REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Związkowcy negatywnie o restrukturyzacji PKN Orlen

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Krajowy Międzyzwiązkowy Komitet Protestacyjny Związków Zawodowych przekazał zarządowi PKN Orlen oficjalne negatywne stanowisko wobec restrukturyzacji regionalnych struktur spółki, zgłaszając jednocześnie postulat podjęcia negocjacji w tej sprawie - poinformowano w komunikacie.
Przeciwko planom likwidacji dotychczasowych Regionalnych Jednostek Organizacyjnych PKN Orlen od zeszłego poniedziałku we wszystkich oddziałach spółki w całym w kraju trwa akcja protestacyjna. Akcja zorganizowana jest przez Międzyzakładową Organizację Związkową NSZZ "Solidarność" PKN Orlen SA i Grupa Orlen oraz Sekcję Krajową Związków Zawodowych Pracowników Polskiego Koncernu Naftowego SA. Akcję, polegającą na oflagowaniu zakładowych budynków, poparła Międzyzakładowa Komisja Związkowa NSZZ "Solidarność" PKN Orlen.

"W naszej ocenie jedynym celem przedstawionego programu restrukturyzacji jest likwidacja struktur regionalnych oraz prawie 500 dotychczasowych miejsc pracy" - napisali związkowcy w swym oświadczeniu. Według nich, rozpoczęty przez zarząd PKN Orlen proces likwidacji dotychczasowych oddziałów regionalnych spółki nie ma żadnej argumentacji biznesowej, w żaden sposób nie przekłada się na realizowany plan rozwoju sprzedaży oraz nie ma żadnego wpływu na zwiększenie przez spółkę udziału w rynku. Związkowcy podkreślili, iż oczekują od zarządu PKN Orlen podjęcia rzeczywistego dialogu, który doprowadzi do wypracowania rozwiązań mających charakter długofalowy. Działania zarządu związane z planem restrukturyzacyjnym regionów określili jako prowokację skierowaną przeciwko tamtejszym związkom.

W opinii protestujących związkowców, przygotowany przez zarząd
PKN Orlen projekt likwidacji 12 Regionalnych Jednostek Organizacyjnych, które posiadają status samodzielnych pracodawców, pomija obowiązujące w firmie procedury i łamie jej statut. W zeszłym tygodniu wysłali w tej sprawie pismo do Ministra Skarbu Państwa. Według danych zawartych w projekcie restrukturyzacji regionów przygotowanym przez zarząd PKN Orlen, przekształcenia orlenowskich służb terenowych przynieść mają rocznie 26,9 mln zł oszczędności przy 122,4 mln zł wydanych na ten cel w 2004 roku. Z dokumentu wynika m.in., iż zmiana regionalnych struktur służb sprzedaży detalicznej spółki polegać ma m.in. na stworzeniu trzech, a w przypadku terenowych struktur hurtowych pięciu regionów.

Program zakłada likwidację w 327 terenowych stanowisk pracy, w większości kierowniczych. Dla zwalnianych pracowników z regionów spółki przygotowano pakiety osłonowe. PKN Orlen przeznaczył 70 mln zł na zaplanowaną na lata 2005-06 restrukturyzację spółki, w tym na restrukturyzację struktur regionalnych, która zgodnie z harmonogramem ma się rozpocząć 1 lipca. Obecnie PKN Orlen posiada 12 Regionalnych Jednostek Organizacyjnych, które utworzono w lipcu 2000 roku. W ich skład weszły m.in. Regionalne Biura Handlu Detalicznego i Regionalne Biura Handlu Hurtowego i Logistyki. Jednocześnie zlikwidowano wtedy 17 istniejących wcześniej oddziałów krajowych spółki.
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rząd podwyższy w 2026 r. płacę minimalną tylko o wskaźnik inflacji - przedsiębiorcy chwalą takie rozwiązanie, dlaczego

Płaca minimalna w 2026 roku wzrośnie o 140 złotych brutto do kwoty 4806 złotych. To mniejszy wzrost niż w minionych latach, ale przedsiębiorcy przyznają, że jest to kompromis pomiędzy możliwościami przedsiębiorców, a oczekiwaniami pracowników.

Szczęście i spełnienie może iść w parze

Rozmowa z dr Mary E. Anderson, autorką książki „Radość osiągania” – o tym, jak być szczęśliwym wysoko efektywnym człowiekiem.

Ludzie wciąż listy piszą, ale polecone wysyłają głównie urzędy. Rynek pocztowy w Polsce ma się dobrze

Jednak główną siłą napędową pozostają wciąż usługi kurierskie, które odpowiadają za 73,3 proc. wartości rynku i 56,5 proc. jego wolumenu. Mimo dominacji tego segmentu, istotną rolę wciąż odgrywają przesyłki listowe.

Miód podrożeje, bo prawo wymaga zmiany etykiet na słoikach a to kosztuje

Równo za rok na sklepowych półkach pojawią się nowe etykiety miodu, wynikające z przyjętej unijnej dyrektywy. Wprowadzają one niepozorną, ale mogącą narobić sporo zamieszania zmianę. Jednocześnie nielegalny handel miodem rozwija się niemal bez nadzoru.

REKLAMA

Rolnicy radzą sobie dużo lepiej z długami niż firmy przetwarzające plony ich pracy

Polska żywność ma się dobrze, ale kondycja finansowa branży już mniej. Sektor rolno-spożywczy musi oddać wierzycielom 760,6 mln zł, a wiarygodność płatnicza przetwórców i dostawców staje się coraz większym problemem. Nie dotyczy to rolników, którzy na ogół są wiarygodni finansowo.

Małe firmy z dużymi obawami przed kolejnym wysokim wzrostem płacy minimalnej

Duże wzrosty płacy minimalnej w ostatnich latach hamują wzrost małych i średnich firm. Poza bezpośrednim obciążeniem kosztami pracowniczymi oznaczają dla przedsiębiorców skokowy wzrost koszt w postaci coraz wyższych składek ZUS.

Umowa z influencerem krok po kroku

Szybki rozwój marketingu internetowego otworzył przed markami i twórcami zupełnie nowe perspektywy współpracy. W dobie cyfrowej rewolucji, influencerzy stali się kluczowymi partnerami w promocji produktów i usług, oferując unikatowy sposób docierania do odbiorców (potencjalnych klientów marek). Współpraca z twórcami, choć niezwykle efektywna, wiąże się jednak z szeregiem wyzwań prawnych, które wymagają szczególnej uwagi. Odpowiednie uregulowanie wzajemnych praw i obowiązków jest fundamentem sukcesu i bezpieczeństwa obu stron, minimalizując ryzyko sporów i nieporozumień.

Deregulacja: rząd naprawia prawo, ale przedsiębiorcy nie są zadowoleni z zakresu i tempa zmian w przepisach

Przedsiębiorcy przekonują, że Polska musi być krajem ze sprawną strukturą przepisów. Mimo postępów nadal wiele zagadnień z prawa budowlanego, pozwoleń na zatrudnienie czy przepisów związanych z regulacją handlu i usług zdają się być niepotrzebnym mnożeniem administracji.

REKLAMA

Czy konto firmowe jest obowiązkowe?

Przy założeniu firmy musisz dopełnić wielu formalności. O ile wybór nazwy przedsiębiorstwa, wskazanie adresu jego siedziby, czy wskazanie właściwego PKD są obligatoryjne, o tyle otworzenie rachunku firmowego niekoniecznie. Jednak dużo zależy przy tym od tego, jaka forma działalności jest prowadzona, jakie transakcje są wykonywane i wreszcie, czy chce ona korzystać z mechanizmu split payment.

Blisko LUDZI i dla LUDZI. Czym Emtor wyróżnia się jako pracodawca na rynku wózków widłowych?

Na przestrzeni lat firma Emtor udowodniła, że sukces w biznesie nie zależy wyłącznie od produktów czy wyników finansowych, ale przede wszystkim od ludzi, którzy ten biznes tworzą. To dzięki zaangażowaniu, lojalności i codziennej pracy zespołów połączenie tradycji z nowoczesnością jest możliwe. Emtor stawia na człowieka – nie tylko jako pracownika, ale jako partnera w budowaniu wspólnej przyszłości. Bo gdy ludzie czują się docenieni, chcą zostać na dłużej. Jak zatem firma buduje swoją przewagę na konkurencyjnym rynku?

REKLAMA