą uchronić przed poświątecznym spadkiem sprzedaży

    Karta podarunkowa jako narzędzie generowania przychodów? Jak najbardziej. Specjaliści od marketingu nie mają wątpliwości, że nowoczesne technologie wykorzystywane w kartach mogą być kluczem do zwiększania lojalności klientów i zapewniania stałego źródła dochodów. 

    REKLAMA

    Zaskakujący rok na giełdzie. Czego spodziewać się na ostatniej prostej 2023 r.?

    To był zaskakujący rok dla rynków, wyjątkowo pomyślny. Zwłaszcza biorąc pod uwagę widmo recesji, które groziło nam jeszcze na jego początku. Czy ostatnie tygodnie roku znów są obiecujące dla giełdy?

    Branża gastronomiczna chętnie korzysta z nowych technologii. Kody QR zamiast tradycyjnego menu będą już standardem?

    Nowe technologie napędzają branżę gastronomiczną. Usprawniają pracę, zmniejszają marnowanie produktów, ułatwiają kontakt z klientem. Rozwój będzie postępował i digitalizacja to jeden z najważniejszych kierunków w rozwoju tego biznesu.

    Firmy nie są zainteresowane ulgą B+R? A może nie wiedzą, że mogą skorzystać

    Ulga B+R. Dane dotyczące wybranych ulg z rozliczenia PIT za 2022 rok są zaskakujące. W porównaniu z rokiem wcześniejszym, skorzystano z ponad 36% mniej odliczeń zmniejszających podstawę opodatkowania z tytułu kosztów uzyskania przychodów, poniesionych na działalność badawczo-rozwojową. Jak komentują to eksperci?

    Wzrost płacy minimalnej: pracodawcy będą ciąć koszty a pracownicy stracą zapał do pracy?

    Wzrost płacy minimalnej w 2024 r. będzie wyzwaniem dla przedsiębiorców. Niektórzy eksperci prognozują, że paradoksalnie może wpłynąć negatywnie na nastroje pracowników i spowodować kolejne podwyżki. 

    REKLAMA

    Akcje, obligacje, giełda, rynek kapitałowy – komentarz rynkowy - listopad 2023 r. Jak rynek zareagował na wynik wyborów?

    W listopadowym komentarzu rynkowym eksperciVIG/C-QUADRAT TFI sprawdzają jak zachowują się obligacje korporacyjne oraz skarbowe w aktualnym otoczeniu makroekonomicznym; zastanawiają się, czy rynki akcji mogą kontynuować wzrosty z początku listopada. A także analizują jak wynik wyborów przełożył się na krajowy rynek akcji. 

    Złota jesień dla branży reklamowej. Politycy dali zarobić. Nowe trendy w bilboardach

    Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej w 2023 roku owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę formę reklamy najczęściej wybierają firmy z sektora handlowego. To on stoi za najbardziej kreatywnymi rozwiązaniami i inwestycjami w cyfrową część reklamy zewnętrznej. 

    REKLAMA