REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pośrednicy w opłacaniu rachunków zakładają izbę gospodarczą

REKLAMA

Firmy, które pośredniczą w opłacaniu rachunków, zakładają ogólnopolską izbę gospodarczą. Izba ma walczyć o rozwiązania prawne dla tej branży i poprawić jej wizerunek.
Pośrednicy w opłacaniu rachunków za prąd, gaz i inne media mają w ostatnich miesiącach czarną serię. W marcu br. upadła firma MM w Łodzi, zostawiając wielu klientów z nieuregulowanymi rachunkami sięgającymi nawet kilkuset złotych. Pod koniec 2004 r. prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał Grupę Finansowo-Handlową NOVA z Gdańska, działającą przez sieć punktów Multikasa, która oszukała ok. 1500 osób. Ponieważ wpłaty nie trafiały na konta wierzycieli (głównie zakładów energetycznych, gazowni czy firm telekomunikacyjnych), oszukani klienci muszą jeszcze raz opłacić rachunki. Inaczej wygląda sytuacja, gdy płacimy na poczcie i w bankach. Z tymi podmiotami pośrednicy wygrywają jednak niższymi prowizjami.

REKLAMA

A jest o co walczyć, bo – według szacunkowych danych – rynek masowych płatności to ok. 50 mln rachunków miesięcznie. Pośrednicy mają obecnie ok. 10 proc. rynku, ale do 2007 r. chcą obsługiwać 25 proc. tego typu płatności. Istnieje już 1300-1500 punktów kasowych, które obsługują nawet 5 mln transakcji miesięcznie na sumę ok. 600 mln zł. Branża jest jednak zróżnicowana – obok siebie działają giganci mający w sieciach po kilkadziesiąt punktów i tworzący fundusze gwarancyjne na zabezpieczenie ewentualnych roszczeń klientów, ale też wiele małych, pojedynczych punktów. Nikt nie kontroluje, w jaki sposób prowadzona jest w nich obsługa klientów, czy są reklamacje i jak są załatwiane, jaka jest kondycja finansowa tych firm itp. – Coraz ważniejsza staje się zatem potrzeba prawnego uregulowania rynku pośrednictwa opłat – uważa Mariusz Kloc z firmy EuroKasa, p.o. rzecznika prasowego nowej izby.

REKLAMA

Dlatego branża postanowiła przejść do ofensywy i utworzyć ogólnopolską izbę gospodarczą. Spotkanie założycielskie odbyo się w sobotę w Warszawie. – Firmy, które się już zadeklarowały, zrzeszają ok. 700 podmiotów – mówi M. Kloc. Chodzi o liczbę punktów oraz franczyzobiorców (część firm działa bowiem w systemie franczyzy). Mariusz Kloc podkreśla, że izba chce zrzeszać firmy, które starają się tworzyć fundusze gwarancyjne, kontrolują agentów, których zatrudniają, ustanawiają stosowne zabezpieczenia finansowe (np. weksle) i gwarantują szybkie przelewy pieniędzy klientów. Izba miałaby upowszechniać te standardy wśród całej branży.


Michał Kosiarski
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Posiadanie własnej firmy to plan na przyszłość ponad 80 proc. młodych w wieku 8-14 lat

    Młode pokolenie już zarabia. Ma też sprecyzowane plany dotyczące tego, co chce robić w przyszłości. I tak, 81 proc. osób z Polski w wieku 8-14 lat chce posiadać przedsiębiorstwo, prowadzić małą firmę albo mieć poboczny biznes. Pracę dla kogoś innego wybrałoby natomiast 11 proc. badanych.

    Szef OPZZ: dodatkowe niedziele handlowe w grudniu zaskoczeniem dla pracowników

    Wprowadzenie dodatkowych niedziel handlowych jest zaskoczeniem dla pracowników, którzy niemal w ostatniej chwili dowiadują się, że muszą stawić się do pracy 10 i 17 grudnia - powiedział PAP przewodniczący Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych Piotr Ostrowski.

    Nawet 130 - z tylu różnych aplikacji SaaS korzystały firmy w 2022 r.

    Rosnący poziom cyfryzacji i powszechny model pracy rozproszonej niesie duże wyzwania związane z ochroną danych poufnych i wrażliwych. W 2022 r. firmy korzystały przeciętnie nawet ze 130 różnych aplikacji SaaS. Jak zapewnić ochronę danych poufnych w tak rozbudowanym środowisku?

    Jak karty podarunkowe mogą uchronić przed poświątecznym spadkiem sprzedaży

    Karta podarunkowa jako narzędzie generowania przychodów? Jak najbardziej. Specjaliści od marketingu nie mają wątpliwości, że nowoczesne technologie wykorzystywane w kartach mogą być kluczem do zwiększania lojalności klientów i zapewniania stałego źródła dochodów. 

    REKLAMA

    Zaskakujący rok na giełdzie. Czego spodziewać się na ostatniej prostej 2023 r.?

    To był zaskakujący rok dla rynków, wyjątkowo pomyślny. Zwłaszcza biorąc pod uwagę widmo recesji, które groziło nam jeszcze na jego początku. Czy ostatnie tygodnie roku znów są obiecujące dla giełdy?

    Branża gastronomiczna chętnie korzysta z nowych technologii. Kody QR zamiast tradycyjnego menu będą już standardem?

    Nowe technologie napędzają branżę gastronomiczną. Usprawniają pracę, zmniejszają marnowanie produktów, ułatwiają kontakt z klientem. Rozwój będzie postępował i digitalizacja to jeden z najważniejszych kierunków w rozwoju tego biznesu.

    Firmy nie są zainteresowane ulgą B+R? A może nie wiedzą, że mogą skorzystać

    Ulga B+R. Dane dotyczące wybranych ulg z rozliczenia PIT za 2022 rok są zaskakujące. W porównaniu z rokiem wcześniejszym, skorzystano z ponad 36% mniej odliczeń zmniejszających podstawę opodatkowania z tytułu kosztów uzyskania przychodów, poniesionych na działalność badawczo-rozwojową. Jak komentują to eksperci?

    Wzrost płacy minimalnej: pracodawcy będą ciąć koszty a pracownicy stracą zapał do pracy?

    Wzrost płacy minimalnej w 2024 r. będzie wyzwaniem dla przedsiębiorców. Niektórzy eksperci prognozują, że paradoksalnie może wpłynąć negatywnie na nastroje pracowników i spowodować kolejne podwyżki. 

    REKLAMA

    Akcje, obligacje, giełda, rynek kapitałowy – komentarz rynkowy - listopad 2023 r. Jak rynek zareagował na wynik wyborów?

    W listopadowym komentarzu rynkowym eksperciVIG/C-QUADRAT TFI sprawdzają jak zachowują się obligacje korporacyjne oraz skarbowe w aktualnym otoczeniu makroekonomicznym; zastanawiają się, czy rynki akcji mogą kontynuować wzrosty z początku listopada. A także analizują jak wynik wyborów przełożył się na krajowy rynek akcji. 

    Złota jesień dla branży reklamowej. Politycy dali zarobić. Nowe trendy w bilboardach

    Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej w 2023 roku owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę formę reklamy najczęściej wybierają firmy z sektora handlowego. To on stoi za najbardziej kreatywnymi rozwiązaniami i inwestycjami w cyfrową część reklamy zewnętrznej. 

    REKLAMA